• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati koeajopäivät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nikke31
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Nikke31

New member
Klaukkalassa 23-24.4.2010. Pe 10-19 ja la 10-16. Koeajettavissa kaikki uudet Ducatit kuten esim. MTS1200T ja HYM796.
 
Pikkulinnut laulaa että lauantaina Klaukkalan suunilla saattaa bongata MotoGP-kuskin..
 
Ja jos koeajelee sinne maallepäin, niin setä sinisen ja varsinkin silloin.
 
Onneks uusissa on luistonesto, ku luvattu vesisadetta
biggrin.gif
 
Jollekkin koeajalle tuli kalliit METRIT
crazy.gif
. 1098/1198 nurin n. 10m päähän Hailacin pihasta...
Mitäköhän tapahtui, itse olin liikkessä sisällä lippojen sattuessa, mutta pihalla oli monta kymmentä ihmistä.
Ai niin, testasin myös 1100 Monsterin, siinä oli muuten 3000€ omavastuu.
 
No voi helvata.... Tyyristä on, pakko myöntää!...
kaboom.gif
Parempi ajella omalla ja vaikka kaatuilla sillä niin viel tulee halvemmaks.... Johan tolla ostais Euroopasta yhden 90-luvun Ducatin
omg.gif
sairasta, sanoisin....
 
Tota luokkaa ne taitaa muillakin olla omavastuut noilla koeajopäivillä eli tyyristä.

Mutta menetettyjen eurojen lisäksi voi kuvitella kuskin tunnetilat kun vetää tollaisessa tilanteessa/tapahtumassa turvalleen ja yleisöä paikalla riittävästi... Rivin keulilla mahdollisesti ne jotka olisivat olleet ajovuorossa seuraavana...

Klaukkalassa ei tullut käytyä, Espoossa Heinolla tuli. Märkätie ja matkalla tulleet rakeet eivät houkutelleet bemun koeajoon.
 
Jollekkin koeajalle tuli kalliit METRIT  
crazy.gif
. 1098/1198 nurin n. 10m päähän Hailacin pihasta...
Mitäköhän tapahtui, itse olin liikkessä sisällä lippojen sattuessa, mutta pihalla oli monta kymmentä ihmistä.
Ai niin, testasin myös 1100 Monsterin, siinä oli muuten 3000€ omavastuu.
Vieressä melkein seisoin. Näytti, että kaveri vaan painoi etujarrua lähes kävelyvauhdissa ja etunen alta. Liekö hiekkaa alla, tai sitten niin paljon tehokkaampi jarru, kuin omassa. Mene ja tiedä. Omituinen tilanne ja ihan suoralla tiellä. Enpä viitsinyt kysellä, varmaan v-käyrä oli ihan nousujohteinen ilman sivullisten haastatteluakin. Kuskia ei nähtävästi pahemmin sattunut.
 
Eiköhän se kolme tontua ole se maksimi minkä joutuu maksamaan. Kysehän on vakuutuksen omavastuusta.
Tosin jo saivan uuden vehkeen pistää kupeelleen korjauslasku on helposti sen omavastuun verran. Uutta katetta, peilejä, vilkkuja,... Kaikki missä on jälkiä.
 
Kalliimmissa Ducumalleissa on 3000 omavastuu. Olen sellaisella omavastuulla ajanut aikanaan Streetfighterin ja 1198S:n. Monstereissa taisi olla 1500 omavastuu. Varovasti tulee vedettyä lainapyörillä. Ei oikein tee mieli maksaa "kuollutta hevosta". Onhan noita koeajolippoja nähty. Mm. uusi busa nurin ja uusi BMW:n matkapyörä nurin. Muiden merkkien koeajoilla taitaa omavastuut kuitenkin olla 1000-1500 luokkaa pääsääntöisesti?
 
Sehän noissa omavastuissa on ikävä puoli, että harvapa niitä edes lukee, vaikka isolla ovat kirjoitetut. On niin hemmetin polttava halu päästä ajamaan, olipa kyseessä mopo taikka auto. Ajoon lähtöä ei
useimmilla lainkaan helpota se, että muutama kymmenen silmäparia katselee tai odottelee omaa vuoroaan. Yleensä ajamisesta vielä kuuluu enemmän tai vähemmän kovaäänistä keskustelua.
 
Youtubessa on vastaavan kaverin ajama pätkä:
hakusanalla: Honda NR750 dropped
sad_orig.gif

Kannattais kaverin hoidella varmaan sitä professorin virkaa siellä san Diegossa, eikä tuhota kalliita mopoja.
 
Turussa SGN:llä on aina ollut omavastuu 500€ mitä oon buluja ja harrikoita koeajnut. Samoin pyörässä jonka antoivat viime syksynä lainaan kun oma joutui takuuremppaan, joka oli kyllä hienosti tehty.
 
Enpä ole törmännyt millään laitteella 600:aa pienempään, enkä 1500:aa suurempaan, tai sitten on jäänyt lappu lukematta ?
 
Nii saattaa olla että Harrikassa (ei katteita) ja Bulussa (ei siinäkään katteita) korjauskustannukset ei karkaa mahdottomiksi jos ne lipataan. Korkeintaan joutuu vaihtamaan ne mahdottomat kromiputket ja/tai laittamaan uudet nahkahapsut tangon päähän
smile_org.gif


Ja voisi veikata, että Milwaukeen terästä tai jotain 300 kiloista Bemun matkasporttia kuitenkin koeajetaan hiukan eri tavalla kuin tätä harvojen herkkua joka ei keskity matkalaukkuihin tai selkänojiin pyörien tuotekehittelyssä
biggrin.gif


Ja sitten on se hintapolitiikkakin: tammikuussa kun kävin kirjoittelemassa papereita pyörästä Hailacilla käväisin hallin puolella. Siellä oli 1098 Tricolore levällään. Pyörä oli vedetty kunnolla päreiksi risteyskolarissa, mutta vakuutusyhtiö käski korjaamaan. Korjauksen hinta-arvio kuulemma hiukan reilut 20 000 euroa, oliko 25 000. Uutena pyörä toki maksaa hiukan enemmän
smile_org.gif
 
Noi mällit on paskoja juttuja jos sattuu kohdalleen....
sad_orig.gif
Toivottavasti ei tänä kesä mene henkiä niin montaa, kun viime kesänä...ettei tartte sytytellä
kynttila.gif
 
Nii saattaa olla että Harrikassa (ei katteita) ja Bulussa (ei siinäkään katteita) korjauskustannukset ei karkaa mahdottomiksi jos ne lipataan. Korkeintaan joutuu vaihtamaan ne mahdottomat kromiputket ja/tai laittamaan uudet nahkahapsut tangon päähän
smile_org.gif


Ja voisi veikata, että Milwaukeen terästä tai jotain 300 kiloista Bemun matkasporttia kuitenkin koeajetaan hiukan eri tavalla kuin tätä harvojen herkkua joka ei keskity matkalaukkuihin tai selkänojiin pyörien tuotekehittelyssä
biggrin.gif


Ja sitten on se hintapolitiikkakin: tammikuussa kun kävin kirjoittelemassa papereita pyörästä Hailacilla käväisin hallin puolella. Siellä oli 1098 Tricolore levällään. Pyörä oli vedetty kunnolla päreiksi risteyskolarissa, mutta vakuutusyhtiö käski korjaamaan. Korjauksen hinta-arvio kuulemma hiukan reilut 20 000 euroa, oliko 25 000. Uutena pyörä toki maksaa hiukan enemmän
smile_org.gif
Toisaalta kalliit katteet suojaavat vielä kalliimpaa moottoripyörän runkoa pienissä kaatumisissa. Rungon vauriot johtavat usein Juvanmalmille
bawling.gif
.
 
Back
Ylös