• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati laatu

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Biker boy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sanoisin, että "onneksi" !!... hyvä, että nykyajan Ducateissakin löytyy vielä tällaisia pieniä "kauneusvirheitä"... muuten ilme on liian steriili...

Perfect imperfection!  
smile_org.gif


Kyllähän tämä maailma on muutenkin hyvin pitkälti osastoa:  mikään ei näkyä, haista, kuulua eikä edes maistua. Tylsää..
 
Moi,

myös Italialainen Motociclismo testasi juuri samat pyörät.
Testitapahtumaan kokoontuu aina (usein) lehdistö, ja esimerkiksi Motociclismo purkaa aina kaikki pyörät kuvauksia varten. Myös Motoworld ja InSella ym.

Ihmetyttää että testissä ajettiin todellakin montaa pyörää peräkkäin tuolla vauhdilla, siis samaan aikaan. Monta eri kuskia antaa todellakin paremman ja kokonaisemman kuvan, mutta että 250km/h ja perässä toinen pyörä.

Ettei siellä lehdistö vaan ollut nautiskelemassa ja vähän radalla kilpailemassa
confused_orig.gif
?

Hienoa että Ducati oli edellä ....
tounge.gif


M1000Sie
 
Eikös se Honda oo tunnetusti laadukkaampi ja kestävempi ku Ducati.
Löytypä mielenkiintoinen linkki liittyen noihin laatuasiohin.

http://www.mvs.it/customer.htm

Tuon mukaan näyttää siltä, että Hondalla ja Ducatilla on sama alihankkija  
biggrin.gif
 Ja vielä Italialainen..

ps. Sama pulju on muuten tehny sen paljon puhutun "ruman sauman" siihen 749R:n tankkiin..

edit: Näitä yhteisiä alihankkijoita näkyy olevan enemmänkin..
http://www.ciapspa.com/eprodott.htm
 
ps. Sama pulju on muuten tehny sen paljon puhutun "ruman sauman" siihen 749R:n tankkiin..
Hondalle rumat saumat ovat tuntemattomia!
Niinkö!?
Satuitko 2003 MP-näyttelyssä kattomaan Rossin RSV:tä lähempää..

Ajattelin ensin tehdä oman threadin tälle aiheelle. Mutta minusta oli niin koomista, että "Italialaista laatua parhaimmillaan" otsikon alle voi ihan hienosti laittaa myös Honda juttua...
 
No siis Hondallahan on tehdas Italiassa. On semmonen hämärä muistikuva että mm. 600-Hornet kasataan Italiassa... ja ainakin 80-luvun lopulla Hondan piikit tuli sieltä. Siitä vaan italopyörien kokoontumisajoihin!
biggrin.gif


edit: Jostain kumman syystä Honda ei vaan suuremmin mainosta että pyörä voi olla "Made in Italy", paitsi tietty Italiassa...
tounge.gif
 
Satuitko 2003 MP-näyttelyssä kattomaan Rossin RSV:tä lähempää..
Se on Honda RCV eikä RSV! Oot tainnu kattoo Aprilia RSV:tä
Ja jos siin Rossin pyörässä on ollu rumat hitsi saumat ni se on kisapyörä eikä mikään katupyörä joten ei nilllä saumojen ulkonäöllä ole niin väliä! Jos vertailee katupyörien saumoja ni eiköhän se Japsipyörissä oo näteimmät saumat!
 
No siis Hondallahan on tehdas Italiassa. On semmonen hämärä muistikuva että mm. 600-Hornet kasataan Italiassa... ja ainakin 80-luvun lopulla Hondan piikit tuli sieltä. Siitä vaan italopyörien kokoontumisajoihin!
biggrin.gif


edit: Jostain kumman syystä Honda ei vaan suuremmin mainosta että pyörä voi olla "Made in Italy", paitsi tietty Italiassa...
tounge.gif
Ainakin Honda NSR125 on valmistettu italiassa.
 
Satuitko 2003 MP-näyttelyssä kattomaan Rossin RSV:tä lähempää..
Se on Honda RCV eikä RSV! Oot tainnu kattoo Aprilia RSV:tä
Ja jos siin Rossin pyörässä on ollu rumat hitsi saumat ni se on kisapyörä eikä mikään katupyörä joten ei nilllä saumojen ulkonäöllä ole niin väliä! Jos vertailee katupyörien saumoja ni eiköhän se Japsipyörissä oo näteimmät saumat!
Kappas vaan oli lipsahtanut typo. Eli oikeessa oot RCV se Rossin pyörä oli vuonna 2002 (eli -02 malli oli esilla -03 messuilla). Ja kovasti käsintehdyltä laitteeltä se Yamahakin näytti tänä vuonna.

Käsittääkseni jos kone saumat tekee ja vielä samassa paikassa (tehtaassa) niin luulis niiden kokolailla samanlaatuisia olevan. Tietysti onhan se mahdollista, että Luigi kääntää vipua miinukselle silloin kun Ducatin saumoja hitsataan

biggrin.gif
biggrin.gif
 
Mun tankissa saumat on viimeistelty ruosteella. Erityisesti sisäpuolelta. Tankki Japanista, viimeistely Suomesta.
 
Tjaa vm97 ja siitä uudemmat TransAlpit on tehty italiassa... Pitäisiköhän ottaa osaa kokoontumisiin...
 
Ei ne Dukken katteet tipu, nehän RÄJÄHTÄÄ irti kuten bikeboy asiantuntevasti kirjoitti. Joten ennen kun lähtee keräilemään katteita teiden varsilta kannattaa varustautua kunnolla, esim. räjähdyksen kestävällä suojapuvulla.  Ne voi kyteä vielä...
lookaround_orig.gif
Ei ne munkaan mielestä RÄJÄHDÄ vaan tippuu (jos tippuu). Et mä vaan kirjotin suunnilleen niin kun siin luki ja siin sano et ne räjähtää. Että bike se täs taas kertoo niit asian tuntevii juttuja!!!!!
veryangry.gif
Saivarrellaan vielä...

tip...tip...tip... (vesihana tiputtaa)

kräks-riiiiiiip... (katteet irtoaa ja raapii asfalttiin)

t: 'epävirallinen äidinkielen maikka'
tounge.gif
 
Tässä kun on keskusteltu noiden osien irtoamisen syystä, niin pitää muistaa, että mukana on aina inhimillinenkin tekijä.
Tuo samainen koeajajahan kirjoittaa tuosta samasta tapauksesta "Kesän parhaana muistona" bikessä 1/2004. Jutussa kaveri vielä kertoo miten oli laittamassa pyörää jalalle kuvaamista varten kun se "lipesi" käsistä. Tuossa sitten katkesi kytkinkahva ja takajarrupoljin meni kieroon. Liekö heppu yrittänyt nostaa sitä jarrupolkimesta pystyyn vai miten ihmeessä?
nixweiss.gif


..onkohan tämä nyt sitä saivartelua?
 
Back
Ylös