• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati - moottoripyörien Ferrari?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Ducatiahan mainospuheissa usein verrataan Ferrariin, mutta mihin väite perustuu nykyisin? Onko Ducatien ajettavuus parempi kuin japanilaisten? Onko Ducatien moottorit parempia kuin japanilaiset? Vai perustuuko väite pelkästään punaiseen väriin?
nixweiss.gif

Kai se joku mielikuvakysymys on... Mielipiteitä on monia, esim.kaveri jolta ostin pyöräni (pitemmän linjan motoristi, ollut Mille, Ducati, Busa, SV ja 9R Ninja yms.yms.) kommentoi italialaisia pyöriä että niissä ei ole mitään hyvää. Vähän aikaa pääsee kovaa, sittemmin vikaherkkiä laitteita
nixweiss.gif

Jotkut taas vannovat niiden nimeen. Tiedä sitten... (no onhan ne jotkut hienoja, viikonloppuna piti heittää huoltsikan parkkipaikan lenkki vaan sen takia että siellä oli Ducati 999)
smile_org.gif

Veikkaan just tota punasta väriä
biggrin.gif

Niin tosiaan ja olen nähnyt 2 italomotoristin asuvan korjaamohallissa. Toinen mopo jopa "leikkasi kiinni" 100 vauhdissa (Cagiva). Apriliassa oli vain jatkuvia öljyvuotoja ja satunnaisia sähkövikoja. Nyt en siis yleistä, mutta itselle sattuneesta syystä heikohko kuva "makaronien" laadusta.

Ehkä värin ja valmistusmaan lisäksi se, että ainakin minun mielikuvissani molemmat tehtaat tuuppaavat kamaa suunnitteluosastolta radalle ja sen jälkeen myyvät samannäköisen vehkeen halpisversion kuluttajille, kun taas joku muu tehdas suunnittelee arkimopot erikseen.

Mitä hyvää muuten on Ferrarissa?

Oma rajallinen kokemukseni ei tue käsitystä Ducatin epäluotettavuudesta. Vaihdoin juuri viime viikolla 40t ajetun -99 SS750FF:n uuteen 749:iin. Ei ollut mitään vikaa koko aikana.
062802jumpie_prv.gif

Kai samalla rahalla olisi saanut suorituskykyisemmän ja testeissä paremmin pärjäävän japanilaisen tai Aprilian. Kaikkihan ne ovat parempia kuin useimmat kuskit?

biggrin.gif

Niin tosiaan ja olen nähnyt 2 italomotoristin asuvan korjaamohallissa. Toinen mopo jopa "leikkasi kiinni" 100 vauhdissa (Cagiva). Apriliassa oli vain jatkuvia öljyvuotoja ja satunnaisia sähkövikoja. Nyt en siis yleistä, mutta itselle sattuneesta syystä heikohko kuva "makaronien" laadusta.
Minun japanilaiseni on nyt leikannut 3 kertaa ajossa "kiinni". Mitä tästä päättelisit?
omg.gif

biggrin.gif

Minun japanilaiseni on nyt leikannut 3  kertaa ajossa "kiinni". Mitä tästä päättelisit?
omg.gif
maanantaikappale?
biggrin.gif

biggrin.gif

Minun japanilaiseni on nyt leikannut 3  kertaa ajossa "kiinni". Mitä tästä päättelisit?
omg.gif
maanantaikappale?  
biggrin.gif
Vajaa tahtinen??

Paskanjauhantafoorumin aihe. Tämä on ollut viimeinen merkkikohtainen foorumi, jossa on ollut edes jonkinasteista keskustelua harrastajien kesken liittyen pyöriinsä.

Tällaiset typerät eipäs juupas väittelyt karsivat viimeisetkin asiasta kiinnostuneet näiltä palstoilta ja lopputulos on samanlainen, kuin muidenkin merkkien foorumeissa, joissa kertyy sivutolkulla vastauksia tyhjänpäiväistä lässytystä koskeviin aiheisiin mutta apua/neuvoja kaipaava motoristi saa vastaukseksi "sulla on paska pyörä" - viestin.

Älkääkä nyt provosoituko luulossa, että olisin vetänyt herneen nenään, vaan ajatelkaa näitä juttuja kirjoitellessanne omienkin merkkienne foorumeille.

Tällaiset typerät eipäs juupas väittelyt karsivat viimeisetkin asiasta kiinnostuneet näiltä palstoilta ja lopputulos on samanlainen, kuin muidenkin merkkien foorumeissa, joissa kertyy sivutolkulla vastauksia tyhjänpäiväistä lässytystä koskeviin aiheisiin mutta apua/neuvoja kaipaava motoristi saa vastaukseksi "sulla on paska pyörä" - viestin.
Samaa mieltä. Mielellään pitäisin Ducati Talk:in samalla asiapitoisella linjalla, jolla se on melko hyvin pysynyt tähänkin asti. Paljon mielekkäämpää lukea, kun joukossa ei ole näitä "mun isillä on isompi haukkari ku sun isillä" -tyyppisiä typeryyksiä..

Samaa mieltä. Mielellään pitäisin Ducati Talk:in samalla asiapitoisella linjalla, jolla se on melko hyvin pysynyt tähänkin asti. Paljon mielekkäämpää lukea, kun joukossa ei ole näitä "mun isillä on isompi haukkari ku sun isillä" -tyyppisiä typeryyksiä..
Niin miksei, mutta kuinka tiukasti täytyy pitää pelkkää asialinjaa
nixweiss.gif

Tosin olisitte molemmat voineet viesteissänne vaikuttaa aiheen asiapitoisuuteen ja siten parantaa tasoa
wink.gif

biggrin.gif

omg.gif
maanantaikappale?  
biggrin.gif
Vajaa tahtinen??
On, mutta ilmeisesti tuo cagivakin?
No pakko myöntää että omaa tyhmyyttä nuo konerikot on suzukissa olleet
biggrin.gif

Ducatiahan mainospuheissa usein verrataan Ferrariin, mutta mihin väite perustuu nykyisin? Onko Ducatien ajettavuus parempi kuin japanilaisten? Onko Ducatien moottorit parempia kuin japanilaiset? Vai perustuuko väite pelkästään punaiseen väriin?
nixweiss.gif
Vertaus Ferrariin on varsin osuva.

Kummassakin tehtaassa työskentelee asialleen omistautuneita ja moottorikulkuneuvoille sielunsa antaneita superlahjakkaita insinöörejä, joiden työtä useimmat muut valmistajat yrittävät enemmän ja vähemmän kopioida välillä paremmalla ja välillä heikommalla menestyksellä. Alusta ja ajo-ominaisuudet ovat huippuluokkaa. Moottorit erittäin hienoja ja kestäviä. Autoissa pellit saattavat olla italoissa se heikompi lenkki, mutta ei näissä kulttituotteissa.

Toki oma ajokokemukseni painottuu toistaiseksi enemmän nelipyöräisten puolelle, kuin kaksipyöräisten mutta kun Maseratia tai Ferraria vertaa muihin minkä hyvänsä maan huipputuotteisiin, niin italoissa saa kaupan päälle samaan hintaan tunnelman ja sielun.

Audissa saa erilaisia hienosti viimeisteltyjä alumiinin paloja, BMW:ssä toinen toistaan hienompia kuttaperkkapaloja ja ergonomiaa, Jaguarissa aristokratiaa jne.

Pyörämerkeistä sekä Ducatissa että MV Agustassa ja Apriliassa saa ajonautintoa ja omistamisen iloa myös muotoilun puolella. Musiikki-ihminen myös saundi-iloa ja lisäksi sitä sielua ja tunnelmaa. Ainutkertaisuutta.

Suzuki, Kawasaki, Yamaha ja Honda ovat enemmän laadukasta massatavaraa. Sen sijaan esim. Triumph yms. ovat persoonallisempia menopelejä.

Mutta kun jokainen kuitenkin hakee omien mieltymystensä ja arvostustensa mukaista ja omissa mielikuvissaan ainutkertaista laitetta, niin siten olen monien muiden silmissä väärässä ja niinpä voidaankin todeta, että eläköön oma maku.

Kun tietää mitä haluaa, voi olla tyytyväinen valintoihinsa.

Itse tykkään Ducatista, mutta myös Hondasta ja HD:sta. Ja monista muistakin. Ferrarinhan kaikki haluaisi, kuten äänestysten perusteella erittäin moni haluaisi myös Ducatin.

Haluttavuus on kaiketi kummassakin hyvin korkea.

062802moto_prv.gif
Omistamisen iloa vaan kaikille merkistä riippumatta
wink.gif

Suksikaa japsikuskit v...uun tältä osastolta !!

wink.gif
tounge.gif
biggrin.gif
No levitä eteen, niin mä suksin...

Itse asiasta:

Yhdessä kohtaa mun mielestä tuo vertaus Ferrariin ontuu, Ducatin pystyy kohtalaisen suuri osa motoristeista halutessaan ostamaan, mutta autopuolella ei taida ihan noin mennä. Eli harvalla Audin omistajalla taitaa riittää seteliä Ferrarin ostoon.

Ferrariin kuitenkin jostain syystä Ducatin rinnastan minäkin.

Ja mitä noihin Ferrarin peltien kestävyyteen tulee, niin pikkusen on vaikeeta lähteä vertaamaan sitä mihikään, kun ei niillä pahemmin taideta suolattuja teitä pitkin ajella talvisin...

Ja sitten vielä loppuun typerää paskanjauhantaa, joka ei sovi Ducati talkin asiapitoiseen linjaan:  

Miten niin tämä aihe ei kuulu Ducati talkkiin? Tod.näk. näitäkin juttuja kommentoineet on ducatista kiinnostuneita. Ihme pyörä toi Ducati on, jos sitä ei ulkopuoliset saa kommentoida ollenkaan...

Back