• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati multistrad

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja henkka 71
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hihnoja enemmän pitäisin huoltorasitteena kuivakytkintä joka näköjään pitää vaihtaa sen 24tkm välein. Se on sen tonnin reikä. Uudemmissa on onneksi märkäkytkin. Itse pidän sitä parempana vaikka jotkut tykkää kilinästä. Toki jos kilinää tahtoo niin voihan sitä sopivaan paikkaan ripustaa kulkusia, vaikka Ducatin L-moottorissa ei juurikaan ole värinöitä.

Hihnoja enemmän pitäisin huoltorasitteena kuivakytkintä joka näköjään pitää vaihtaa sen 24tkm välein. Se on sen tonnin reikä. Uudemmissa on onneksi märkäkytkin. Itse pidän sitä parempana vaikka jotkut tykkää kilinästä. Toki jos kilinää tahtoo niin voihan sitä sopivaan paikkaan ripustaa kulkusia, vaikka Ducatin L-moottorissa ei juurikaan ole värinöitä.

Moro, tulipa myytyä oma Yammu pois ja tuommosta -07 1100ässää olen vähän kuolannut. Kyseisessä mallissa on jo märkäkytkin joten kalleimmat huollot jos teettää on venttiilien tarkastus/säätö 12tkm välein ? Ja hihnojenvaihto 24tkm/2v? Mitenkäs tuo servostartti? Miten eroaa muista? Ilmeisesti multistrada.net on paikka minne kannattaa rekisteröityä. Kiitos etukäteen vastauksista. Ja 1200 malliin ei budjetti veny tiedoksi vain heh

Miksi kuivakytkin pitää vaihtaa 24 tkm välein? Minulla se on kestänyt jo 78 000 km.

Miksi kuivakytkin pitää vaihtaa 24 tkm välein? Minulla se on kestänyt jo 78 000 km.

Kuulemma kellon sakaroihin kuluu kolot joihin levyt takertaa eikä kytkin toimi enää sujuvasti. Itse en pannut merkille vielä puutteita kytkimen toiminnassa, mutta kun pyörä kerran oli huollossa niin annoin vaihtaa. Itse kitkapalat kyllä kestää. Saattaa olla että tässä oli ns. huollon markkinointia.

Huolto-ohjelmaa voi lukea monella tavalla.
Moottoriöljyn vaihto 3000km välein ja suodatin joka toisen öljynvaihdon yhteydessä.
Omassa Tuksussa (900ie) pitäs keulaöljyt ja ketjurataspaketti vaihtaa 10 000km välein.
Kaasuläppäkoteloihin pitäisi kurkata 5 000km välein, mutta ilmansuodatin vaihdetaan vain 10 000km välein.

Huolto-ohjelmaa voi lukea monella tavalla.
Moottoriöljyn vaihto 3000km välein ja suodatin joka toisen öljynvaihdon yhteydessä.
Omassa Tuksussa (900ie) pitäs keulaöljyt ja ketjurataspaketti vaihtaa 10 000km välein.
Kaasuläppäkoteloihin pitäisi kurkata 5 000km välein, mutta ilmansuodatin vaihdetaan vain 10 000km välein.

Kuulostaa siltä että speksit on ilmailupuolelta...

Back