• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducati MY05

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 750S
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Taitaapa tuo nyky-SS/S-sarja olla Terblanchen ensimmäisiä isompia töitä Ducatilla. Vaikutteet Supermonosta ovat toki nähtävissä.
Kyllä se varmaankin on suurin ensimmäinen, mutta kait ihan eka oli Supermono, jonka buuri-ukko suunnitteli CRC:n leivissä Massimo Tamburinin alaisuudessa v.1992..Supermonon suhteen en ukkoa "syyllistä"..se on kaunis peli...ja ääni on "taivaallinen" kun se mennä pauhaa "pääsuoraa"
smile_org.gif

Ducatin "leipiin" hän kait siirtyi v.1996 suunnittelemaan uutta 900-sarjaa "sivutuotteineen"..tällöin Cagiva oli jo eri "puljua" kuin TPG:n "yliottama" Ducati... Massimo-setä jäi CRC:lle ja teki MV Agusta F4:n..ja sehän on "helmi", se mopo...

Toisaalta tässä alkaa arvostamaan omaa alitehoista tekelettä, se on sentään tuleva klassikko. Muodotkin on jo eräänlaiesesta legendasta (Supermonosta).

Vaihtus vaan SuperSportitkin sen Buurin muotoilemaksi, niin minun mopon arvo sen kun karttuisi
biggrin.gif
Tässä toinen, jolla sama tilanne.

Kyllä supersport-sarjan soisi jatkuvan, koska siinä on saanut kohtuullisella rahasummalla mielettömän ajonautinnon. Ja ei sillä muotoilullakaan niin väliä: 999 näytti aluksi mun silmään rumalta, mutta nyt sitä kehtaa pitää jo Ducatina. 916/996/998 on tosin vielä aika kaukana... Ehkä uusi(?) supersportti on jotain tosi hienoa?

Speceissä lukee ettää Dry multiplate mutta kun ottaa more info, niin sanotaan että kaikissa ST-mopossa on wet clutch...
joo ja nyt huomasin, että tuonne Tech Specs/Engine alle oli "korjattu" kytkimen kohdalle "Wet multiplate with hydraulic control", eli kyllä se taitaa vaihtua märkään  
sad_orig.gif
Huh, huh.. Olin jo tilaamassa aikaa lääkärille orastavan dementian takia, "onneksi" tuo märkäkytkin hommakin selvis
wink.gif

SS:n muotoilija tosin vielä meni puihin  
sad_orig.gif

Back