Ducatin äänet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja st3
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

st3

New member
Mulla on vm. 2004 ST3 ja ajettaessa koneesta kuuluu ikään kuin "sirinää" (tyhmä termi, mutta kuvannee parhaiten ääntä) varsinkin moottorilla jarrutettaessa. Lisäksi välillä kun antaa hanaa varsinkin lähdettäessä alhaisilta kierroksilta kaasussa tuntuu sellanen pieni pykälä ja kone tavallaan "sylkäisee" kerran ennen kuin vastaa kaasuun. Kokemattomuuttani saatan huolehtia turhaan, mutta onko kellään infoa, et kuuluuko toi normaaliin Ducatin toimintaan?

Kyllä Ducatista kuuluu melkoisesti mekaanisia ääniä.
Jos kuitenkin kuulostaa huolestuttavalta, on kai viisainta kuunteluttaa ääniä asiantuntijalla.

Ruiskutus on säädetty todella laihalle pienillä- ja keskikierroksilla, mistä yskiminen ja kakominen johtuu.
Omaani (750 S) asensin Techlusion- ruiskunsäädön, jolla "vika" on helppo korjata.

Voihan nuo oireesi johtua jostain muustakin, edellä oleva on vain arvailua.

poikkimennyt keskimmäinen männänrengas sirisee....no en kuitenkaan usko kohdallasi että näin on, mutta kone tosiaan sirisee silloin..eikä ajossa välttämättä älytöntä veltostumista heti jos eka puriste rengas ehjä ja muuten timmi kone

joku ruiskupuolen vika

Niin, bensapumppuhan sijaitsee tankissa, ja ainakaan minun pyörässäni se ei ole täysin äänetön, vaan pitää sirisevää ääntä.

Onko ST3:si päivitetty versio? Olen kuullut, että noihin 2004 malleihin tehdään jokin tarkistus tai muutos, jolla käyntiä saa paremmaksi. Ainakin tutulle, joka osti 2005 mallin, tehtiin tällainen tarkistus jo uutena, ennen pyörän luovutusta.

Jos ääni on mielestäsi liian kova ja häiritsevä, kiikuta se laite huoltoon. Takuutahan siinä on jäljellä ihan riittämiin. Ei kannata spekuloida, arpoa ja miettiä tuollaisia juttuja. Huoltoon vaan jos vähänkin siltä tuntuu. Jos / kun sieltä sanovat että ei hätää, anna mennä vaan niin silloin edessä on itselläsi turvallisempia kilsoja. Jos kone kuitenkin laukeaa jostain niin voit sanoa että kävin samaisesta asiasta aikaisemmin mainitsemassa ja silloin sanottiin että "aja vaan".

Minä itse ainakin tekisin noin enkä jäisi arpomaan äänien kanssa. Huolto ja takuu on juuri sitä varten että tuollaisten asioiden takia sinne mennään. Ihan sama sitten mikä merkki on kyseessä.

Kiitti kaikille kommenteista. Itse asiassa kävinkin jo asiasta kysäisemässä M-Starin kavereilta mut ne sano, et ajoo vaan ilman et ne edes kuunteli koneen ääntä - tais olla kiire viikonlopun viettoon, tai jotain. Koneeseen on just tehty 10000 huolto, joten kai niiden ois pitäny tsekata tommoset. Täytyypä vielä käydä varmuuden vuoksi jututtamassa M-Starin porukkaa ja kysyä vielä esim. tosta päivityksestä?

Kiitti kaikille kommenteista. Itse asiassa kävinkin jo asiasta kysäisemässä M-Starin kavereilta mut ne sano, et ajoo vaan ilman et ne edes kuunteli koneen ääntä - tais olla kiire viikonlopun viettoon, tai jotain. Koneeseen on just tehty 10000 huolto, joten kai niiden ois pitäny tsekata tommoset. Täytyypä vielä käydä varmuuden vuoksi jututtamassa M-Starin porukkaa ja kysyä vielä esim. tosta päivityksestä?
Suosittelen Termignonin putkia. Ei kuulu häiritsevät sirinät vaan aito Ducati-ääni.
wink.gif

Back