• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducatin kestävyys!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Olen ostamassa isoa pyörää ja olen kahden vaiheella, ostanko japanilaisen (-06 r6, -06 gixxer) vai Ducati 749s:än.
Onko kenelläkään koemusta miten 749:t tai 999:t kestää, vai onko samanlainen kun muutkin Italialaiset esim. aprilia, eli jos sisäänajon saa ajettua ilman että pyörä menee rikki niin voi sanoa että se on kestänyt hyvin?!
smile_org.gif

olisi varmaan kannattanut postata tämä tonne yleiselle puolelle niin vastaukset eivät olisi ehkä niin puolueellisia,eikä syntyisi taas uutta väittelyä ducatistit vastaan muu maailma
smile_org.gif

Kokemusta löytyy niin 748R:stä ja 749 Darkista.

Kyllä ne ihan kestäviä moottoripyöriä ovat, kuten muutkin tänä päivänä. Ducatin Superbike-mallin saa toisaalta huonolla pidolla äkkiä huonoon kuntoon, esimerkiksi kytkimen saa loppumaan ja jos ei peliä huolleta niin kuin kuuluu se kostautuu. Toisaalta minkä vaan moottoripyörän saa huonolla pidolla loppumaan...

Osat ja huollot ovat kalliita maahantuojalla, mutta huoltoväli on kuitenkin 10 tkm ja onhan uusissa takuu.

Vaatii ehkä tavallista enemmän perehtymistä aiheeseen jottei tule pettymystä. Aivan upeita laitteita toisaalta ajaa ja katsella, ja yksi hyvä puoli on myös se, että näihin saa tolkuttomasti kaikenlaista ihanaa pikkunippeliä ja lisävarustetta. Hiilikuitua, titaania yms yms...

Itse olen erinomaisen tyytyväinen omaani (749). Hauska peli kaikkiaan... mutta jos kyseessä on ensimmäinen iso pyörä en nyt välttämättä kehoita ostamaan Ducatin Superbike-mallia. Jos toisaalta krediitti on kunnossa ja kiinnostusta tekniikkaan ja pyörän kunnossapitoon löytyy niin ilman muuta Ducatista saa persoonallisen ja hauskan laitteen ajaa.

Onhan näissä ne omat juttunsa, jollekin positiivista ja toiselle hankalaa.

olisi varmaan kannattanut postata tämä tonne yleiselle puolelle niin vastaukset eivät olisi ehkä niin puolueellisia,eikä syntyisi taas uutta väittelyä ducatistit vastaan muu maailma  
smile_org.gif
Jos kysymyksen asettaja kysyy, onko jollain kokemusta 749/999-malleista, siihen tuskin pystyy Suzuki-mies vastaamaan...
cool.gif

smile_org.gif
Jos kysymyksen asettaja kysyy, onko jollain kokemusta 749/999-malleista, siihen tuskin pystyy Suzuki-mies vastaamaan...  
cool.gif
"ostanko japanilaisen (-06 r6, -06 gixxer) vai Ducati 749s:än."

Eiköhän objektiivisimman vastauksen kuitenkin pysty antamaan sellainen henkilö joka on omistanut sekä 749S: ja R6/gixxer/CBRR:n?
wink.gif

smile_org.gif
cool.gif
Kyllä pystyy, ja paljon asiantuntevammin kuin yksikään Ducatin omistaja.

smile_org.gif
cool.gif
"ostanko japanilaisen (-06 r6, -06 gixxer) vai Ducati 749s:än."

Eiköhän objektiivisimman vastauksen kuitenkin pysty antamaan sellainen henkilö joka on omistanut sekä 749S: ja R6/gixxer/CBRR:n?  
wink.gif
No aika yllättäen minulla on ollut sekä japanialaisia 600cc nelipyttyisiä, että tuo 749... molemmissa hyvät puolensa. Kilpuriksi ostaisin varmaan Yamaha R6:Sen, mutta muuten kyllä Ducati vie voiton... Mut nämä on mielipidejuttuja.

Onko kenelläkään koemusta miten 749:t tai 999:t kestää, vai onko samanlainen kun muutkin Italialaiset esim. aprilia, eli jos sisäänajon saa ajettua ilman että pyörä menee rikki niin voi sanoa että se on kestänyt hyvin?!
smile_org.gif
Oletko jo monta Apriliaa saanut ajettua loppuun sisäänajossa?

Itsellänikin oli hieman epäilevä asenne Apriliaa kohtaan merkkinä vielä viime kesänä. Olin kuitenkin päättänyt ostavani V2-koneella varustetun "sportin" ja loppujenlopuksi vaihtoehtoja ei ollutkaan liian paljon.

Ei kannata olla ennakkoluuloinen
wink.gif

Niin, kyllä kaikki pyörät saa huonolla käsittelyllä ja huollon puutteella rikottua... ST4s oli vähän sähköjen kanssa, mutta muuten loistava peli, kuten Monsteri sitä ennen.

Se oikeastaan on aina riskinä käytetyssä pyörässä
confused_orig.gif
jos varsinkaan ei tiedä tarkkaan sitä huoltohistoriaa. Siksi päädyin kahdesta kokemuksesta viisaanpana pitäytymään tällä vaihtokieroksella uudessa pelissä. Menevät ainakin sitten ihan omaan piikkiin...

Onko Ducati-palstalla ollut liian kauan hiljaista vai mikä on saanut nimimerkin "jst" pohtimaan mopokauppoja...
wink.gif

Kiitos vastauksista!
Opa82, liiottelin vähän sen Aprilian kanssa, mutt kai jengi tajus pointin.Mull on 125 RS ja se on 2 tahtinen, ni saattaa olla että se kestävyys johtuu siitä! Tietääkö joku kuinka pitkä takuu on 749:ssä?

"Onko Ducati-palstalla ollut liian kauan hiljaista vai mikä on saanut nimimerkin "jst" pohtimaan mopokauppoja... "

Ikä on pian täynnä ja on pakko saada kevari pois alta ja päästä ison pyörän puikkoihin! Vaikka ei ihan vielä voi ajaa mutta olis hyvä olla pyörä ajoissa tallissa valmiina!

smile_org.gif
Oletko jo monta Apriliaa saanut ajettua loppuun sisäänajossa?

Itsellänikin oli hieman epäilevä asenne Apriliaa kohtaan merkkinä vielä viime kesänä. Olin kuitenkin päättänyt ostavani V2-koneella varustetun "sportin" ja loppujenlopuksi vaihtoehtoja ei ollutkaan liian paljon.

Ei kannata olla ennakkoluuloinen
wink.gif
Noh, kaverilla -05 Mille, josta vaihdettu takuuseen kytkin & takahaarukka ynnä muuta, mitä ei suostu myöntämään.
biggrin.gif
Oma idänihme ei vaadi kuin bensaa tankkiin 300km:n ja öljyn vaihtoa 5tkm välein. Ei pidä mitään ylimääräistä naksutusta / rallatusta. eikä jarrut täristä.
wink.gif

Katsoin Ducatin sivuilta että vain R-malleissa on radiaalijarrut (ainakin 749:ssä, en tiedä 999:stä) niin miten 749 jarrut toimivat uusiin japanilaisiin verrattuna (onko riittävän tehokkaat)?
Mistä muuten johtuu se kun olin Alastarolla viime vai edellis kesänä niin yksi superbike Ducati (996/998) piti erikoista ääntä, sihinän ja kolinan tyyppistä ääntä kuin joku olisi hangannut jotakin? Voiko olla kytkin tai jarrut(en ole mikään tekniikan ihmelapsi joten älkää naurako, ainakaan paljon jos tai kun olen väärässä), jos on niin onko tyypillistä Ducatille vai oliko se jotenkin vain rikki(mutta kyllä se kovaa meni)?

Noh, kaverilla -05 Mille, josta vaihdettu takuuseen kytkin & takahaarukka ynnä muuta, mitä ei suostu myöntämään.
biggrin.gif
Oma idänihme ei vaadi kuin bensaa tankkiin 300km:n ja öljyn vaihtoa 5tkm välein. Ei pidä mitään ylimääräistä naksutusta / rallatusta. eikä jarrut täristä.
wink.gif
Varmasti joka merkistä löytyy...kun viime kesänä kuunteli kun yksi tappeli Hondan
confused_orig.gif
kanssa. Vasta kun toinen sattuu kohdalle, niin voi sanoa
wink.gif
että näissähän voi olla vikaa.

Katsoin Ducatin sivuilta että vain R-malleissa on radiaalijarrut (ainakin 749:ssä, en tiedä 999:stä) niin miten 749 jarrut toimivat uusiin japanilaisiin verrattuna (onko riittävän tehokkaat)?
Mistä muuten johtuu se kun olin Alastarolla viime vai edellis kesänä niin yksi superbike Ducati (996/998) piti erikoista ääntä, sihinän ja kolinan tyyppistä ääntä kuin joku olisi hangannut jotakin? Voiko olla kytkin tai jarrut(en ole mikään tekniikan ihmelapsi joten älkää naurako, ainakaan paljon jos tai kun olen väärässä), jos on niin onko tyypillistä Ducatille vai oliko se jotenkin vain rikki(mutta kyllä se kovaa meni)?
Ducatin Superbikeissa on kuiva kytkin. Varsinkin avoimella kopalla ja jos hiukan kulunut se pitää ääntä. Varsin kovaa kilinää jopa...

Täytyy sanoa, että vaikka 749 karvalakkimalllissa ei ole radial-jarruja, se on silti todellakin pyörä jossa ON jarrut! Jousituksen ok toiminta vielä lisää jarrutustehoa.

"Onko Ducati-palstalla ollut liian kauan hiljaista vai mikä on saanut nimimerkin "jst" pohtimaan mopokauppoja... "

Ikä on pian täynnä ja on pakko saada kevari pois alta ja päästä ison pyörän puikkoihin! Vaikka ei ihan vielä voi ajaa mutta olis hyvä olla pyörä ajoissa tallissa valmiina!
Kuristaako aijot vai odottaa sen 2.vuotta, sillonhan se takuu onkin jo sitten ummennut!
biggrin.gif
..Ja kyllä se pysähtyy vaikka ei ole rad.jarruja!

Katsoin ducati.fi:n sivuilta käytettyjä pyöriä niin näin että ainakin parissa 749s luki että siinä on tehokitti, mitä maksaa, mitä osia tulee, paljonko tulee teho ja tarkoittaako se että koneesta tulee ns kisakone ja tarvii huoltaa useammin??

Kuristaako aijot vai odottaa sen 2.vuotta, sillonhan se takuu onkin jo sitten ummennut!
biggrin.gif
..Ja kyllä se pysähtyy vaikka ei ole rad.jarruja!

Ajattelin kuristaa päiväksi että saan 25Kw paperit ja heti sen jälkeen kurit pois! Itse olin ajamassa alastarolla viime kesänä täystehoisella Aprilia rs 125:lla ja kahdella kaverilla oli kuristetut pyörät(suzuki sv 650 ja gsx-r 600) ja he eivät päässeet las palmasiin kuin 10-15 Km/h kovempaa ja pysyin hyvin mukana heidän kyydissä, niin kyllä minua ainakin v***ttaisi jos olisi kuussatanen ja joku tulee kevarilla ohi! Ja kun otin viivaa kuristetun -04 gsx-r 600 kanssa niin se tuli ohi vasta kun omassa mittarissa oli vauhtia 100Km/h(koko alkumatka ihan takarenkaassa kiinni). En viitsi maksaa lähes 15k siitä että saan ison pyörän joka ei kulje minnekkään!!
smile_org.gif

Back