• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

"Ducatin moottori + ahdin

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nuudel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

nuudel

New member
mp maailma

Mahtaa olla mielenkiintoinen vekotin
wink.gif
 
Ihan mielenkiintoinen laite. Tekstissä oli myös toinen hyvä pointti eli ahtimien mahdollinen yleistyminen tehdaspeleissä. Kehitys, päästöt, taloudellisuus toi ne jo autoissa, joten ei mikään mahdottomuus, että tulevaisuudessa myös moottoripyörissä olisi ahtimia vakiona.
 
Hyvältä näyttää pyörä. Kyllähän ahdin olisi poikaa. Jospa joskus elämässä saisi aikaan rakentaa/rakennuttaa puhaltimella varustetun katulaillisen pyörän... (haaveilua)
 
Kyselin tuota kompressoripakettia keväällä 999S:ään ja lupasivat palata asiaan kun se on kaupan.
 
Niillä on kuulemma ollut ongelmia vetosysteemin keston kanssa. V-Rodeihin ovat myyneet pakettia ensin Sprintexin nimen alla ja myöhemmin Vance&Hinesin kanssa, mutta on Amerikan foorumien mukaan ollut paljon monenlaisia ongelmia. Sehän olisi ollut sleeperin näköinen V-Rodissa mitä olisin halunnutkin, mutta valitsin kuitenkin turbon. Viive tietenkin haittaa, mutta tuntuu toisaalta hyvältä kun alkaa tulla voimaa. Se mötykkä on vaan vähän ruma koneen sivussa. Toisaalta kompressori rasittaa konetta esim. matka-ajossa vaikka lisätehoa ei tarvisikaan koko ajan.
 
No, olihan tuossa (ainakin) männävuosina JKL:ssä ahdettu rottatyylinen seiskapuokki (?) turboducce.

Onkohan jo pyörien taivaassa?
kynttila.gif


Tosin, saattoi olla ehken eri kaliberin laite, hehheh...
 
Ei minkäänlaista hinta-arviota, mutta V-Rodin paketti maksaa Amerikassa 5000-6000 $ eli tuo Ducatin sarja maksaisi varmaan saman täällä Euroissa. Ei älytön jos toimii.
999:stä tulisi armoton pyörä...
 
Back
Ylös