• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ducatin onnellinen omistaja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja km9245
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

km9245

New member
Vihdoin sain hankittua itselleni Ducatin. Tätä viestiä kirjoitaessani olen vieläkin onnesta muikeana juuri päättyneen ajolenkin päätteeksi. Ja ne äänet...JÄRISYTTÄVÄT....kyllä siinä yhden jos toisen pää kääntyy kun kurvaa paikalle.
biggrin.gif

Pyöränä siis Ducati Sport 750 vm.2001 ja tämä on ensimmäinen oma pyörä vaikkakin olen kurvaillut aiemmin muiden mopedeilla. Ai niin ja myös uusi tällä foorumilla.

Onneksi olkoon ja tervetuloa joukkoon. Omallakin kohdalla Ducatin äänet ovat tehneet lähtemättömän vaikutuksen.

Onnesk olskoon vaan runsaasti
062802moto_prv.gif

Teretulemas klupiin, jossa ääntä ja tyyliä riittää.

t. Spagu

Lokakuun alussa hankin Monsteriini Zard:n kokoputkiston ja äänet ovat sellaiset että varmasti päät kääntyy vielä jos ottaa killerit pois paikaltaan. Jaappanin pojilla riittää ihmeteltävää kun kurvaa paikalle, kytkin kilisee ja putkista lähtee miehekäs murina.

Saakos kysästä että paljonko oli Zardeilla hintaa ja mistä hommasit? Mun mielestä noi hienoimmat röörit mitä monsteriin voi saada. Itekkin voisin harkita, mutta ei taida normi ECUn kanssa oikeen pelittää kunnolla ja takuukin raukeaa
confused_orig.gif

Menee taas tämäkin pönttökeskusteluksi, mutta menköön. Itse aion hankkia ensi kesäksi Mivv'in x-conet Monsteriin. Pidän tyylistä ja ääntä lähtee niin paljon kuin vain e-hyväksytystä voi lähteä. Mivv'llä on vielä melkoinen hintaetu muihin verrattuna

Oftopiciksi menee, mutta menkööt:

Heh, pakko jatkaa hieman pöntöistä...

Syksyllä lähdin hieman reippaammin kotitalon pihasta, niin kadun varressa olleet saksalaisautot alkoivat "tervehtimään" sireenien ja hätävilkkujen avulla. Oli kavereilla hieman naurussa pitelemistä kun sattuivat vahingossa paikalle...

Niin siis mun putket on täysin E-hyväksyttty. Tosin saksaan kun lähtee, niin voi olla että joutuu vaihtamaan orkkikset tilalle.

Arvaa mitä tapahtuu yleensä parkkihallissa, kun pistän pyörän tulille?
smile_org.gif

Mulla tuli lähinnä se edellisen viestin hälytinefekti mieleen
smile_org.gif

Mitäs ovat säätäneet hälyt liian herkälle.

Saakos kysästä että paljonko oli Zardeilla hintaa ja mistä hommasit? Mun mielestä noi hienoimmat röörit mitä monsteriin voi saada. Itekkin voisin harkita, mutta ei taida normi ECUn kanssa oikeen pelittää kunnolla ja takuukin raukeaa
confused_orig.gif
Hienot on mielestäni myös. Kallistuin itse dp:n pakettiin juurikin tuon takuuasian ja huonosti saatavien ecujen säätömahdollisuuksien takia. Zardhan mainostaa että pyörä toimii ilman ecun vaihtoakin täysputkiston kanssa, joka on mielestäni hieman huijauista. Uudet vehkeet käy sairaan laihalla vakionakin..

Zard:n putkissa kiehtoi juuri toi että ecua ei välttämättä tarvitse vaihtaa sillä lisätehoja en niillä hakenut vaan ulkonäköä ja ääntä. Italiasta tilattuna kokoputkista rahteineen 950€ ja suomesta Two Wheel Centeristä 1200€. Ostin kuitenkin suomesta että voisin mennä ja säädättää koneen siellä mistä ostinkin putket. No suunnitelma ei ihan onnistunut, putket myöhässä noin 5viikkoa ja S4R:n tehot tippui 12hv uusilla putkilla, ei käynyt tyhjäkäyntiä ja alle 4000kiekon vääntö heikompi kuin ennen säätöä ja orkkis putkilla. Kone kävi aivan sika rikkaalla, bensa haisi ja näyttävä liekki lensi putkesta moottorijarrutuksessa. Sitten käytin pyörän huollosssa RM-Hienolla tampereella ja siellä säätivät sen uudelleen ja sitten penkkiin ja tehoja tuli takaisin 15hv.

Jatketaan off-topic/

Joo taitaa jäädä Zardit laittamatta. Luulen että termin oma täyssetti on tässäkin tapauksesssa paras ratkaisu.

Hieman jännittää että miten äänet ja pyörän käytös muuttuu vakioon verattuna. Onko sulla jake vertailupohjaa S2R ja S4R termin seteillä. Hailacin S4R demopyörää kävin ajamassa viime kesänä. Tykkäsin äänimaailmasta oikein paljon.
blush.gif

biggrin.gif
Voihan pojat.

On teillä vaigeeta. Lassevaarilla oli aikoinaan vain yksi vaihtoehto alkuperäisen tilalle,joka oli Contin valmistama voimentaja.
Ei ollut silloin mitään tietoa ECU-pista, taisi olla suurin vaikeus saada D-kupin hakaset auki, joka ei sekään ollut hassumpaa.
Riitti, kun nosti neulaa hieman ylöspäin ja vaihtoi pääsuuttímen numeroa suuremmaksi.
Ruottalaiset oli mitanneet Contin mölyksi 130 dB, että ei hassumpaa.
Että näin.
Lassevaari.

Jatketaan off-topic/

Joo taitaa jäädä Zardit laittamatta. Luulen että termin oma täyssetti on tässäkin tapauksesssa paras ratkaisu.

Hieman jännittää että miten äänet ja pyörän käytös muuttuu vakioon verattuna. Onko sulla jake vertailupohjaa S2R ja S4R termin seteillä. Hailacin S4R demopyörää kävin ajamassa viime kesänä. Tykkäsin äänimaailmasta oikein paljon.
blush.gif
S2R:ssä ehkä hieman pehmeämpi tuo jyminä, kun S4R:ssä. Missään nimessä ne ei ole liian kovat, killereille voi sanoa hjuvastit ..Hommaa ihmeessä, pyörän luonne muuttui selvästi, vetää paljon tasaisemmin ja koko kierrosalueen.
biggrin.gif

Back