Ducatin tuonti Italiasta?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 8551
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

8551

New member
tarkoituksena olisi hankkia Italiasta Ducati 999S, onko jotain mitä pitäisi erikoisesti huomioida? Onko katsastus Suomessa helppoa? Hintaero Suomessa myytäviin pyöriin on huomattava.

Ilmeisesti viisainta on hankkia 05-06 malli jossa takahaarukka jäykempi kuin 03-04 malleissa, paremmat sähköt can-väylässä, tehojakin 140heppaa ja punainen runko?
 
Jos kuitenkin päädyt pysymään suomessa, niin mulla olis kakspaikkanen, vähillä kilsoilla ja hyvin huollettu, kaikki kuitit tallessa ja mitä tehty, DP kitillä. MV Agustaa olen kattellut, joten voisin myydä jos numerot täsmää. Heitä privaa.
 
Ostat Italiasta vaan, mutta jos haluat helpolla päästä niin liikkeestä ja kilpien kera. Vakuutuksen saa suomalaisestakin firmasta kun pyörä tiedossa, Italiasta sellainen siirtovakuutus ulkomaalaiselle on kuulemma sula mahdottomuus eli ei kannata yrittää, kertoivat viisaammat.

Itse lähdössä keväällä hakemaan 748r tai sitten Diavel/Multi jos haluaa tehdä hynää johonkin vieläkin eksoottisempaan.

Myös vintage-ducateja tarjolla hienosti, Darmahia ja Sdtä tullut vastaan siis.,
 
Ostat Italiasta vaan, mutta jos haluat helpolla päästä niin liikkeestä ja kilpien kera. Vakuutuksen saa suomalaisestakin firmasta kun pyörä tiedossa, Italiasta sellainen siirtovakuutus ulkomaalaiselle on kuulemma sula mahdottomuus eli ei kannata yrittää, kertoivat viisaammat.

Itse lähdössä keväällä hakemaan 748r tai sitten Diavel/Multi jos haluaa tehdä hynää johonkin vieläkin eksoottisempaan.

Myös vintage-ducateja tarjolla hienosti, Darmahia ja Sdtä tullut vastaan siis.,

Noi vanhat mallit kiinnostaa myös kovasti, täytyisi vain myydä nykyinen klassikko Honda 1000/6 CBX, 6sylinterin supersport mv 1980. Pyörä on erikoinen, mutta on Honda?
 
Kyllä se Hondakin kaupaksi menee kun se on vaan oikean hintainen..... ostajan mielestä.
Ja tuleehan tuolta muutenkin silloin tällöin pyöriä kaakonkulman suuntaan,luulisin.
 
Itse yhden pyörän Italiasta tuottaneena voin sanoa että tuota siirtovakuutusta sieltä ei tosiaan saa.

Kaakonkulman hovihankkijana on ainakin aiemmin toiminut Luigi Dapra http://www.pfibike.com

Luigilla näkyy olevan yksi vaatimukset täyttävä, tosin melko paljon ajettu. Luigi etsii sinulle myös pyörän, annat hänelle vain aikaa. Lähinnä Pavian/Milanon ympäristöstä.
 
Moro

Kun noita etsiskelet,niin katohan piruuttas tarjontaa englannistakin.Ite en tuosta 999 mallista mitään tiedä,muuta kuin että ruma on..en siis osaa sen suuremmin malleja vertailla maakohtaisesti..
Mutta 996 mallia kun haeskelin,niin briteissä oli halvimmat hinnat.Muuttofirmathan noita kuljettelee,jos et itse pääse hakemaan.Tuontihinta briteistä n.500-600e..

Helpottaa muuten sitten katsastusta Suomessa,jos pyörästä löytyy se e-hyväksyntä tarra.Et tarvitse vastaavuustodistusta yms..Joissain maissa tuota lätkää ei tarvita ja joillain on tapana rapsutella se pois rumentamasta runkoa.Kannattaa siis pyytää vaikka valokuva siitä..

tuossa nyt yksi esimerkki ebaystä:
http://www.ebay.co.uk/itm/superb-lo...9765486?pt=UK_Motorcycles&hash=item4abbe288ee

Huudettavana olevien yksilöiden hinnat jää yleensä vähän tuon kiinteän hinnan alle..
Niin joo..brittipyörään joudut vaihtaan kilometrimittarin,mutta niitähän on netti pullollaan..valot oli ainakin 996 mallissa samat koko euroopassa.
 
Kysymys ja huomautus:

- Olleeko pakollista vaihtaa kilometrimittari? Suomi on pullollaan autoja ja pyöriä, joissa on vain mailimittari, meilläkin perheessä kaksi, tosin vanhempa kalustoa.

- Ja se huomautus: Tuon pyörän jos onnistuu ostamaan, pitää muistaa että hintaan lisätään Suomeen tuotuna ALV 23%, eli hieman vajaat 1200 puntaa. Siihen sitten vielä muut verot.

EU:han nimittäin luokittelee tuon pyörän ALV-verotuksessa uudeksi ajoneuvoksi ja siitä menee uuden ajoneuvon ALV.
 
Kysymys ja huomautus:

- Olleeko pakollista vaihtaa kilometrimittari? Suomi on pullollaan autoja ja pyöriä, joissa on vain mailimittari, meilläkin perheessä kaksi, tosin vanhempa kalustoa.

- Ja se huomautus: Tuon pyörän jos onnistuu ostamaan, pitää muistaa että hintaan lisätään Suomeen tuotuna ALV 23%, eli hieman vajaat 1200 puntaa. Siihen sitten vielä muut verot.

EU:han nimittäin luokittelee tuon pyörän ALV-verotuksessa uudeksi ajoneuvoksi ja siitä menee uuden ajoneuvon ALV.

vastauksia vajavaisten tietojeni mukaan..

-Itsekkin oletin,että ei olisi tavinnut mittaristoa vaihtaa,mutta kuitenkin katsastusasemalla sen vaativat(ja kun kaikki muuten sujui niin helposti + km-mittari löytyi halvalla, niin en jaksanut edes vängätä asiasta..).Tiedän että joskus on riittänyt pelkkä kierroslukumittarikin "nopeusmittariksi",kun on merkattu nopeutta vastaavat kierrokset ja vaihde johonkin näkyville..eli ilmeisesti vähän asemakohtaista,kuten tuntuu olevan moni muukin asia näissä rekisteröinti yms. asioissa..

-onko sinulla nyt ihan satavarma tieto tuosta alvista?Eikös se mene niin,että jos se on tuotteesta johonkin maahan maksettu,sitä ei enää tarvitse tuontimaassa maksaa?Vähän näköjään riippuu,että ostaako liikkeestä vai yksityiseltä.
Uudeksi ajoneuvoksihan tuota ei missään tapauksessa lasketa.Tuossa vähän tietoa:

http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/cars/vat-on-cars-bought-abroad/index_fi.htm

Hmm..joutu vielä hieman tarkisteleen..noissa pykälissä on vähän ristiriitaa..toisessa kohtaa riittää että auto/pyörä on yli 6 kk vanha TAI ajettu yli 6000km ja toisessa kohdassa vaaditaan että molemmat kohdat täyttyy että auto/pyörä lasketaan käytetyksi..
Kannattaa siis suosilla etsiä yli 6000km ajettu yksilö :grin:
 
Itse yhden pyörän Italiasta tuottaneena voin sanoa että tuota siirtovakuutusta sieltä ei tosiaan saa.

Kaakonkulman hovihankkijana on ainakin aiemmin toiminut Luigi Dapra http://www.pfibike.com

Luigilla näkyy olevan yksi vaatimukset täyttävä, tosin melko paljon ajettu. Luigi etsii sinulle myös pyörän, annat hänelle vain aikaa. Lähinnä Pavian/Milanon ympäristöstä.


Luigin kanssa pyörän etsiminen ei välttämättä ole niin yksioikoista. Kokemusta on.
Moto.it:sta katsoin aktiivisesti ja ehdottelin lähialueen pyöriä. Lisähintaa olisi tullut päälle kuitenkin reilusti.
Vastaavasti Luigi ehdotteli paikkamaalattuja pelejä vaikka tarkoitus oli saada mint-yksilö. Luovutin sillä kertaa. Saattoi olla vain huonoa tuuria.

Itse päätin ostaa pyörän netin välityksellä näkemättä pyörää briteistä www.avanti2wheels.co.uk
firmasta. Homma hoitui erittäin hyvin ja pyörä oli sitä mitä luvattiin.
 
Se 6kk / 6tkm menee muistaakseni niin, että jos jompi kumpi ehto ei täyty, auto/mp on alv verotuksen silmissä uusi. Muuten käytetty. Jos molemmat ehdot täyttyy, homma on ok.
 
999:ssä mittarinvaihto miles -> km onnistuu yksinkertaistaen muutamalla napinpainalluksella. Digimittaristo.
 
Ei sen mittarin tarvitse olla km/h mittari. Riittää että on nopeusmittari. Toki, tuossa 999ssä tuo vaihdos mph->kmh on helppo toteuttaa, joten äkkiäkös sen hoitaa kuosiin.
Laki sanoo seuraavaa:
126 §
Nopeusmittari
1. Moottoripyörässä ja L5-luokan ajoneuvossa tulee olla nopeusmittari, joka on kuljettajan välittömässä näkökentässä ja joka on selvästi luettavissa sekä päivällä että yöllä.
 
Viimeksi muokattu:
Ei sen mittarin tarvitse olla km/h mittari. Riittää että on nopeusmittari. Toki, tuossa 999ssä tuo vaihdos mph->kmh on helppo toteuttaa, joten äkkiäkös sen hoitaa kuosiin.
Laki sanoo seuraavaa:
126 §
Nopeusmittari
1. Moottoripyörässä ja L5-luokan ajoneuvossa tulee olla nopeusmittari, joka on kuljettajan välittömässä näkökentässä ja joka on selvästi luettavissa sekä päivällä että yöllä.

Briteissä ainakin (nyky)auton mittareissa on kellotauluun piirretty nopeusasteikko sekä kilometreille että maileille tunnissa. Monessa pyörässäkin se on tehty samoin muttei toki välttämättä kaikissa. Helpottaa elämää kuitenki jos molemmat löytyy valmiina. Numeronäytöllisissähän tämä jo onkin kunnossa.

Kuten tuossa http://i248.photobucket.com/albums/gg167/weeksy59/Sport CLassic/clocks3.jpg ja tuossa http://www.ukmonster.co.uk/monster/showthread.php?t=41911
 
Viimeksi muokattu:
Itse yhden pyörän Italiasta tuottaneena voin sanoa että tuota siirtovakuutusta sieltä ei tosiaan saa.

Kaakonkulman hovihankkijana on ainakin aiemmin toiminut Luigi Dapra http://www.pfibike.com

Luigilla näkyy olevan yksi vaatimukset täyttävä, tosin melko paljon ajettu. Luigi etsii sinulle myös pyörän, annat hänelle vain aikaa. Lähinnä Pavian/Milanon ympäristöstä.

Tämä on tulossa "kaakonkulmalle" ja varauksessa, katsotaan miltä luonnossa näyttää, noita kilometrejä en oikein osaa pelätä sillä pyörä on tulossa kakkospyöräksi Diavelin rinnalle, joten veikkaan noin 2000kilometriä vuodessa. Halusin vain perinteisen kyykyn ja perinteisen Ducatin edullisesti, yksi ehdoton kriteeri on/oli ostaa Ducati jossa on kuivakytkin ja kyykky jolla pärjää myös radalla, toki kyllähän Diavelikin radalla taittuu.
 
Back
Ylös