• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Duke 1200

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sduke
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jeee ...asiaa!!
062802jumpie_prv.gif
 
Jaahas...sitä saattaa joutua tollasen hankkimaan valmistujaislahjaks itselle. 990 Duken geometria ja 20-30 Newtonia lisää vääntöö niin alkaa olemaan aika härski peli.
062802jumpie_prv.gif
 
Kuulostaa lupaavalta... Voipi olla hankala vastustaa kiusausta päivittää. Toivottavasti ulkonäkö on vähintään yhtä raju kuin nykymallissa.
 
Tuo on ihan pakko-ostos vaikka näkemättä. Huhutaan että tuo 1195 twinspark vääntäisi 120Nm jo 3000 kierroksella
crazy.gif
Eipä vääntöjen luulisi tuosta ainakaan tippuvan.
 
Huhutaan että tuo 1195 twinspark vääntäisi 120Nm jo 3000 kierroksella
crazy.gif
Eipä vääntöjen luulisi tuosta ainakaan tippuvan.
2011 RC8R:n koneesta luvataan 127Nm@8000rpm, en usko, että 3 tonnissa olisi jo lähes maksimiväännöt. Ehkä 4-5 tonnin kieppeillä? En pikaisesti löytänyt uuden koneen dynotuloksia, mutta tuossa osviittaa 2010-mallisesta.

Mutta varmasti ihan hyvä pata ja parissa RC8R-testissä sitä on kehuttu. Aika mielenkiintoinen tuo twinspark-tekniikka. Ilmeisesti Intialaisen firman (joka omistaa osan KTM:stä) kehittämä ja pienillä kierroksilla vain toinen tulppa on käytössä. Tietyn kierrosrajan jälkeen (olikohan 7000rpm?) toinenkin tulppa antaa kipinää. Tulpilla myös eriläinen lämpöarvo.
 
Mutta varmasti ihan hyvä pata ja parissa RC8R-testissä sitä on kehuttu. Aika mielenkiintoinen tuo twinspark-tekniikka. Ilmeisesti Intialaisen firman (joka omistaa osan KTM:stä) kehittämä ja pienillä kierroksilla vain toinen tulppa on käytössä. Tietyn kierrosrajan jälkeen (olikohan 7000rpm?) toinenkin tulppa antaa kipinää. Tulpilla myös eriläinen lämpöarvo.
Liittyköhän tuo enemmän suorituskykyyn vai saastepäästöihin? Ei ole itselle sattunut silmiin tuohon moottoriin liittyvää artikkelia vielä.
 
Jaahas, uusi RC8R on aiheuttanut pyöräkuumetta kovasti, mutta tämän huhun jälkeen pitää ehkä justeerata päivitysaikataulua ensi vuoteen.
 
Näköjään uudessa Bikessä on koeajettu uusi RC8R ja siellä tekstin seassa on mainittu tuo 120Nm / 3000rpm. Mut mitään käppyröitä ei ole esillä. Tuntuu vähän uskomattomalta. Streetfightin vääntö kolmessa tonnissa on n.80Nm.

Jossain oli tuota tuplasytytystulppaa perusteltu tasaisemmalla palorintaman etenemisellä kun palotila on niin laaja. Etenkin vääntö lisääntyy ja päästöt pienenee...(?)
 
Back
Ylös