LL1
New member
Ajattelin avata ketjun pelkästään Dunlopin ratarenkaita (touringfoorumi on toisaalla) varten, koskapa tietoa (ja mutua) kyllä tuntuu löytyvän, mutta se on hajonneena ympäri eri ketjuja ja aiheita - eli ei kovin käyttäjäystävällisessä muodossa. Samanlaisen ketjun voi avata eri merkeille, jos siltä tuntuu, mutta tähän toivoisin vain kommentteja Dunloppeihin liittyen. Syynä omaan tiedonjanooni on se, että olen aikaisemmin ajanut vain Pirelleillä ja Metzelereillä ja ei viitsisi kantapään kautta ihan kaikkea kokeilla. Ehkäpä tästä hyötyy joku muukin.
Kysymykseni ketjun avaukseksi koskee seuraavia N-tec slicksejä, nämä lienevät ihan peruskysymykset:
125/80x17 KR106
195/65x17 KR108
Ensin lämmityksestä - minulle on kerrottu, että syytä lämmittää 100 asteeseen, pitääkö paikkansa?
Jos pitää, mikä on suositeltava paine tuohon lämpöön pitkään ja hartaasti 100 asteeseen lämmitetylle kumille? Minulle on kerrottu, että ovat tarkkoja paineesta ja oikeat paineet tuossa lämpötilassa ovat taakse 1,35 ja eteen 2,35, onko lähelläkään oikeaa?
Toki keli, vauhti etc. vaikuttaa ja sen pystyn sitten jatkossa huomioimaan itse, mutta jostain on lähdettävä liikkeelle ja mielummin suunnilleen oikeilta kymmenyksiltä.
Minulle on edelleen kerrottu, että reagoi pielessä oleviin paineisiin kuoriutumalla pinnasta, onko muita oireita? Mitään, joka antaisi viitteitä on paineita liikaa vai liian vähän...?
Seoksista, jos joku viitsisi, olisi kiva saada suomennettu = selväkielinen luettelo, mikä seos suunnilleen millekin kelille/tarkoitukseen. Dunlopin numerot ja medium/soft tai soft/medium koodistot eivät avaudu selkeään SC morsetukseen tottuneelle
Tässä pari seosta, joista olisi kiva kuulla enemmän ensialkuun, eli vähän suositusta millä kelillä kannattaisi käyttää:
etunen 6704
takanen 7813
Jotain muuta erityistä, jota Dunlop-noviisin olisi syytä huomioida?
Pyörä on arvatenkin tonninen, tässä tapauksessa gikseri, mutta sillä tuskin suurta väliä.
Viimeisenä kommenttina vielä totean, että erityisesti arvostettaisiin niiden kommentteja, joilla omakohtaista kokemusta em. rinkuloista.
Kiitos etukäteen vastaamaan vaivautuneille.
Kysymykseni ketjun avaukseksi koskee seuraavia N-tec slicksejä, nämä lienevät ihan peruskysymykset:
125/80x17 KR106
195/65x17 KR108
Ensin lämmityksestä - minulle on kerrottu, että syytä lämmittää 100 asteeseen, pitääkö paikkansa?
Jos pitää, mikä on suositeltava paine tuohon lämpöön pitkään ja hartaasti 100 asteeseen lämmitetylle kumille? Minulle on kerrottu, että ovat tarkkoja paineesta ja oikeat paineet tuossa lämpötilassa ovat taakse 1,35 ja eteen 2,35, onko lähelläkään oikeaa?
Toki keli, vauhti etc. vaikuttaa ja sen pystyn sitten jatkossa huomioimaan itse, mutta jostain on lähdettävä liikkeelle ja mielummin suunnilleen oikeilta kymmenyksiltä.
Minulle on edelleen kerrottu, että reagoi pielessä oleviin paineisiin kuoriutumalla pinnasta, onko muita oireita? Mitään, joka antaisi viitteitä on paineita liikaa vai liian vähän...?
Seoksista, jos joku viitsisi, olisi kiva saada suomennettu = selväkielinen luettelo, mikä seos suunnilleen millekin kelille/tarkoitukseen. Dunlopin numerot ja medium/soft tai soft/medium koodistot eivät avaudu selkeään SC morsetukseen tottuneelle
Tässä pari seosta, joista olisi kiva kuulla enemmän ensialkuun, eli vähän suositusta millä kelillä kannattaisi käyttää:
etunen 6704
takanen 7813
Jotain muuta erityistä, jota Dunlop-noviisin olisi syytä huomioida?
Pyörä on arvatenkin tonninen, tässä tapauksessa gikseri, mutta sillä tuskin suurta väliä.
Viimeisenä kommenttina vielä totean, että erityisesti arvostettaisiin niiden kommentteja, joilla omakohtaista kokemusta em. rinkuloista.
Kiitos etukäteen vastaamaan vaivautuneille.