Duoleverin huolto?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jussiboy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jussiboy

New member
Onko Duoleveriin olemassa huolto-ohjetta? Siinähän on enempi liikkuvia osia kuin Kiinan-skootterissa ja meneehän ne autoissakin pallonivelet vaihtoon 30000km välein.
 
Liiasta jäykkyydestä johtuen jokunen on pallonivelensä vaihdatuttanut ulkomaisilla foorumeilla - ei ole nykyään kuulunut mitään valituksia. Lieneekö jotain muutettu alkuajoista. Tiedä sitten kuinka olisi vertynyt, jos olisi vaan ajellut.

Noiden ylös-alas liikkuvien osien laakereiden nyt luulisi aika kauan kestävän, kun ovat vielä jonkin verran säältäkin suojassa. Rasitus on varmasti pienempää kuin esimerkiksi pyörän laakereissa:

204.png


200.png


Noilla pallonivelillä (2 ja 3) luulisi hieman pienemmät kuormat olevan kuin autoissa (en kyllä ole joutunut 30tkm jälkeen missään autossa vaihdatuttamaan):

279.png


Luulisi, että siellä tulee havaittavaa lotkotusta, jos nuo pallonivelet kuluvat. Ei niitä mitenkään voi huoltaa. Vaihtoon vaan, jos on syytä. Paria ulkomaista foorumia seuraan päivittäin, enkä muista ainuttakaan tapausta, että olisi vielä väljyyden takia vaihdettu.
 
Tuossa vielä kuva toiminnasta, jos nuo edelliset kuvat näyttävät jollekin mystisiltä:

episode5_3_vis_l_01.gif
 
Gracias.

Kun sulla on näemmä homma hallussa niin kysyisin vielä iskareista, että onko K12S:n ESA säädettävät iskarit ns. purettavaa mallia ja kenenkä valmistamat? Mikäli ne on purettavat (kasattavat) voisi ajatella niiden iskarihuoltoon viemistä.
Mulla on isompi huolto (jarrut, venttiilit, tulpat ja kaikki nesteet) tässä 50000km kohdilla ja nyt kun pyörä on purettuna on helpompi tarkastella onko jossain ylimääräisiä välyksiä.
 
Itse asiassa se isompi huolto olisi ohjekirjan mukaan vasta 60 tkm kohdalla, eli kolmenkympin välein.. Iskarien purettavuudesta en osaa sanoa mitään. Tarvinneeko noilla lukemilla tehdä vielä mitään..
 
Mulla oli tsekattu venttiilit 20000km, joten mulla on ihan omat huoltovälit
smile_org.gif
. Ei niille iskareille tarvitse tehdä mitään, mutta mikäli ovat purettavat ei öljyjen/kaasujen vaihdolla mitään haittaakaan ole. Kelkoissahan noita iskareita säädellään harva se vuosi, kun niihin tulee kondensiovettä yms. joka saattaa jäädyttää koko iskarin.
Vähänku tää auringonpaiste saa aikaan pyörän käpistely tarvetta...
 
Gracias.

Kun sulla on näemmä homma hallussa niin kysyisin vielä iskareista, että onko K12S:n ESA säädettävät iskarit ns. purettavaa mallia ja kenenkä valmistamat? Mikäli ne on purettavat (kasattavat) voisi ajatella niiden iskarihuoltoon viemistä.
Mulla on isompi huolto (jarrut, venttiilit, tulpat ja kaikki nesteet) tässä 50000km kohdilla ja nyt kun pyörä on purettuna on helpompi tarkastella onko jossain ylimääräisiä välyksiä.
Että tuommoista. Ihan mielenkiintoista luettavaa.
 
Että tuommoista. Ihan mielenkiintoista luettavaa.[/QUOTE]
Taitaa olla viisaampaa, että vaihdan pelkästään uudet ilmat etu- ja takarenkaaseen.
 
Voi hyvinkin olla järkevin vaihtoehto. Toinen sellainen olisi yksinkertaisesti vain kaivaa kupeesta 3-4 kiloeuroa ja tukea paikallista bmw diileriä tuolla summalla...
 
Back
Ylös