Dyna wide glide TC -99 moottorin kiinnike

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eagle57
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

eagle57

New member
Näyttäisi tuo etummainen kumikinnike kulahtaneen. Tai luulen niin, kun kone vatkaa niin pirusti tyhjäkäynnillä. Vai onkohan se Harleyn ominaisuus? Niin, että onko kukaan viimeaikoina vaihtanut kumikiinnikkeittä/tä ( alakiinnikkeet). Minkälainen homma ja paraniko käynti paljonkin? Ja eikö se kuminen osa pidä olla yhtäpuuta? Näyttäisi minulla olevan tuon etukiinnikkeen keskiosa irti.
 
Kyllä mullakin toi kone kiinnityksissään aika helvetisti liikkuu(jopa siinä määrin että S&S:n tarvike ilmansuodatin hakkas jäljen tankkiin). Mutta muistan lukeneeni jostain, että noita etummaisia kumikiinnikkeitä olis hajonnutkin. Vaikea sanoa, mutta tuo kannattais tarkistuttaa jossain pajalla, jossa varmasti tietävät. Eiköhän noiden kiinnikkeitten pitäis ihan "yhtäpuuta" olla...
 
Kiitos vastauksesta. Eivät vastanneet tällaiseen kysymykseen tuolla hdcf sivuilla,tai ei kukaan ollut vaihtanut ko. osaa.
Tulee vain mieleen, että jos tuo kumikiinnike on rikki, niin se saattaa rikkoa jotain muuta pyörästä.
Tuossa puhut asiaa ,meinaan pajalle viemisessä. Kun vaan tietäisi täällä kymenlaaksossa jonkun pajan...
 
hankala kyssäri

eihän se kumikiinnitys irti, liian löysällä taki kuoleentunut saa olla
mutta toisaalta taas dynathan on nimenomaan suunniteltu niin että tietyillä kierroksilla kuski voi nauttia koneen tärinöistä ja vatkaamisesta ja tietyillä kierroksilla meno tasaantuu

mitä manuaali sanoo asiasta

en ole aisioinut näissä pajoissa, mutta ainakin mainostavat tekevänsä huoltotöitä

http://www.jvchoppers.fi/
http://www.riversidecycles.fi/?
 
Katoin äsken pikaseen oman Dynan service manuaalista ja käyttöohjekirjasta joksko niissä ois jotain juttua asiasta. No eipä paljoa. Oli vaan ohjeet miten kumikiinnikkeet vaihdetaan uusiin. "Liiallinen tärinä saattaa johtua rikkoutuneesta etukiinnikkeestä", sanottiin myös. Jossain amerikkalaisella foorumilla kertoivat pistäneensä myös shimmilevyjä(prikkoja?) etummaisen kiinnikkeen pulttien alle. Siis rungon ja kiinnikkeen väliin. Muistaakseni sivuilla oli oikein kuvalliset ohjeet, mutta en kyl tiiä mistä löydän nuo sivut uudestaan... Vaimensi kaiketi tärinää ja vatkausta melko paljon kun koneen kiinnikkeistä saatiin "löysät" pois. Mutta tuosta kannattanee ottaa selvää ennen kuin lähtee itekseen mitään virityksiä vääntämään...
wink.gif
tounge.gif
 
Buellissahan on samantyylinen uniplanar kiinnike moottorin etuosassa ainakin ja omasta XB9stä lahosi kumi melkein välittömästi, ja sen huomasi, kaikki tärinät siirtyivät raakana runkoon ja moottorin sielunelämän tunsi persauksilla varsin tuntuvasti sen jälkeen.

Ainakin buellissa tosta palikasta oli tullut jo n+1 eri verisiota ulos tehtaalta että kyllä ne voi hajota..
 
Kiitos vastauksista
biggrin.gif
. Pitäisi päässä vertaamaan johonkin toiseen Dynaan noita värinöitä. Tietenkin sellaiseen jossa tuo kumikiinnike on ehjä. No eiköhän tässä vielä ehdi tutustua kun ajelee sitten kun kesä koittaa.
Tai sitten käyn tuolla Anjalankoskella. Sinne ei ole kovinkaan pitkä matka.
 
Back
Ylös