Dynan ajettavuus.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SenioRR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
mäkin oon noista woblaus-ongelmista netistä lukenu, mutta täytyy sanoo että en oo itse huomannut, pyöränä dyna -93

tommosia 130+ nopeuksia tulee ylläpidettyä harvoin ja silloin tuuli hakkaa jo sen verran että rungon käytöksen analysointi jää väkisinkin taka-alalle. kuitenkin selvää että mihinkään äkillisiin, selkeisiin ilmiöhin en ole törmännyt.

mutkatiellä kovempaa pyrkiessä tunteeksi tulee epävarmuus, ts. pyörä ei ole luottamusta herättävä. ja taas on hyvin hankala sanoa onko juurisyynä kovat renkaat, ajoasento, tavallista loivempi keula vaiko puheena oleva runkorakenne kumityynyineen ja reaktiotankoineen vaiko ihan vaan möhkäleen paino. Ja kuitenkin rajoittavaksi tekijäksi aina jää kuskin pää/taidot. Jos olis ollu kanttia vetää mutkaan kovempaa niin pyörä olis sen kyllä selvittänyt.

Toki jos asiaa teoretisoidaan niin onhan dynan rakenne järjetön. muut valmistaja pyrkivät tekemään runkorakenteen ohjausakselilta takahaarukan kiinnitykseen mahdollisimman jäykäksi , harley laittaa kumitötsät väliin.
Mulla on itsellä selkeä näkemys tuosta vakion -07 Dynan alustan toiminnasta mutkissa. Malli oli siis Super Glide, jos sillä sattuisi olemaan jotain eroa muihin.

Alusta on säädetty erittäin mukavaksi ja hanskaa hienosti kohtuu vauhdit, mutta jos mutkaan koettaa tulla lujaa, niin ominaisuudet todellakin loppuu alustasta siihen paikkaan ja pyörä rupeaa kiemurtelemaan ja rimpuilemaan, jolloin mieluummin höllää hiukan kaasua ja antaa alustan rauhoittua.

Noilla lisäpalikoilla ja vastaavilla löysennyksien poistoilla on takuuvarmasti mutkaominaisuuksia ja isojen vauhtien ominaisuuksia sekä näin ollen turvallisuutta parantavia vaikutuksia.

V Rod & Street Rod ja jopa iso matkamöhkäle Ultra Glide ovat mutkissa paljon parempia, vakaampia ja mukavampia ajaa kuin Dyna. Ainoana ongelmana tulee ensin vastaan kallistusvarojen puute, ehkä pois lukien Street Rod.

Kaikki uudehkot Softailitkin menee mutkat jykevämmin kuin vakio Dynat, mutta Dynahan onkin ns. "hinnat alkaen"-malli. Tuossa kohtaa "rahalla saa ja hevosella pääsee".

Ja jos nopeat mutkapätkät on se "juttu", niin sitten on noita kyykkyjä keksitty siihen tarkoitukseen..
wink.gif
Onpas taas asiantuntijalausunto.Pakko kysyä minkälainen ajokokemus noilla laitteilla on ja yleensäkin mp:llä ? Jep, niin arvelinkin  
cool.gif
Niin...
turhia herneitä. Anteeksi, jos aiheutin pahaa mieltä.

Ehkä tuo oli hiukan provosoiva vertaus puhua Dynan hinnasta ja laadusta tässä, mutta kuitenkin totta joka sana koskien noita mutka-ajo-omituisuuksia. kts. tarkennus edellisestä kommentista.

Väittäisin, että lähes joka jannu, jolla nyt edes jotain ajokokemusta isoilla 2-pyöräisillä löytyy, voi helposti vahvistaa samalla ajolenkillä tapahtuvan kyseisellä pelillä tasan samat asiat.

Olisihan se tavallaan hölmöäkin, jos halvalla saisi yhtä hyvää kuin kalliilla.
tounge.gif


Sama sääntö koskee lähes kaikkea tekniikkaa. Hyvä ja halpa myydään eri paketeissa.
Joo lisäkromilla ja radioilla yms. strereolaitteilla se ajettavuus paranee yksi yhteen hinnan kanssa. Mitä enempi kuluu taaloja ja on alkuperäiskilkettä HD-logolla sen parempi ajettavuus ja tehoakin tulee lisää, jos on kaksivärimaalaus tai liekkiä.
Sorry, no ihan tosissaan olisi pitänyt jättää toi hinta kokonaan ulos kuviosta. Olihan tuo mun viesti turhan provo. Anteeksi siitä. Pienet sarvet pitäisi aina otsalta poistaa kun näitä kirjoittelee.

Se alusta vaan on Super Glide Dynassa mukava ja siten löysähkö. Hienoa sillä oli ajella. Se on myös huono vertailukohta mutkatielle kun toisena pyöränä on Ducati..

Hiukan kuin vertaisi Ferraria ja vanhaa muskelijenkkiä mutkaominaisuuksiltaan.

Mutta tiukemmilla alustapalikoilla tai säädöilläkin Dynasta saa paremman mutkiinkin. Mukavuus siitä toki saattaa hiukan kärsiä.

Ei ne kromit ja stereot tietenkään ajo-ominaisuuksia paranna,kunha viihtyvyyttä lisäävät.
tounge.gif

Ultrassa vaan on vakiona jämäkämpi alusta kuin Dynan Superglidessa ja siten sillä voi ajaa kovempaa mutkaan.

Dyna on vakionakin ihan hieno peli ja siis järkevän hintainenkin.

062802moto_prv.gif
 
En tiedä olisiko Italon Dynassa ollut jotain feelua, oma oli kokolailla nautinnollinen myös mutkateillä varsinkin dragbar'in kanssa, valituksia kuului lähinnä muilta jos satuin ajamaan keulilla.
Ei ollut mitään ongelmia raapia asfalttia joko sivujalalla tai putkilla, keula toki oli FXD'ssä orggiksena aika onneton mutta muuten kiva peli myös kaarrella BT jytisten.
Uusi ja hieno peli se oli. Ei ollut vikaa muussa kuin vertailukohteissa, jotka on hiukan jämäkämpiä ajoltaan. Siis summasummarum, Dyna on hieno valinta Cruisailupyöräksi.
033102beer_1_prv.gif
 
Ajoin Dynalla yhtä soittoa H:ki- Rovaniemi - H:ki = 1700km ilman että kroppa olisi vihoitellut, K1200RS:llä alkaa peppu huutamaan armoa viiden - kuuden tunnin ajon jälkeen, ehkä jo aikaisemminkin... ja se, että saa jalat oikaistua on niiiiin ihanaa, miettinyt miten tohon saisi highway pegsit kiinni... rautakanki läpi katteista?
tounge.gif
 
Ajoin Dynalla yhtä soittoa H:ki- Rovaniemi - H:ki = 1700km ilman että kroppa olisi vihoitellut, K1200RS:llä alkaa peppu huutamaan armoa viiden - kuuden tunnin ajon jälkeen, ehkä jo aikaisemminkin... ja se, että saa jalat oikaistua on niiiiin ihanaa, miettinyt miten tohon saisi highway pegsit kiinni... rautakanki läpi katteista?  
tounge.gif
Höyhen.

Ok, jos vaihtaisin nykyisen Trumpan johonkin muuhun, vaihtoehdot olisi T3, Thunderbird tai Dyna. 135kg nousee penkistä joka kerta kun nousen penkistä seisomaan, joten...

Eipä sillä, ei se ole p.rseen vika, että siinä on painoa päällä, ihmetyttää vaan matkapyörän mukavuus, sillä matkapyörä täytyy olla noilla kilsoilla, ettei hanuri sano pahasti tahi puudu, kun pystyssä perseellä istuen mennään.  
wink.gif
 
mäkin oon noista woblaus-ongelmista netistä lukenu, mutta täytyy sanoo että en oo itse huomannut, pyöränä dyna -93

tommosia 130+ nopeuksia tulee ylläpidettyä harvoin ja silloin tuuli hakkaa jo sen verran että rungon käytöksen analysointi jää väkisinkin taka-alalle. kuitenkin selvää että mihinkään äkillisiin, selkeisiin ilmiöhin en ole törmännyt.

mutkatiellä kovempaa pyrkiessä tunteeksi tulee epävarmuus, ts. pyörä ei ole luottamusta herättävä. ja taas on hyvin hankala sanoa onko juurisyynä kovat renkaat, ajoasento, tavallista loivempi keula vaiko puheena oleva runkorakenne kumityynyineen ja reaktiotankoineen vaiko ihan vaan möhkäleen paino. Ja kuitenkin rajoittavaksi tekijäksi aina jää kuskin pää/taidot. Jos olis ollu kanttia vetää mutkaan kovempaa niin pyörä olis sen kyllä selvittänyt.

Toki jos asiaa teoretisoidaan niin onhan dynan rakenne järjetön. muut valmistaja pyrkivät tekemään runkorakenteen ohjausakselilta takahaarukan kiinnitykseen mahdollisimman jäykäksi , harley laittaa kumitötsät väliin.
Mulla on itsellä selkeä näkemys tuosta vakion -07 Dynan alustan toiminnasta mutkissa. Malli oli siis Super Glide, jos sillä sattuisi olemaan jotain eroa muihin.

Alusta on säädetty erittäin mukavaksi ja hanskaa hienosti kohtuu vauhdit, mutta jos mutkaan koettaa tulla lujaa, niin ominaisuudet todellakin loppuu alustasta siihen paikkaan ja pyörä rupeaa kiemurtelemaan ja rimpuilemaan, jolloin mieluummin höllää hiukan kaasua ja antaa alustan rauhoittua.

Noilla lisäpalikoilla ja vastaavilla löysennyksien poistoilla on takuuvarmasti mutkaominaisuuksia ja isojen vauhtien ominaisuuksia sekä näin ollen turvallisuutta parantavia vaikutuksia.

V Rod & Street Rod ja jopa iso matkamöhkäle Ultra Glide ovat mutkissa paljon parempia, vakaampia ja mukavampia ajaa kuin Dyna. Ainoana ongelmana tulee ensin vastaan kallistusvarojen puute, ehkä pois lukien Street Rod.

Kaikki uudehkot Softailitkin menee mutkat jykevämmin kuin vakio Dynat, mutta Dynahan onkin ns. "hinnat alkaen"-malli. Tuossa kohtaa "rahalla saa ja hevosella pääsee".

Ja jos nopeat mutkapätkät on se "juttu", niin sitten on noita kyykkyjä keksitty siihen tarkoitukseen..
wink.gif
Onpas taas asiantuntijalausunto.Pakko kysyä minkälainen ajokokemus noilla laitteilla on ja yleensäkin mp:llä ? Jep, niin arvelinkin  
cool.gif
Niin...
turhia herneitä. Anteeksi, jos aiheutin pahaa mieltä.

Ehkä tuo oli hiukan provosoiva vertaus puhua Dynan hinnasta ja laadusta tässä, mutta kuitenkin totta joka sana koskien noita mutka-ajo-omituisuuksia. kts. tarkennus edellisestä kommentista.

Väittäisin, että lähes joka jannu, jolla nyt edes jotain ajokokemusta isoilla 2-pyöräisillä löytyy, voi helposti vahvistaa samalla ajolenkillä tapahtuvan kyseisellä pelillä tasan samat asiat.

Olisihan se tavallaan hölmöäkin, jos halvalla saisi yhtä hyvää kuin kalliilla.
tounge.gif


Sama sääntö koskee lähes kaikkea tekniikkaa. Hyvä ja halpa myydään eri paketeissa.
Joo lisäkromilla ja radioilla yms. strereolaitteilla se ajettavuus paranee yksi yhteen hinnan kanssa. Mitä enempi kuluu taaloja ja on alkuperäiskilkettä HD-logolla sen parempi ajettavuus ja tehoakin tulee lisää, jos on kaksivärimaalaus tai liekkiä.
Sorry, no ihan tosissaan olisi pitänyt jättää toi hinta kokonaan ulos kuviosta. Olihan tuo mun viesti turhan provo. Anteeksi siitä. Pienet sarvet pitäisi aina otsalta poistaa kun näitä kirjoittelee.

Se alusta vaan on Super Glide Dynassa mukava ja siten löysähkö. Hienoa sillä oli ajella. Se on myös huono vertailukohta mutkatielle kun toisena pyöränä on Ducati..

Hiukan kuin vertaisi Ferraria ja vanhaa muskelijenkkiä mutkaominaisuuksiltaan.

Mutta tiukemmilla alustapalikoilla tai säädöilläkin Dynasta saa paremman mutkiinkin. Mukavuus siitä toki saattaa hiukan kärsiä.

Ei ne kromit ja stereot tietenkään ajo-ominaisuuksia paranna,kunha viihtyvyyttä lisäävät.
tounge.gif

Ultrassa vaan on vakiona jämäkämpi alusta kuin Dynan  Superglidessa ja siten sillä voi ajaa kovempaa mutkaan.

Dyna on vakionakin ihan hieno peli ja siis järkevän hintainenkin.

062802moto_prv.gif
Kyllä nuo vanha koppaset HD:n matkalehmät pitäisi lailla kieltää. Itsellä oli Electra -08 ja jos suoralla tiellä pienessä tuulessa moottoritiellä woblaa niin vika on kyllä aika syvällä. Näistähän voi lukea lisää jenkki-foorumilta ihan oikeusjuttuja myöten.
Loistavia ajettavia alle 80 km/h nopeuksiin.
Se Ducaticin on varmaan mukava alle 50 km lenkillä ja kävely vauhdilla. Ja ei se ajokokemus kasva pyöriä tallissa myyntiä varten seisottamalla. Niillä pitää ajaa.
Piste tälle keskustelulle mun osalta. Jos Italo vähän enempi haet kokemusta ja kilometrejä jatketaan juttua.
 
Back
Ylös