Italowestern
ReliaTec Shoppiuggeli
Sorry, no ihan tosissaan olisi pitänyt jättää toi hinta kokonaan ulos kuviosta. Olihan tuo mun viesti turhan provo. Anteeksi siitä. Pienet sarvet pitäisi aina otsalta poistaa kun näitä kirjoittelee.Joo lisäkromilla ja radioilla yms. strereolaitteilla se ajettavuus paranee yksi yhteen hinnan kanssa. Mitä enempi kuluu taaloja ja on alkuperäiskilkettä HD-logolla sen parempi ajettavuus ja tehoakin tulee lisää, jos on kaksivärimaalaus tai liekkiä.Niin...Onpas taas asiantuntijalausunto.Pakko kysyä minkälainen ajokokemus noilla laitteilla on ja yleensäkin mp:llä ? Jep, niin arvelinkinMulla on itsellä selkeä näkemys tuosta vakion -07 Dynan alustan toiminnasta mutkissa. Malli oli siis Super Glide, jos sillä sattuisi olemaan jotain eroa muihin.mäkin oon noista woblaus-ongelmista netistä lukenu, mutta täytyy sanoo että en oo itse huomannut, pyöränä dyna -93
tommosia 130+ nopeuksia tulee ylläpidettyä harvoin ja silloin tuuli hakkaa jo sen verran että rungon käytöksen analysointi jää väkisinkin taka-alalle. kuitenkin selvää että mihinkään äkillisiin, selkeisiin ilmiöhin en ole törmännyt.
mutkatiellä kovempaa pyrkiessä tunteeksi tulee epävarmuus, ts. pyörä ei ole luottamusta herättävä. ja taas on hyvin hankala sanoa onko juurisyynä kovat renkaat, ajoasento, tavallista loivempi keula vaiko puheena oleva runkorakenne kumityynyineen ja reaktiotankoineen vaiko ihan vaan möhkäleen paino. Ja kuitenkin rajoittavaksi tekijäksi aina jää kuskin pää/taidot. Jos olis ollu kanttia vetää mutkaan kovempaa niin pyörä olis sen kyllä selvittänyt.
Toki jos asiaa teoretisoidaan niin onhan dynan rakenne järjetön. muut valmistaja pyrkivät tekemään runkorakenteen ohjausakselilta takahaarukan kiinnitykseen mahdollisimman jäykäksi , harley laittaa kumitötsät väliin.
Alusta on säädetty erittäin mukavaksi ja hanskaa hienosti kohtuu vauhdit, mutta jos mutkaan koettaa tulla lujaa, niin ominaisuudet todellakin loppuu alustasta siihen paikkaan ja pyörä rupeaa kiemurtelemaan ja rimpuilemaan, jolloin mieluummin höllää hiukan kaasua ja antaa alustan rauhoittua.
Noilla lisäpalikoilla ja vastaavilla löysennyksien poistoilla on takuuvarmasti mutkaominaisuuksia ja isojen vauhtien ominaisuuksia sekä näin ollen turvallisuutta parantavia vaikutuksia.
V Rod & Street Rod ja jopa iso matkamöhkäle Ultra Glide ovat mutkissa paljon parempia, vakaampia ja mukavampia ajaa kuin Dyna. Ainoana ongelmana tulee ensin vastaan kallistusvarojen puute, ehkä pois lukien Street Rod.
Kaikki uudehkot Softailitkin menee mutkat jykevämmin kuin vakio Dynat, mutta Dynahan onkin ns. "hinnat alkaen"-malli. Tuossa kohtaa "rahalla saa ja hevosella pääsee".
Ja jos nopeat mutkapätkät on se "juttu", niin sitten on noita kyykkyjä keksitty siihen tarkoitukseen..![]()
![]()
turhia herneitä. Anteeksi, jos aiheutin pahaa mieltä.
Ehkä tuo oli hiukan provosoiva vertaus puhua Dynan hinnasta ja laadusta tässä, mutta kuitenkin totta joka sana koskien noita mutka-ajo-omituisuuksia. kts. tarkennus edellisestä kommentista.
Väittäisin, että lähes joka jannu, jolla nyt edes jotain ajokokemusta isoilla 2-pyöräisillä löytyy, voi helposti vahvistaa samalla ajolenkillä tapahtuvan kyseisellä pelillä tasan samat asiat.
Olisihan se tavallaan hölmöäkin, jos halvalla saisi yhtä hyvää kuin kalliilla.![]()
Sama sääntö koskee lähes kaikkea tekniikkaa. Hyvä ja halpa myydään eri paketeissa.
Se alusta vaan on Super Glide Dynassa mukava ja siten löysähkö. Hienoa sillä oli ajella. Se on myös huono vertailukohta mutkatielle kun toisena pyöränä on Ducati..
Hiukan kuin vertaisi Ferraria ja vanhaa muskelijenkkiä mutkaominaisuuksiltaan.
Mutta tiukemmilla alustapalikoilla tai säädöilläkin Dynasta saa paremman mutkiinkin. Mukavuus siitä toki saattaa hiukan kärsiä.
Ei ne kromit ja stereot tietenkään ajo-ominaisuuksia paranna,kunha viihtyvyyttä lisäävät.
Ultrassa vaan on vakiona jämäkämpi alusta kuin Dynan Superglidessa ja siten sillä voi ajaa kovempaa mutkaan.
Dyna on vakionakin ihan hieno peli ja siis järkevän hintainenkin.