Dynokäppyröitä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja B12
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

B12

New member
Joku oli ameriikan foorumilla nähnyt vaivan ja yhdistänyt sporttipyörä- ja nakupyörätestin käppyrät. Mitä siitä voi siis päätellä? No ainakin sen, että Trumppa vie joukkoa aika vahvasti niin kauan kuin kierroksia riittää. tai no meneehän se Ducati 1098 ja Honda ohi jossain vaiheilla ja muutkin kyykät ennen kuin rajoitin puuttuu peliin...

hwz3v4.jpg

2ly5w7a.jpg
 
Nuo Speed Triplen käyrät on sillä Arrow'n 3-1-putkella, kaikki muut mopot ilmeisesti vakiokuntoisia. Siinä vuotta aiemmassa testissä oli vakiokuntoinen Triple. Mutta silti ihan hyvännäköistä jälkeä.

Kuvissa on kyllä ainekset kunnon org-vääntöön.  
biggrin.gif
 
Aloitetaan heti vääntö kommentoimalla tätä "Trumppa vie joukkoa aika vahvasti niin kauan kuin kierroksia riittää" että kyllähän se vääntää kun kuutioita on enemmän, otetaanko uusi hayabusa samaan testiin? ;)
 
Nuo Speed Triplen käyrät on sillä Arrow'n 3-1-putkella, kaikki muut mopot ilmeisesti vakiokuntoisia. Siinä vuotta aiemmassa testissä oli vakiokuntoinen Triple. Mutta silti ihan hyvännäköistä jälkeä.

Kuvissa on kyllä ainekset kunnon org-vääntöön.
biggrin.gif
Niin joo siis tämä. Omassa tuo huippu on 75 jalkapaunaa takapyörältä. No ei siinä trumpassa ole kuin 1050 kuutiota ja silti alhaalta vääntää 1100 kuution Ducatin tantereeseen.

streetfighters_torq.JPG
 
1050 triplen kone on poikkeuksellinen mp kone nykymoottoreiden joukossa. se on vääntöä tavoitellen isonnettu 955 mallista, iskua pidentämällä. kaikki sporttipyörät ovat maksimitehoa tavoitellessaan lyhentäneet iskua, alatehoja ei ole sporttipyörissä ajateltu sen enempää, kuin että mitä sinne nyt sattuu jäämään huipputehoja hakiessa.

huipputehoissa tuommoinen triplen kone ei voi tietysti kiekkakoneille kisata, mutta ei sen tarvitsekkaan. Se on optimimoitu nakupyörän kone.
062802moto_prv.gif
 
Jos nuo on ajettu eri penkeissä ja eri päivinä, käppyrät eivät ole vertailukelpoisia lainkaan. Eri penkeissä saattaa olla jopa 15hv:n ero mittaustavasta ja korjauskertoimesta riippuen. Onko tässä testissä jokainen pyörä ajettu samassa penkissä peräjälkeen? Jos on, niin sitten käppyröitä voi alata vertailemaan tarkemmin.
 
Uskoakseni sama penkki (ainakin motorcycle usa on samassa dynossa tehnyt useat naku-/kyykkytestit) mutta nuo kahden eri "sarjan" mopot on testattu eri ajankohtana.
 
Olen kerran päässyt kokeilemaan 995 Tikrua. Siinä oli ehdottomasti paras moottoripyörän moottori, millä koskaan olen ajanut (1050 Speed Triplea en ole kokeillut). Eiköhän Speed Triplen kone ole samaa sukupuuta. Luulenpa, että B12 ei leuhki turhalla. Käykääpä kokeilemassa, epäuskoiset.
 
Back
Ylös