• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ebr mopo

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jules
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onhan tää ollut, mutta viimeisin viesti puolen vuoden takaa: linkki. Tätä 1190RS -mallia tehdään vain 100 kpl, eikä varmaan moni eksy noista Eurooppaan saakka.

Jännä pyörä tuo silti on, äkkiseltään näyttää, että Buell 1125R:ään on isketty isompi moottori ja erinäköiset katteet, mutta todellisuudessa tuossa on uusi runko ja takaswingi kaiken muun lisäksi. Märkäpainokin vain 176 kiloa.

Tällä hetkellä Erik Buell Racing virittelee yhteistyötä intialaisen Hero MotoCorpin kanssa (via MotorcycleUSA.com). Ehkä tuo yhteistyö vihdoin poikisi kisakuvioiden lisäksi nuo SX-, AX- ja RX -mallit, joista ei ole vielä herunut nimen lisäksi käytännössä mitään tietoa. Oletettavasti nuo ovat ne mahdolliset massatuotantomallit.

RX saattaisi olla kyykkymalli, SX nakupyörä ja AX adventure-malli. Saas nähdä miten onnistuu, rahoituksesta kai tuo käytännössä on kiinni, innostuneen tiimin Erik vaikuttaa saaneen kasattua. Ainakin sen perusteella mitä reilun vuoden tuon lafkan edesottamuksia on tullut seurattua.

Jossain vaiheessa oli puhetta yhteistyöstä S&S Cyclesin kanssa, ja vissiin tuohon 1190RS:n koneeseen ovat saaneet sieltä apuja. Konehan perustuu siihen Rotaxin Bululle tekemään 1125-kuutioiseen, mutta käytännössä saanut aika paljon uutta osaa sisäänsä iskutilavuuden kasvattamisen lisäksi. Ilmajäähdytteinen S&S-malli kuulostaisi aika pornolta, mutta todennäköisesti Rotax-koneisia tulevat mallitkin ovat.

(Nämä EBR:ään liittyvät ketjut eivät ehkä välttämättä kuuluisi HD/Buell -foorumiin, koska EBR:llä ei ole enää mitään kytköksiä HD:iin. No, toisaalta EBR toimisi varmaan Buell-nimisenä, jos HD ei omistaisi tavaramerkkioikeuksia.)
 
Back
Ylös