• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ehdottakaa mulle mopoa!

Silver Bride

New member
Heti alkuun maininta että kyllä, tiedän että vastaavia ketjuja on avattu ennenkin. Halusin silti oman.
blush.gif

Vähän taustaa ensin. Mulla on a-kortti ollut vasta kesäkuusta asti, olen siis täysi aloittelija. Kilometrejä ei ole omalla mopolla (ks. allekirjoitus) päässyt teknisten ongelmien vuoksi kertymään juuri mitään. Ja myönnettävä se on, Spora on vähän raskas pyörä tälläiselle pienelle aloittelijalle. Vaikka
inlove.gif
muuten onkin. Olen aina ollut customien perään mutta nyt on joku mielenhäiriö alkanut vaivata kun katselen sillä silmällä muitakin pyörämalleja.
omg.gif

Meillä on taloudessa kaksi kortillista ja yksi mopo, toinen olisi siis oikein kiva saada. Tavoitteena on se että meillä on joskus kaksi Harrikkaa pihassa mutta taloudellinen tilanne ei vielä toisen hankkimista salli. Oltiin suunniteltu että sitten joskus kun ollaan rikkaita niin hommataan se toinen pyörä... Mutta sitten tuli tämä mun mielenhäiriö. Ja aloin miettimään että jos tässä alkuun hankkisi mulle halvan "harjoituspyörän" millä voisin kerätä ajokokemusta ennen sitä kahden HD:n kautta.

Vaatimuksia harjoituspyörälle riittää. Olen alle 160-senttinen ja pahasti persjalkainen eli pitää olla matala tai madallettavissa. Kohtalaisen kevytkin saisi olla (autokoulun Honda CB500 oli painoltaan hyvin näppärä, oma Spora liian raskas). Katteita ei tarvisi turhan paljoa olla, hajotan ne kuitenkin kun konttailen pitkin parkkipaikkoja. Kuutioita saisi olla 600-> ja hintaa pitäisi olla mahdollisimman vähän, parin kolmen tonnin kieppeillä... Tyyliltään esim. Bandit miellyttää tällä hetkellä silmää kovasti.

Olenko mä mahdottoman tehtävän edessä?
biggrin.gif

Suzuki SV650 naku. Moottori on mukava tvini (niin kuin HD:ssäkin), jossa sopivasti potkua.

Madallettua saa tarpeen mukaan, painoltaan melko kevyt ja hintakin taitaa osua aika kohdalleen, ainakin vanhemmissa malleissa. Pyörä on muutenkin ominaisuuksiltaan aika tasapainossa ja varaosien hinnatkin suht järkeviä.

Mites 650cc SV Suzuki, on ainakin V2 kuten HD:ssakin..

Nettimotosta löytyi heti yksi aika persoonallinen (tosin iäkäs.. '99) malli alle kolmen tonnin ja vähäisehköillä kilometreillä:

Linkki

[Edit: Airhead ehti ensin..
tounge.gif
]

No jos mopoa etsit niin varmaankin joku variaattorivetoinen kiinanihme olisi aloittelijalle passeli :-)

No perhana, tuota SV:tähän pitää miettiä ehdottomasti. Kyllähän tuo V2 enemmän kiinnostaa toki.
smile_org.gif
Kiitokset vinkistä molemmille!

BlackCat takertui heti mun sanavalintaan johon arvasin jonkun takertuvan.
tounge.gif

Hahhah, tosta mä fantasioin junnuna, joutu tyytymään Pv:seen!
biggrin.gif

Suosittelen itsekin tuota suzukia, mutta kokemusta vaan yhdestä kerrasta. Itse ajelen Suzuki gs 500E:llä ja kyseistä pyörää voin suositella lämpimästi!

^^^
tounge.gif

Onneksi meillä tulee pestyä mopo kylmällä vedellä. Ei käy noin.
biggrin.gif
Toisaalta, miniharrikka ois kyllä söpö.

Jos halvalla haluaa matalan ja kevyen pyörän, niin Yamahan Diversion S/N voi olla myös yksi vaihtoehto.  Itse hommasin kyseisen pyörän vajaa kuukausi sitten ensipyöräksi, eikä kustantantanut kuin vajaa puolitoista tuhatta hyvillä kulutusosilla.

Aika korkealtahan tuo vääntää, jolloin paikaltaan on vähän laiska lähtemään, mutta kyllä tuolla pärjää ja kun liikkeelle pääsee, kiihtyy omaan makuun ihan tarpeeksi ripeästi (liekkö edes rajat tulleet vielä vastaan).  Kaikinpuolin varsinkin hintansa takia hyvä harjoituspeli siis, eikä omassa hintaluokassaan edes pahan näköinen (mielipidekysymyksiä toki).  Tekniikka on erittäin varmaa ja yksinkertaista, joten siinäkin säästää ja voi halutessaan rassata itsekin.

Niin ja vakuutuksetkin halvat. Ifillä maksan n. 100e vuodessa osakaskosta ja jotain 65e/ ajokuukausi liikennevakuutusta.

On tämä vaan mainio palsta.
smile_org.gif

Sitten vaan miettimään mistä mä saan edes sen muutaman tonnin hommattua. Ois se kyllä hienoa saada pihaan pyörä joka toimiikin joskus...

Osta tuo mun Trumppa. On meinaan persoonallinen vekotin ja sopii aika monenlaiseen käyttöön. Linkki allekirjoituksessa.

Mites olis 650 dragstar? Meinaan, jos HD:n suuntaan on kallellaan, niin sehän on jonkinlainen fat boyn japsijäljitelmä. Iso ja raskas, juu, mutta sen ansiosta myös vakaa, ja älyttömän helppo käsitellä. Meidän muijalla ensimmäisenä ja toistaseks ainoona mopona, eikä varmaan suostuis edes keskusteleen vaihdosta. Ja pakko sanoa, vaikka en itse customäijä olekaan, että hyvinhän tuo rullaa. Hinta n. 10 v. vanhoissa siinä 3-4 tonnia. Löytyyhän se 1100 pytyilläkin, sama pyörä, - hinta tietty koneen myötä kans isompi. Mutta normaali customvauhdissa mun mielestä toi kuuspukkikin riittää yllättävän mainiosti.

Matala, kevyt, hauska, helppo ja hyvä-ääninen, tosin selkeästi customi...

Sukisuki LS650 Savage.

Uudempia 2000-> Bonnevilleja ei tahdo saada oikein tuohon hintaan, muuten oiva ja matala peli myös aloittelijoille...
nixweiss.gif

Mä oon 161cm pitkä ja jalat ylttää maahan Kawasakin (ks.allekirjoitus) päältä mutta ajoasento ei miellytä joten joku customi harkinnassa ensi kesäksi tai sitä seuraavaksi...

Kaveri on pari senttiä lyhyempi ja sillä on Honda Hornet madallettuna ja on kovasti siitä tykännyt kun on kevyt ja näppärä pyörä ja kuitenkin kulkee ihan tarpeeksi.

Ei muuta kuin koeistumaan eri pyöriä
smile_org.gif

triumphin bonneville, on kai aika matala, mukava ajella ja on hyväksyttävä hd piireissä.

Back