• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ehdottakaa mulle mopoa!

Silver Bride

New member
Heti alkuun maininta että kyllä, tiedän että vastaavia ketjuja on avattu ennenkin. Halusin silti oman.
blush.gif

Vähän taustaa ensin. Mulla on a-kortti ollut vasta kesäkuusta asti, olen siis täysi aloittelija. Kilometrejä ei ole omalla mopolla (ks. allekirjoitus) päässyt teknisten ongelmien vuoksi kertymään juuri mitään. Ja myönnettävä se on, Spora on vähän raskas pyörä tälläiselle pienelle aloittelijalle. Vaikka
inlove.gif
muuten onkin. Olen aina ollut customien perään mutta nyt on joku mielenhäiriö alkanut vaivata kun katselen sillä silmällä muitakin pyörämalleja.
omg.gif

Meillä on taloudessa kaksi kortillista ja yksi mopo, toinen olisi siis oikein kiva saada. Tavoitteena on se että meillä on joskus kaksi Harrikkaa pihassa mutta taloudellinen tilanne ei vielä toisen hankkimista salli. Oltiin suunniteltu että sitten joskus kun ollaan rikkaita niin hommataan se toinen pyörä... Mutta sitten tuli tämä mun mielenhäiriö. Ja aloin miettimään että jos tässä alkuun hankkisi mulle halvan "harjoituspyörän" millä voisin kerätä ajokokemusta ennen sitä kahden HD:n kautta.

Vaatimuksia harjoituspyörälle riittää. Olen alle 160-senttinen ja pahasti persjalkainen eli pitää olla matala tai madallettavissa. Kohtalaisen kevytkin saisi olla (autokoulun Honda CB500 oli painoltaan hyvin näppärä, oma Spora liian raskas). Katteita ei tarvisi turhan paljoa olla, hajotan ne kuitenkin kun konttailen pitkin parkkipaikkoja. Kuutioita saisi olla 600-> ja hintaa pitäisi olla mahdollisimman vähän, parin kolmen tonnin kieppeillä... Tyyliltään esim. Bandit miellyttää tällä hetkellä silmää kovasti.

Olenko mä mahdottoman tehtävän edessä?
biggrin.gif

Suzuki SV650 naku. Moottori on mukava tvini (niin kuin HD:ssäkin), jossa sopivasti potkua.