• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ei päästä ohi ...kele!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anne
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Anne

New member
Mitä teette kun nää bemu/mersu/volvo-kuskit ajaa v..ttuillessaan ohituskaistaa eikä päästä ohi vaikka vilkutat valoja takana, oikealle kaistallekin mahtuis! Ne kyllä vilkuilee taustapeiliin. Oikealta ohi?  
033102bebe_1_prv.gif

Ohi mennään... Vaikka sitten oikealta jos siellä on tilaa. Eipä siinä kauaa nokka tuhise

Ei kannata vilkuttaa valoja, ne vaan innostuu siitä. Ohitus pittää tehdä salakavalasti niin että on jo mennyt ohi kun autokuski huomaa.
biggrin.gif

Jep, kyllä noita näkee aika usein
mad.gif

Mä ajan hetken perässä vilkku päällä, jos eivät tajua siirtyä niin menen ohi -jommalta kummalta puolelta...

Oon monasti ihan miettinyt että ovatkohan he sillä perjaatteella vasemmalla kaistalla että "kun tässä ei saa ajaa kun 120 km/h -ja mähän sitä ajan- niin ei tartte mua ohitella...."
Mene ja tiedä
nixweiss.gif

Tossa keväällä tuli autolla kokeiltua.. 124/100 alueella ja ohitus oikealta kustansi 225€. Se on muuten ainoa sakko tältä kesältä..

Oon monasti ihan miettinyt että ovatkohan he sillä perjaatteella vasemmalla kaistalla että "kun tässä ei saa ajaa kun 120 km/h -ja mähän sitä ajan- niin ei tartte mua ohitella...."
Juuri näin...
biggrin.gif
Olen samaa mieltä tästä ajattelutavasta. He ovat valinneet itsensä sellaisiksi toisten moraalin ja käyttäytymisen vartijoiksi, jotta heillä on suorastaan velvollisuus tehdä näin. Siis näin he varmaan ihan itse ajattelevat jos heillä vain siihen olisi kykyä..
biggrin.gif

oikealta vaan..
thumbs-up.gif

edit: mä voisin loukkaantua tästä topicista ku ajan Bemua..
biggrin.gif
.. mut en mä kyllä oikeastaan koskaan tulppana ole..
biggrin.gif
cool.gif

oikealta vaan..
thumbs-up.gif

biggrin.gif
biggrin.gif
cool.gif
Vålvåt ja Meset siellä ohituskaistalla tulppana yleensä kykkivät. Omien käytännön kokemusteni mukaan Bemari-kuskit kaahaavat sen verran reippaasti, että eivät ole ainakaan tien tukkoina.
tounge.gif

Niin, ja prätkällä ohitetaan tarpeen vaatiessa oikealta reippaasti ilman mitään valojen välkytyksiä tai muita mielenosoituksia.

oikealta vaan..  
thumbs-up.gif

biggrin.gif
biggrin.gif

cool.gif
Vålvåt ja Meset siellä ohituskaistalla tulppana yleensä kykkivät. Omien käytännön kokemusteni mukaan Bemari-kuskit kaahaavat sen verran reippaasti, että eivät ole ainakaan tien tukkoina.
tounge.gif

Niin, ja prätkällä ohitetaan tarpeen vaatiessa oikealta reippaasti ilman mitään valojen välkytyksiä tai muita mielenosoituksia.
Itse kuulun Mese ryhmään ja en varmasti ole tulppana
tounge.gif

Mutta hienosti yleistetty topicin aloittajalta!

oikealta vaan..
thumbs-up.gif

biggrin.gif
biggrin.gif
cool.gif
tounge.gif

tounge.gif

Ei muuten oo ainakaan mun volvo tien tukkona.. (paitsi silloin, ku vaimo on ratissa.)
tounge.gif

Oikealta ohi,joskaan ei ylinopeutta kannata olla,jos joutuu rikkomaan lakia. Enemmän v*tuttaa nämä,jotka nähtyään jonkun yrittävän ohitusta lähtevät kiihdyttämään kilpaa.
033102ass_1_prv.gif

oikealta vaan..
thumbs-up.gif

biggrin.gif
biggrin.gif
cool.gif
tounge.gif

tounge.gif

Ei muuten oo ainakaan mun volvo tien tukkona.. (paitsi silloin, ku vaimo on ratissa.)
tounge.gif
Eli näin me ollaan kumottu tämä väite, että oltaisiin (volvo,mese,bemu-kuskit) tulppana liikenteessä. Juttu selvitetty! Nyt ollaan kuultu kaikki osapuolia!!
biggrin.gif

edit: tosin volvo- ja mesekuskit saattavat olla tulppina Bemu-kuskeille...
033102bebe_1_prv.gif
biggrin.gif

Jep, kyllä noita näkee aika usein  
mad.gif

Mä ajan hetken perässä vilkku päällä, jos eivät tajua siirtyä niin menen ohi -jommalta kummalta puolelta...

Mene ja tiedä  
nixweiss.gif
Tuota se taitaa enimmäkseen olla. Ja noin minäkin teen. Toki pitää tsekata jos suinkin pystyy, et onko noita viranomaisia lähettyvillä.
062802moto_prv.gif

pjaah.. yleensä jään kiltisti odottaa, ainakin jonkun aikaa. Jollei mitään tapahdu sujahdan oikelta ohi niin ku vissii kaikki muutkin tekis.
Tosin saa mulla olla tosissaan kiire tai sitten se tulppa oikeesti vetää lievää alinopeutta et viitsin reagoida.. turhaa lähtee ärsyttää liikenteessä.
Ja saa olla jo todella törkeästi käyttäytyvä kuski et jaksan provosoitua.. ei siitä mitän voita et ryhtyy heti kostamaan, tyyliin matelemaan edessä tai huitoa tai näyttää muunlaisia kansainvälisiä käsimerkkejä. Parempi vaan jatkaa omaa vauhtia matkaa ja antaa idarin ihmetellä itsekseen.

oikealta vaan..  
thumbs-up.gif

biggrin.gif
biggrin.gif

cool.gif
tounge.gif

tounge.gif

tounge.gif
Eli näin me ollaan kumottu tämä väite, että oltaisiin (volvo,mese,bemu-kuskit) tulppana liikenteessä. Juttu selvitetty! Nyt ollaan kuultu kaikki osapuolia!!  
biggrin.gif

edit: tosin volvo- ja mesekuskit saattavat olla tulppina Bemu-kuskeille...  
033102bebe_1_prv.gif

biggrin.gif
Ei riemulla rajaa kun V8:lla ajaa  
tounge.gif

Eli ei ihan kaikkien bemujen edessä töpeksitä
wink.gif

Mitä teette kun nää bemu/mersu/volvo-kuskit ajaa v..ttuillessaan ohituskaistaa eikä päästä ohi vaikka vilkutat valoja takana, oikealle kaistallekin mahtuis! Ne kyllä vilkuilee taustapeiliin. Oikealta ohi?
033102bebe_1_prv.gif
Nooh, jos/kun se tientukko on joku <s>perusdemari</s> asennevammainen vol... kotilokuski, tai sitten joku unissaan ajeleva peilitön köröttelijä, niin miksi suotta antaa sen kiusata, jos kerran oikealla on moponmentävä rako? Tietysti oikealta ohi eli kaistan vaihto ja mahdollisimman reippaasti ohi tientukon. Jos se tientukko sitten päättääkin viime hetkellä vaihtaa kaistaa (ilman vilkkua, tietty) ja blokata aikeen, sitten pääseekin kätevästi puikkaamaan vasemmalta ohi.

Siinä mielessä olen kyllä samaa mieltä kuin bomberi, että meni nyt sitten kummalta puolelta vaan, niin mitään käsimerkkejä tai vilkutuksia ei juur kannata viljellä, ei niistä oo hyötyä, päinvastoin. Parempi ja turvallisempi vaan olla jo muualla silloin kun se jäykkäniska reagoi tai provosoituu. Noin muuten pyrin vaan hillitsemään hermoni, ja köröttelen ruuhkan mukana siihen asti että latu aukenee tai poistun itse väylältä.

Niin ja jos se tientukko sattuu olemaan uudehko sinimusta farmarivulva tummennetulla takalasilla, niin kannattaa hiukka varoa, voi myös olla rosvottavia metsästävä LP:n kamera-auto.

Back