Ei voi suositella kellekään

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kenesis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kenesis

New member
Ei voi suositella kellekään

Taas tuli lauantai-aamuna tv:ssä täyttä asiaa moottoripyöristä ja niitten ominaisuuksista. BMW 1000 RR pyörää ei voi suositella Suomessa kenellekään. Siinä on liikaa tehoa, se on liian nopea, se jopa kulkee ykkösvaihteella yli sataa, jos kierrokset on tapissa.
Voi taivahan jumala, mistä näitä valistuksen mestareita oikein tulee? Tuota samaa lätinää on kylläkin kuultu niin kauan, kuin vähänkään sportimpia pyöriä on markkinoille tullut. N 40 vuotta sitten taidettiiin Z900 Kawasakia hirvitellä suurinpiirtein samoilla perusteilla.
Katsokaa ja naura... eikun itkekää!:




http://www.nelonen.fi/ohjelmat/start/etusivu/video/start-288
 
Siis ton on pakko olla jotain sarkasmia mikä ei ukon ulosannista irtoa mitenkään..... :hanuria:
 
No voi hyvä ihme!
Juuri kun ehdin hankkia ton Ronen, pitää vissiin vaihtaa
takaisin kevariin, ettei vain mene liian LUJAA!

Ei vitsit mitä säätöä. Mistä noita löytyy? :doh:
 
Antoihan nuo molemmat arvioijat silti 9/10 pistettä pyörälle eli ehkä se oli hjuumoria :)
 
No siis onhan se katukäyttöön täysin turha. Eihän siitä mihinkään pääse. Perkeleen hauska se on kyllä, mutta eihän minkään kilosen kyykkypyörän katukäyttöä kannata perustella hyödyllisyydellä, helppoudella, monipuolisuudella tai järkevyydellä.

Mut kyllä mä silti tuollaisen haluaisin... :grin:

Toi Start! nyt muutenkin on uskottavuudessaan jossain homeopatian alapuolella. "Race ABC..." Siis anteeksi mikä?

Jos seuraavana juttuna on Motonetin subbarin asentaminen vanhaan mannelavettiin, niin ei varmaan tarvitse keskustella ohjelman laadukkuudesta enempää.
 
no eikös tuo ole ihan ok kommentti. Itse olin koejon jälkeen ihan samaa mieltä. Koneen luonne on vielä tavattoman hermostunut maantie nopeuksissa ja haluaa koko ajan lisää. esim busa yms menee tehosta huolimatta nätisti myös rajoitusta.

1000rr on hyvä pyörä jos haluaa, että ajellessa ottaa päästä koko ajan.


kiihdytysajoa sillä voisi ajaa.
 
Voi hemmetti, mitä ristiriitaista Schaissea... Ukko haukkuu, ettei pyörällä tee mitään sen noin 200 hv tehojen takia. Samasta syystä antaa arvostelussa PLUSssa tehojen ansiosta... Buaaaaahhh... :thumbup:
 
Tyypillinen tekopyhä kukkahattu Gore-Tex H*mo.

Samat koiraslotat valittavat aikanaan että henkilövaunussa ei täällä tee mitään yli 2.0 vaparipahkalla ja niin edelleen ja niin edelleen.

Ratapäivätkin lienevät vieras käsite.

No ihan sama, siinähän oli tuoteselostekkin: Toimittaja = epäasiantuteva alkoholismiin ja kommunismiin taipuvainen maailmanparantaja.

Jos huumoriarvo jätetään laskusta on tuommoisen puhe, Mika Waltarin sanoin, kuin kärpästen surinaa.

Koska Pahkasikakin kai alkaa, ellei ole jo, ilmestymään uudelleen on tuon tason sisällöntuotanto hieman turhaa resurssien tuhlausta.

Pyöränhankinnassa ei ole lähtökohtaisesti mitään järkeä muutenkaan, sen tehtävä on vain tuottaa iloa kuljettajalleen.
 
Voi hyvänen aika, menin sanattomaksi. Yks parhaita argumentteja koskaan: ykkösellä yli sata!

Mitähän koe-ajaja tuumaisi kun kuulisi vaikkapa zx-12r:n huippunopeuden ykkösellä? :ohmy:
 
Onko tuo nyt niin väärässä? Pyöräähän kehuttiin ja sai molemmilta testaajilta korkeat pisteet ja vuolaat kehut. Suositus koski nimenomaan sitä, että ei ole omiaan Suomen maanteille, mikä varmasti pitää paikkaansa. Eihän se sitä tarkoita, ettei sillä siellä voisi ajaa, mutta en itsekään tuonkaltaisella pyörällä haluaisi maanteillä ajaa. Joku toinen voi haluta ja mitä silloin merkitsee muiden mielipiteet?
Halutaanko nyt vain sitten sanoa, että kaikkien, joiden mielestä tuollainen pyörä ei sovi Suomen maanteille ovat väärässä? Ei tähän nyt varmaan yhtä totuutta ole
 
Onko tuo nyt niin väärässä? Pyöräähän kehuttiin ja sai molemmilta testaajilta korkeat pisteet ja vuolaat kehut. Suositus koski nimenomaan sitä, että ei ole omiaan Suomen maanteille, mikä varmasti pitää paikkaansa. Eihän se sitä tarkoita, ettei sillä siellä voisi ajaa, mutta en itsekään tuonkaltaisella pyörällä haluaisi maanteillä ajaa. Joku toinen voi haluta ja mitä silloin merkitsee muiden mielipiteet?
Halutaanko nyt vain sitten sanoa, että kaikkien, joiden mielestä tuollainen pyörä ei sovi Suomen maanteille ovat väärässä? Ei tähän nyt varmaan yhtä totuutta ole

Tästä ihan samaa mieltä. Teknisesti upea laite ja parhaita markkinoilla, ja noita näkee useampia ratapäivillä ja siellä omiaan.

Olen koeajanut tuollaista itsekin, eikä se mikään timantti ole kaupunkiliikenteessä. Pitkät välitykset, matala ajoasento sekä vähän hermostunut kone. Koneella on kisakoneen luonne; se ikäänkuin koko ajan kerjää että sitä vähän piiskataan. Tällä perusteella sanoisin saman kuin reportterisetä; suomalaiseen tieliikenteeseen ei mikään optimivalinta.
 
Ja on sitten tieliikennettäkin erilaista. Joskus Tsadissa poiketessa ajattelin kyykkykuskia Mannerheimintien alkupäässä katsellessa, että tovi menee pojalla ennenkuin pääsee edes jotenkin ajamaan, rauhallisista mutkateistä puhumattakaan.
 
Kyllähän tuolla sademoodissa pärjää ilman ongelmia stadissa. Rajoitusten mukaan ajo on ihan omasta asenteesta kiinni. Käydään kaahaamassa siellä radalla, niin ei tartte kaahata muun liikenteen seassa. Kokemusta ~2300km kys. laitteella nyt parin viilkon aikana, suurimmaksi osaksi maanteitä, myös sorapäällysteisiä mahtunut mukaan. :orgmp:
 
Sillä minäkin vaihdoin tuon Kawan lössykän tilalle kun ei RääRäällä oikeen uskaltanut ajaa missään.
Aina vaan menossa sitä kolmeesataa, ei auttanut vaikka kapulaa löysäsi.
Viheliäinen pyörä koko RR, ei se oikeen sovellu mihinkään ja silti niin kovin haluttu.:;):
 
Eipä tuohon oiken voi mitään sanoa, sen verran sanattomaksi vetäs nuo Harrin jutut.
 
Back
Ylös