Ekasta huollosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bulunen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Bulunen

New member
Ostin Bulun keväällä ja ensimmäinen huolto olis kirjan mukaan 1600km:n hujakoilla kuitenkin ölkän vaihtoa suositellaan 1000km:n välein kun ajelee viileillä keleillä?Pulma siis vienkö huoltoon 1000 vai 1600km:n pyyhkiessä mittariin?

vaihda ite öljyt kun 1000km ajettu,huoltoon sitte 1600km jälkeen
idea3.gif

Sanoisin, että ilman turhia hifistelyjä, viet 1600 huoltoon.
thumbs-up.gif

Ei 600 km:ssä öljyt mikskään muutu, viime kesänä vetäsin semisynteettisillä 10W-40:llä 12.000 km.
talktohand.gif

Kiitsa,Kiitsa!

Raukeaako takuu jos vaihtaa itte öljyt?Huollossa oltiin sit mieltä et ajelen sen 1600 ja öljyn vaihto 1000 välein on vaan jenkki hapatusta?
omg.gif

Se ensimmäinen öljynvaihto on ainakin mun pyörän manuaalin mukaan se tärkein moottorin keston kannalta. Ilmeisesti nyt on kyse pyörästä, jossa eka öljynvaihto tehdään 1000 mailin kohdalla ja sehän on silloin ok. Aika usein japsipyörissä eka öljynvaihto käsketään tekemään jo 1000 km:ssa. Tarkoitushan on saada sisäänajossa irronneet metallihiukkaset pois koneesta.

Se ensimmäinen öljynvaihto on ainakin mun pyörän manuaalin mukaan se tärkein moottorin keston kannalta. Ilmeisesti nyt on kyse pyörästä, jossa eka öljynvaihto tehdään 1000 mailin kohdalla ja sehän on silloin ok. Aika usein japsipyörissä eka öljynvaihto käsketään tekemään jo 1000 km:ssa. Tarkoitushan on saada sisäänajossa irronneet metallihiukkaset pois koneesta.
Sama vaihtoväli on XL 1200 HDssa.

Lieneekö sama mosa, vai onko Bulussasi Rotax?.

No nuo vaihtovälit ei määräydy moottorin mukaan vaan ihan järjenkäytöllä.

1600km jne alkuperäisten mailien mukaan. Pyörän luovutuksessa kerrottiin kohteliaasti että eka huoltoon asti pitää vaan ajaa. Mitään ylimääräisiä tarkistuksia kuljettajan toimesta jne, ei tarvitse erikseen tehdä 0-1600km välillä.
Helppoa. Ja takuuhan on päällä.

Turha niitä vehkeitä on hieroa ja tehdä hommaa vaikeaksi. sitten kun puhutaan jostain kisarasseista niin hommaan pitää suhtautua ihan uudella ajatuksella, mutta vakio moottoripyörä normaalissa tiekäytössä ei vaadi mitään erikoisosaamista.

10-30k euron pyörään kannattaa ehdottomasti tehdä huollot itse, ja itse voi askarrella myös huoltoleiman joka varmasti on yhtä painava kuin alkuperäinen huolto kun tulee kinaa takuuasioista
pftroest.gif

Back