Electraan, twin, vaimentimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja I_Le
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

I_Le

New member
Tuli hommattua "matkalehmä", muuten vielä pelannut, mutta korvissa soi ajon jälkeen.

Matalaa V2 ääntä saa kyllä olla, mutta nyt häiritsevänä tekijänä on maantiekierroksilla/vedätyksissä tuleva terävä ääni.

Ehkei alkuperäisiä vaimentimia/ääniä, mutta jotakin "pehmeetä jytinää"??

Olisiko vaimentimiksi hyviä ehdotuksia?

Korvia ei viitsisi vaihtaa...

Mulla on Electrassa Vance & Hinesin vaimentimet. Ne vaimentavat mielestäni jo hiukan liikaakin, kun on aiemmin tottunut Sportin ja Buellin brutaaleihin jytinöihin. Toisaalta ovat kyllä hyvät matkapyörässä.

Minulla on 04 Ultrassa (TC88 kone) Vance & Haynesin Basic Sliponit ja aika maltilliset äänet, ei ihan ruohonleikkuritasoa kuitenkaan. Asennutin siihen myös SE air filterin sekä Power Commanderin.. minulle riittävästi ääntä ja kivasti röpeltää moottorijarrutuksissa ilman varsinaista pauketta.. ja nuo Sliparit on ainakin jenkeissä edullisia.

Trappejä tuntuu moni suosittelevan, jo siitäkin syystä, että niillä saa hyvän vääntö/tehokäyrän.

Mielenkiintoista on taas se, että monikin ovaalivaimentimien omistajista sanoo niiden olevan äänekkäät??
Tälläkin hetkellä US markkinoilla 200$ S&S ovaalit, tietenkin käytettynä.

Makuasioita, mutta että US foorumilla etsitään hiljaisempia putkia... lienee melua ilmassa...

Mitkäs vaimentimet sulla on nyt paikallaan? Itsellä hyllyssä ylimääräisenä "päätyvialliset" (=lue päädyt hapettuneet) Screaming Eagle Bazooka pöntöt. Äänet hiukan pahemmat kuin nykyisissä jostain Road Kingistä poistetut orkkisputket. Noilla SE:n putkilla ei kyllä ole tullut ajettua että vauhdissa olevia murinoita en tiedä. Päädyt vain suorat mallia "kottikärry" niin ulkonäön vuoksi en niitä ole halunnut laittaa paikalleen. Tokihan noita päätyjä saisi vaihdettua, mutta jäänyt vielä projektiasteelle.

Mulla ois myynnissä uutta vastaavat Vance&Hines Basic Slip-ons. Electra/Road King 95-08 pitäs ainakin sopia. Mukava matala jytinä.

Soita jos kiinnostaa!

t.Jamo 040-8052378

Back