Moro,
toi ei ole mikään amerikan temppu, jos sulla on ohjelma ja piuha olemassa... Tässä ohje:
First select the Gauges screen and connect to the ECM.
On the front left of the engine, between the airscoop and the engine is the Idle adjust screw, which simply adjusts the butterfly in the injector to allow air through for tickover. Adjust this screw until the throttle % drops to 0. Keep winding the screw out a bit further and hold the throttle closed with light clockwise pressure on the throttle grip.
Select the Functions tab on ECM Spy and select TPS Reset.[1]
Wind in the idle adjust screw until the TPS is set to approx 4.6 degrees or 5.1% This should be approximately correct for tick over.
That's all there is to resetting the TPS! Start the bike and check tick over is ok, adjust the idle to get a steady tick over.
Sama löytyy ecmspyn tuning guidesta. Tuo 4,6 astetta / 5,1 % riittää koneen käynnistykseen mut ainakin mulla jättää tyhjäkäynnin liian alas eli sitten vaan ruuvaat koneen käydessä tyhjäkäynnin 1050-1150 välille.
R:ssä ecun liitin on etukatteen alla, vasemmalla puolella, sen suojana pitäisi olla kumitulppa. Tulppa irti, piuha kiinni, käynnistä ecmspy, pyörästä virrat päälle ja tappokatkaisin starttiasentoon (niin että bensapumppu naukaisee), sit ecmspystä options => communications => autodetect, niin yhteyden pitäisi muodostua. Tyhjäkäyntikaapelin säätöruuvi löytyy vasemmalta (edestä katsoen oikealla) ilmaskuupin vierestä, kaapeli aika ylhäällä runkoputkeen nippusiteellä kiinnitettynä.