• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

En osaa päättää, mikä pyörä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hiutale
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

hiutale

New member
Eli haluaisin kuulla kokeneempien mielipiteitä mikä pyörä olisi sovelias mulle.

Tarkoitus on ajaa lähes kaikki työ ajot, kunhan ei ole lunta ja muutenkin käyttää sitä arki ajoon sekä reissaamiseen. Hakusessa siis luotettava ja käytännöllinen mielellään iso pyörä kunnon laukuilla ja toimivilla plekseillä. Ja ruisku koneella saisi olla.

Itse olen ajatellut Varaderoa, CBR:rrää tai jotain niiden välistä?

Saman kylän äijiä?
wink.gif

Noilla spekseillä ja noista vaihtoehdoista Varaeero. Tosin Hondan luotettavuuden kanssa on vähän niin ja näin...
wink.gif
tounge.gif
biggrin.gif

Tarkoitus on ajaa lähes kaikki työ ajot, kunhan ei ole lunta ja muutenkin käyttää sitä arki ajoon sekä reissaamiseen. Hakusessa siis luotettava ja käytännöllinen mielellään iso pyörä kunnon laukuilla ja toimivilla plekseillä. Ja ruisku koneella saisi olla.

Mulla oli just tuo CBRrr tuollaisessa ajossa ;)

Puhtaasti mutulla vetäen sanoisin Varaderon olevan parempi pitkän matkan pyöränä. Varmasti kummallakin selviää kaikesta millaiseen käyttöön sanoit pyöräsi tulevan, mutta Varadero on pitkällä matkalla parempi.

Noiden väliin sopis mun mielestä VFR. Se on kanssa varmasti vieläkin yks parhaita joka paikan höyliä. Mulla oli pari kesää vähän vanhempi Vifferi (1992) ja oli mukava pyörä ajaa kaikenlaista ajoa.

1 ääni lisää VFR:lle. Mulla ei kyllä oo kokemusta, kuin tuosta kaasariversiosta <-97 seiskapuokista, mut tee siinä poikkeus äläkä hankikkaan ruiskupeliä.

Varadero ei varmaankaan ole paha vaihtoehto.
Sopii hyvin suomen teille tuollainen "katumaasturi"

Itsellä on toiminut saman tyyppisessä käytössä tuo pikku adventure.
Ei tarvitse lopettaa matkailua asfaltin reunaan...

1 ääni lisää VFR:lle. Mulla ei kyllä oo kokemusta, kuin tuosta kaasariversiosta <-97 seiskapuokista, mut tee siinä poikkeus äläkä hankikkaan ruiskupeliä.
Vuodesta 1998 etiäpäin VFR:issä olikin sitten ruisku. Konehan noissa pitäs olla erinomaisen kestävä. Vanhemmissa tais olla jotain sähköpuolen ongelmia(niin kuin tuossa mun yksilössäkin oli), mutta ei taida olla enää uudempien pulma. Uusimman sukupolven Vifferistä en tykänny. Se 7000kierroksessa tuleva potku oli epämiellyttävä... En tiedä haetko, Hiutale, uutta pyörää vai käytettyä, mutta vanhemman mallin 800 kuutioisia taitaa saada jo ihan edullisestikin.

Mulla oli just tuo CBRrr tuollaisessa ajossa ;)
Itellä oli ennen ninja tommosessa ajossa. Ja nyt cbr (pask*na nyt)
Mutta monen mielestä tommoset ei oikein siihen matka ajoon sovi (hulluja jokka semmosta väittää)

Tuli hankittua pari viikkoa sitten -00 vuoden VFR, tarkoitus käyttää melko sekalaiseen ajoon ja reissujakin heittää emännän kanssa. Parinsadan testikilometrin jälkeen tuntuu todella toimivalta peliltä. Ajoasento sopivan pysty, touring-pleksillä tuuli ei vaivaa ja moottorin laulu on kaunista kuunneltavaa
inlove.gif

Noita alkupään ruiskukoneellisia saa jo kohtuullisella hinnalla.

Jos ajokausi meinaa olla pitkä ja haluat ajomukavuutta,
niin mikäli vaan pituus riittää, ilman muuta Varaderoa alle.
Laitat siihen MRA Variotouring pleksin ja alkaa olla siinä.

Hugger takapyörään ja fenda extenda eteen - ehkä - niin kuran
leviäminen vähenee myös.

Laukkuja tuohon saa monenmoisia, Hondan omat, Givit,
mitkävaan. Itselläni on Krauserin sarja.

Keskituki on ihan ehdoton laittaa, Hondan oma on helppo asentaa.
Kummasti helpottaa esim. takapyörän puhdistamista, ja pyörän
pesemistä muutenkin koska keskituki ottaa suurimman osan painosta
ja eturengaskin on hyvin kevyt pyöritellä pestessä.
Ja ketjujen rasvaaminen helpottuu olennaisesti.

Myös nämä kannattaa katsastaa:

- Suzuki DL 1000 V-Strom, suitsan varren-vastine
- BMW R 1200 GS (Adventure)
- Yamaha TDM 900

Näistä puimurin etu melkein-ympärivuotisessa käytössä
on ehdottomasti kardaani.

Back