• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ensiapulaukku ja ajovarusteet pakollisiksi?Ajovaru

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Number28
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ensiapulaukku ja ajovarusteet pakollisiksi?Ajovaru -

• Molemmat pakolliseksi

Ääniä: 0 0,0%
  • Ensiapulaukku pakolliseksi

• Ajovarusteet pakolliseksi

• Ei molemmatkaan

• Ääniä yhteensä
    0
Ohessa hieman karumpaa tekstiä .....

Suomalaisnuoret tilastojen kärkipäässä

Suomessa tehtiin vuonna 2005 yhteensä 994 itsemurhaa. Näistä 724 oli miesten ja 270 naisten tekemiä. 10­-24-vuotiaista itsemurhaan päätyi 103 lasta ja nuorta, joista tyttöjä tai naisia oli 35 ja poikia tai miehiä 68. Alle 19-vuotiaana itsemurhan tehneistä tyttöjä ja poikia oli lähes saman verran (tytöt 15 ja pojat 16). Vuosittainen itsemurhakuolleisuus on liikenneonnettomuuksiin verrattuna kolminkertainen. Itsemurha on neljänneksi yleisin työikäisten ja toiseksi yleisin 15­-24-vuotiaiden nuorten kuolinsyy. (Tilastokeskus 2006.)

Ohessa hieman karumpaa tekstiä .....

Suomalaisnuoret tilastojen kärkipäässä

Suomessa tehtiin vuonna 2005 yhteensä 994 itsemurhaa. Näistä 724 oli miesten ja 270 naisten tekemiä. 10­-24-vuotiaista itsemurhaan päätyi 103 lasta ja nuorta, joista tyttöjä tai naisia oli 35 ja poikia tai miehiä 68. Alle 19-vuotiaana itsemurhan tehneistä tyttöjä ja poikia oli lähes saman verran (tytöt 15 ja pojat 16). Vuosittainen itsemurhakuolleisuus on liikenneonnettomuuksiin verrattuna kolminkertainen. Itsemurha on neljänneksi yleisin työikäisten ja toiseksi yleisin 15­-24-vuotiaiden nuorten kuolinsyy. (Tilastokeskus 2006.)
Pitäiskö jotkut itsemurhan estävät suojavarusteet määrätä kaikille pakolliseksi?

Eli topicciin, Ei pidä holhota yhtään enempää kuin nytkään, se ei muuten lopu koskaan.

Ei kummatkaan pakollisiksi. Kukin ajakoon sellaisissa vehkeissa, missa haluaa ja mihin on varaa.
Olen täsmälleen samoilla linjoilla. Eiköhän se ole jokaisen oma asia millaisissa varusteissa ajelee. Tietenkin oikea ajovaruste suojaa paremmin onnettomuudessa kuin tavalliset vaatteet, mutta ei mun mielestä ketään voi pakottaa pitämään suojavarusteita. Muutenkin on aika häilyvä käsite mikä lasketaan esim. sopivaksi ajohousuksi. Pitääkö olla gorea, nahkaa vai jotain paksua farkkukangasta? Riittääkö irralliset polvisuojat housujen alla? Missä raja kulkee? Itse ainakin ajelen jatkossakin paikallispäristelyt farkuilla.

On mulla sellainen Lidl:istä ostettu pieni EA-laukku. Jos se mahtuu tuonne mun kustomin sivukopan alle, niin sitten saatan ehkä kuljettaakin sitä mukana. Muusta tapauksessa en kuljeta...

Olen periaatteesta vastaan kaikkea holhoamista. Fiksut ymmärtää että esim., ajovarusteet on syytä olla hyvät. Jos käytännöstä vaikka kerran elämässään poikkeaisi, en halua että heti on sinitakit sakkoa tyrkkäämässä. Ja ne jotka ei ole fiksuja, darwin iskee oikeaan kohteeseen....

Olen periaatteesta vastaan kaikkea holhoamista. Fiksut ymmärtää että esim., ajovarusteet on syytä olla hyvät. Jos käytännöstä vaikka kerran elämässään poikkeaisi, en halua että heti on sinitakit sakkoa tyrkkäämässä. Ja ne jotka ei ole fiksuja, darwin iskee oikeaan kohteeseen....
Suomessakin ollaan menossa kohti ruotsalaista pullamössöyhteiskuntaa. Kaiken pitää olla niin kivaa ja sisäsiistiä. Olisi muuten jännä näky kun välimeren lämpimissä maissa olisi pakollista pitää aina suojavarusteita. Ei muuten tummat poijaat ja tyttäret enää ajelisi t-paidassa ja shortseissa...

Kaikkiin Suomen saunoihin pitää määrätä rasvasiteet pakollisiksi varusteiksi koska niin moni kaatuu kännissä kiukaaseen.
withstupid.gif

No huhhuh.. Täällähän helposti tuomitaan. Minä vaan, että mitä mieltä foorumilaiset on. Ei tämä mikään ehdotus ole eikä tämä mihinkään ole lähdössä, kunhan mielenkiinnosta olen miettinyt mitä moottoripyöräilijät tästä ajattelee. Aivan uskomatonta, miten voi nostaa joidenkin tunnetasoa jos avaa jonkun mitättömän viestiketjun, jolla ei ole mitään merkitystä kuin vain tietää muiden mielipiteitä, mutta kun ei niin ei.

No huhhuh.. Täällähän helposti tuomitaan. Minä vaan, että mitä mieltä foorumilaiset on. Ei tämä mikään ehdotus ole eikä tämä mihinkään ole lähdössä, kunhan mielenkiinnosta olen miettinyt mitä moottoripyöräilijät tästä ajattelee. Aivan uskomatonta, miten voi nostaa joidenkin tunnetasoa jos avaa jonkun mitättömän viestiketjun, jolla ei ole mitään merkitystä kuin vain tietää muiden mielipiteitä, mutta kun ei niin ei.
Niinhän siinä voi käydä, kun mielipiteitään ilmaisee... Joskus voi äänekäs enemmistö olla eri mieltä ja nyt sait sen selville. Ei siitä kannata sen enempää hermostua.

Itsekin käytän ajovarusteita lähes aina, mutta holhoaminen on
033102ass_1_prv.gif
. Ensiaputaidoista vielä: mielestäni ensiapukoulutuksen pitäisi olla osa peruskoulun opetussuunnitelmaa. Alkaen ekaluokalla hätäpuhelun soitto-opetuksella ja siitä syventäen niin, että jokainen suomalainen omaisi hyvät perustaidot ensiavussa.

Mitä pakollisempaa sitä parempi. Kaikki pakolliseksi. Heti.

Koska saa alkaa kyylätä?

Ei ei mitään pakkoja. Tanan sosialistit jotka haluutte puuttua kaikkeen. Enää saa omaa metsääkään kaataa, jos ei ole oikeanlaista sahaa, kenkiä, housuja, takkia ja kypärää. On se kumma keleen halu vahtia kaikkea
pftroest.gif

Klapien pitää täyttää e hyväksyntä ja makkaraa ei saa grillata avotulella. Uimaan ei voi mennä kuin yleisellä rannalla virkaaikaan kun silloin siellä on hengen pelastaja.

SPR :n motoristin EA -paketin just ostin, ei vaan tiedä mihin sen Zetorissa sijottelis
cool.gif
Penkin alla on nippa nappa tilaa ea-laukulle (retki versio, mut kuulemma kaikki tarpeellinen. Sairaanhoitajan tarkastama)
Penkin alla on nippa nappa tilaa jarrulevylukkohälyttimelle ja ketjuspraylle, edes motoristin minilaukku ei mahdu noiden kanssa. First things first, eli tavarat tärkeysjärjestykseen.
smile_org.gif

Autoissa ymmärrän ensiapulaukun pakollisuuden. Mutta että mopoissa. Jos mulle jotain sattuu, niin millä joku sen satulan alta kaivaa esiin. Kyllä siinä enemmänkin kaivataan jonkun muun apua, kuin omaa ensiapulaukkua. Ja jos mun motoristiystävälle käy jotain, niin sillä lasten ensiapulaukulla (mikä mopoja varten on) ei paljon mitään voi tehdä jos on isompaa sattunut.

Kyllä pitäs se varoituskolmiokin määrätä pakolliseksi varusteeksi myös moottoripyöriin
lookaround_orig.gif

Tää keskustelu on lähteny lapasista kuten yleensä.

Kun nuo "viisaat" päättäjät tarpeeksi kauan hautovat ideoita pikkuaivoissaan päättävät he:

- moottoripyöräily ei ole kenellekkään välttämätöntä.
- moottoripyöräily on extreme laji.
- extreme lajin harrastus sallittu vai suljetulla alueella.
- pyöriin rajoitin ( max 20 km/h )
- ynm.

Back