• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ensimmäinen H-D

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jleino
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jleino

New member
Nyt tuntuu pari japsi pyörää omistaneena että olisi mukavaa siirtyä H-D:n selkään.

Lähinnä mieltäni askarruttaa että millaisia pyöriä omistaa? Toisin sanoen kestääkö siinä missä japanin laitteetkin vai saako olla enemmän ropaamassa?

Ja kun käytettyä olen hakemassa suhtellisen edullisella budjetilla niin kertokaas asiantuntiat mikä euromäärä alkaa riittämään toimivaan perus käyttikseen?

Sportstereita olen katsellut, mukavan näköisiä ja taitaa olla sieltä edullisimmasta päästäkin, vai olenko aian hakusessa..

Vinkkejä kiitos
buttrock.gif
 
Sanoisin, että 7000 €:lla saa jo hyvän laitteen. -91 vanhempaa Evoa ei kannata hankkia, niissä on se kuuluisa laturiongelma ja uudemmissa on mm. remmiveto.

Huolettomia ja helppohoitoisia vehkeitä nämä Sportit.
 
Jos ajelet pääasiassa yksin niin Spora on hyvä valinta, jos kaksin ja heität välillä pidempääkin reissua niin katsoisin Dynaa tai Softailia, ovat rungoltaan sen verran pidempiä ja kaks'päällä tilavampia.
Räplätä saa jos haluaa mutta ei ole pakko, kestävät sen mitä samanikäiset japsitkin ja ehkä enemmänkin.

Sporissa isompi muutos vuosimalleissa taisi olla 2004, niihinkin tuli kumiripustettu moottori ja saattaisi olla pidemmällä matkalla mukavampi.

Hintapyynnithän noissa on mitä on, pitää vaan mielessä että uuden ja ajamattoman 883:n saa yhdellätoista tonnilla... onhan tuolla Nettimotossa myytävänä 20tkm ajettuja uuden hinnalla, viittaa lähinnä siihen ettei omistajilla ole hinkua päästä eroon koneistaan
biggrin.gif
 
Mulle tuli (tai siis vielä noutamatta) 90 1200 spora johon vaihdettu hihna (joka voipi kyllä vielä vaihtua takas ketjuun). Hintakin ihan kohdillaan oli... Vanhempaa kuin 86 ei kannata ja taasen uudempi kuin 90 ei käynyt mun suunnitelmiin (rakentelu hisman vapaampaa)..
 
Eiköhän jonkun 90-luvun Dynan saa jo suht edullisesti, jos Sportti ahistaa. Vanhoissa Softaileissa on mun mielestä typerät pyyntihinnat Suomessa. Kestävää tekniikkaa noissa kuitenkin on! Eli siitä vaan vaihtoehtoja katsastamaan. Enkä tarkoita että Sportster olis millään lailla huono vaihtoehto.

Jos kaipaa pikkasen jännitystä ja paperisotaa elämäänsä, niin atlantin takaa uittamalla voit saada soppeliin hintaan(kuluineenkin) hyvän pyörän. Tosin kannattaa laskea tarkkaan kannattaako ja jaksaako tohon tuontiruljanssiin ryhtyä...
wink.gif
 
Taitaa olla joka pyörässä joku ongelma. Joillekin ongelma on ongelma toisille ominaisuus ja toisille vika ja joillekin se ei merkitse mitään. Mitä vanhempi röpötin sitä enemmän vikoja tai vammoja. Koskee harreja niinkuin muitakin häksättimiä. Vikoihin tai niiden esiintymiseen vaikuttaa niin kovin moni asia.

Esim pikkulätyssä ei kestä kiertokangin alapään laakeri, no ei kestä jos huudattaa 65 vuotta vanhaa kampetta. Tai pannun kannet on per#¤eestä, niin on jos niillä on ajettu 200000 km ja nykybensalla. Tai evolasta menee sylinteri poikki, voi mennäkin jos antaa hanaa ja kone täristää.....

Kyllä ne kaikki on suunniteltu ajettavaksi, pyörää ei tehdä mahdollisimman hyvää vaan mahdollisimman halpa.
 
Taitaa olla joka pyörässä joku ongelma. Joillekin ongelma on ongelma toisille ominaisuus ja toisille vika ja joillekin se ei merkitse mitään. Mitä vanhempi röpötin sitä enemmän vikoja tai vammoja. Koskee harreja niinkuin muitakin häksättimiä. Vikoihin tai niiden esiintymiseen vaikuttaa niin kovin moni asia.
Sanoisinpa, että erittäin hyvin sanottu! Tälle jos jollekin, pitää "sanoa" +1!
 
Varaosia taitaa löytyä paremmin myös vanhempiin malleihin. Japskien osalta samaa ei voi sanoa.
 
Taitaa olla joka pyörässä joku ongelma. Joillekin ongelma on ongelma toisille ominaisuus ja toisille vika ja joillekin se ei merkitse mitään. Mitä vanhempi röpötin sitä enemmän vikoja tai vammoja. Koskee harreja niinkuin muitakin häksättimiä. Vikoihin tai niiden esiintymiseen vaikuttaa niin kovin moni asia.
Sanoisinpa, että erittäin hyvin sanottu! Tälle jos jollekin, pitää "sanoa" +1!
tässäpä fakta joka kannattaa pitää mielessä. "+1" -täältäkin..
 
Niin no, kaverin Harrikan mäntään paloi reikä... tosin ikääkin on laitteella jo 33v...että ei nuokaan ikuisia laitteita ole
biggrin.gif
 
Taitaa olla joka pyörässä joku ongelma. Joillekin ongelma on ongelma toisille ominaisuus ja toisille vika ja joillekin se ei merkitse mitään. Mitä vanhempi röpötin sitä enemmän vikoja tai vammoja. Koskee harreja niinkuin muitakin häksättimiä. Vikoihin tai niiden esiintymiseen vaikuttaa niin kovin moni asia.
Sanoisinpa, että erittäin hyvin sanottu! Tälle jos jollekin, pitää "sanoa" +1!
tässäpä fakta joka kannattaa pitää mielessä. "+1" -täältäkin..
+1, asiallisesti kommentoitu ja hyvin huomioitu.
bowdown.gif
 
Hot Bikestä saa ainakin 37 lättäpään osia hyllystä esin tiiviste sarjoja jarruosia ym. tilaamalla melkein kaikki osat
 
Lueskelin eilen W&W:n uutta katalookia ja siellä just tuommoinen asia pisti silmään.
Eli jopa -20 luvulla tehtyihin saa osia.
Juuri tämän takia jokin ympäristöjärjestö valitsi Harley-Davidsonin ympäristötuotteeksi ts. vanhaa ei joudu heittämään pois rikkoutumisen takia vaan alkuperäisosia löytyy.
 
No ei välttämättä alkuperäisosia mutta osia kuitenkin. Huvittaa kun 70-80v vanhan sivuventtiilikoneen kansia ja pyttyjä saa kaupasta tilaamalla, kuten myös peltiosia, kahvoja ja muita palikoita.

Jaa jos lähtiskin tallille hinkkaamaan mopoa, kuulemma kevät tulossa reilun kuukauden kuluttua.
 
Tee ympäristöteko, osta vanha Harley, ekologinen takapyörän jälkesi on pieni. Kuulostaa mukavalta, lätty, pannu ja jopa italian shoveli, muista nyt puhumattakaan, ovat ympäristötekoja.

Tässäpä muutama hyvin puolueellinen näkökanta, ne on tehty kymmeniä vuosia sitten, toimivat vanhalla hyvällä tekniikalla, UV säteily ei polta muoveja haperoiksi, amerikan rauta ei ruostu, alkuperäisiä osia saa vielä ihan kaupan hyllyltä, (ainakin lätty, pannu) ja lätyskään saa erityisesti WW2 orkkisosia ainakin Hollannista ja vielä orkkis paketissa. Paketti on jo pieni taideteos. Samoja osia on käytetty noi 50 vuotta, vrt tähtinapa, männät jne, ei kehitys kustannuksia, kun on kerralla tehty kunnollinen ja rautojen äärellä.

Moottori ja vaihdelaatikko lähes ikuisia, esim kiertokangen alapään tapissa löytyy yli ja alikokoja pilvin pimein, pannun männissä on noin 6-7 ylikokoa tämän jälkeen siirrytään erityyppiseen mäntään ja taas löytyy samanverran ylikokoja.

Ihan vain kuriositeetin vuoksi, itselläni pannussa menossa jo toinen ylikoko ja ikää pannulla on 52 vuotta. Ja lätyssä on menossa myös toinen ylikoko männissä , ikää vaivaiset 67 vuotta.

Sama ylikoko/alikoko asia koskee kansia ja vaihteistoa.

Ei oiken nämä Harleyt tunnu kestävän, ovat niin vikaisiakin. Ei niillä mitään tee.

Osta vanha Harley, pelastat maapallon  
smile_org.gif
 
Back
Ylös