• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ensimmäinen iso pyörä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Nikki-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

-Nikki-

New member
Ois mulla ekan isomman pyörän hankinta kohta käsillä, ja jos joku viitsis valaista ko. malleista, kuristuksista ja kuristuksen kustannuksista. Kuristetulla ei tulla ajamaan metriäkään, mutta papereihin tarttis saada sen 25kw.

Oon kattellu:

Yamaha FZR 600 89-93
Honda CBR 600F 89-93
Kawasaki ZZR 600 89-93
Kawasaki ZXR 400 91-94
Suzuki GSX-F 600 89-93

Jos joku viittis mallailla vähän ko. pyörien eroja, tehoeroja ja mitä kannattaa kattella noissa (tyyppiviat, jne..)

Myöskin jos jollain on kokemusta ko. pyöristä 2-päällä niin ois tärkeetä, koska pyörällä tullaan ajamaan matkaa ja 2-päällä paljon, tarttis eukko mahtua taakse.

Muitakin malleja saa toki ehdottaa, hintaluokka 2000-3500e ja kuutiot 400-750cc.
bowdown.gif

Varmaan löydät kaiken tarvitsemasi tiedon, jos vain hakua kehtaisit käyttää. Perustelemaan en jaksa ruveta, mutta cbr:n noista itse valitsisin.

Itekkin ottaisin noista cebarin, tai mahdollisesti gsx-f:n
Kannattaa miettiä mimmoseen käyttöön pyörää tarviit (meinaatko ajaa nakkikioskia ympäri vai suomee ympäri vai eurooppaa ympäri)
Ja meet koeajaan ja koeistuun niin kyllä se mieleinen löytyy.
Ja ton ikäsissä pyörissä löytyy hyviä yksilöitä, ja raiskattuja pa**oja.

Tällainen jokeri tuohon listalle kun Suzuki RF 600 ( '93-'98), menee tuohon hintahaarukkaan todella helposti. Vähän kampura kaupunkiajossa mutta kulkee hyvin ( kuristamaton =~104hp) ja menee matka-ajossa kuin juna. Papua on ihan eri lailla kun GSX-F:ssä ( vaikka silläkin ehtii)
Kaksipäällä ajoa varten tilat piisaa kyllä.
Ei mikään vaikeatöinen huollettavuudeltaan, jos olet ihan-itte-tein -tyyppiä
tounge.gif

CBR600F. Ajelin ko.mopottimella 107000 km v.-90 ja -06 välillä. Yhdessä käytiin Italiassa jne. Ainoa - oli kaksi päällä sivutuulella keveydestä johtuva herkkyys. Kertaakaan en jäänyt tien päälle teknisen vian tms. vuoksi. Kaveri jolle myin puörän ajoin tänä kesänä sillä n. 8000 km ja oli tyytyväinen.

Huoltoväli on todennäköisesti merkistä riippuen joko 6000 km tai 10000 km. Hondilla on yleensä 6000 ja Yamahalla 10000. Kawasta ja Suzukista ei mulla tietoa...

Back