Enskasta kyykkyyn mutta mihin?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jumetsap
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jumetsap

New member
Kun on koko pienen ikänsä kahlannut läpi metsäautoteitä ja rypenyt ravassa niin nyt on mielessä kypsynyt enduron vaihto kyykkyyn tai johonkin sport-touring vehkeeseen. Matkustaja saattaisi joskus olla mukana joten pelkääjän paikan tulisi olla vähän parempi kuin vaahtomuovinen saunapefletti. Ajokokemusta siis vain enduroista, tällä hetkellä 45hv papatin.

CBR600 -> tarjontaa on ja kestävä mutta menee ehkä 2-päällä vähän pieneksi mitä olen juttuja täältä lukenut. Lisäksi tietää, että ekan kesän jälkeen se on pakko vaihtaa isompaan.

VFR750 -> ikuinen peli tekniikan puolesta ja hyvä kaksinajeluun. Huonona puolena myytävänä olevien hinta ja kilometrit.

GSX-R 750 93-95 eli tämä kantikkaampi malli ennen srad juttuja. Lienee myös turvallinen ostos. Tuossa matkustajan osasto näyttää vielä suht siedettävältä jos ei nyt mahdottomia matkoja ajele. Hinnaltaan melko edukkaita.

GSX-F 750, 98 -> ikäänsä nähden vaikuttaisivat olevan edullisia, voimaa saman verran kuin vfr:ssä. Tuo ilma/öljy kone ei vain oikein nappaa, toki yksinkertaisempi ja huolettomampi mutta lienevätkö miten öljyn perään?

Yamahalla ei mielestäni oikein mielenkiintoista mallia, eikä kawalla. Kawa nyt on muutenkin poissuljettu sumekon takia, siitä kioskista olen saanut tarpeekseni. Eurooppalaisia en kelpuuta.

Tällä hetkellä kiinnostaa nuo seiskapuolikkaat eniten.
 
Päättelin näin että vfr kiinnostaa eniten?
Jos se on muuten selvä päätös mutta hinta ei oo hyvä, ni kannattais varmaan kattella vaikka saksasta? Kilometrit on yleensä tosi paljon pienemmät, ja hinnatkin.
 
Jos matkustaja mukana niin VFR. Jos Ducati käy niin ST ei ole hassumpi peli. Joku Superduke tai Speedtriple voisi myös olla vaihtoehtoja jos kate ei ole välttämätön, niillä on kyllä jo huonompi kyydittää.
 
Toi jammu olisi kyllä hieno peli, menee vaan budjetista yli. Joku 4500 euroa on kattona, toki nyt joku liikkumavara on. Ja pitäisi saada vielä nykyinen mopo kilpiin asti ja myydä eteenpäin.

Ducatit menee yli budjetista. En tosin ducatia tunne, mutta italovehkeisiin en ihan heti halua sekaantua.

VFR tuntuu tällä hetkellä parhaimmalta vaihtoehdolta, gsx-r hyvänä kakkosena. Hondan noin 100hv voisivat vielä olla sopivat hallita ekaksi "oikeaksi" pyöräksi. Pitäisi päästä koeajamaan molemmat, erilaisista pyöristä kuitenkin kyse.

Minkälainen ajoasento tuossa vfr:ssä on, luonnollisesti hieman pystympi mitä suzukissa?
 
12r niin kyytiäisestäkään ei oo haittaa ja jos on niin neppaa kytkimellä niin sinnehän se jää tien reunaan makailemaan
 
Itellä juurikin tuo GSX 750F vm -98.

Jos tarkotit tuolla '"öljyn perään olemisella", että syö öljyä. Niin sitä onkelmaa ei itellä ainakaan ole. Oon käyttäny öljynä Motulin jotain mineraalipohjaista perus mp-öljyä. Hyvin on laatikko ja voimamotti pelittäny.

Muutenki pyörä tuntuu kukkuvan hyvin, ku vaihtaa vaan öljyä/suodatinta sillon tällöin.
 
Tässä on vielä pitkään (toivottavasti) ajokelejä. Ahkerasti vaan koe-ajamaan eri vaihtoehtoja. (kyytiläinen mukaan). Vähän romanttisoiden: Kun oikea osuu kohdalle, niin sen kyllä tietää.
wink.gif
 
Koeaja Ducati S/SS 750/800/900/1000 niin et muita haluakkaan =)

Mulla olis S800FF -05 myynnissä
thumbs-up.gif
 
Piti taas ekassa postissa puhua sontaa. Jammujen YZF:t olin unohtanut kokonaan.

Mitä nyt orggia selasin niin YZF600 thundercat tuntuis olevan oikea valinta. Hinnatkaan ei ole pahoja 96-98 vehkeistä, cebarit on reilusti hintavampia. Eikä olisi kovin yleinen peli kuitenkaan täällä lakeuksilla. Kyyditystarvetta on loppupeleissä niin helkatan vähän että eiköhän tämä riitä siihen vähään mitä tarvitsee.

Sopivan kun löytäisi niin syksyllähän moinen kannattaisi ostaa.
 
Osta vaan niin kallis peli kun rahat riittää, tai viel kalliimpi
smile_org.gif
Eik Ducet nii hirmuhinnoissa oo, etenkii ku aattelee ettei niitten hinnat juur tipu, ja ajofiilikset ihan eri luokkaa kun ompelukoneissa
smile_org.gif
 
Uudet kokemukset on varmasti hienoja ja on hyvä kokeilla katupyöriäkin, mutta tosiasia on, että palaat enskaan enemmin tai myöhemmin. pääasiallisia syitä, että katuja ei ole paljoa, perus lenkit jotka on ajamisen arvoisia on nopeasti ajettu.

Tehokkaalla katupyörällä ajaminen on samanlaista, kuin olis syönyt viagraa purkillisen, hirveä stondis ja menohalu päällä, mutta ei mitään mihin sen tuuppaa, fiilis on tosi miehekäs, mutta pidättely rupeaa tökkimään pitemmän päälle. sittenkun vähän tuuppaa, niin poliisi paukuttaa armottomat sanktiot.

enskalla homma on toinen, koko ajan saa tuupata tumppu suorana, perä vatkaa ja kuraa lentää.
biggrin.gif
 
Voihan se noinkin mennä. Mutta kerran täällä vaan eletään joten kannattaa katuvehkeitäkin koittaa.

Ideaalinen juttuhan olisi omistaa molemmat, mutta se ei oikein onnistu. No ehkä kilvetön 250cc crossi voisi mennäkin, kun ei tarvitse vakuutuksista välittää.

Huomenissa taidan käydä vielä tsekkaamassa lähiliikkeen tax free vfr:n, toivotaan ettei tule kallista reissua
confused_orig.gif
 
biggrin.gif
Itse vaihdoin varaderon nyt syksyllä Kawasaki RTR 1400 :aan jonka keväällä otan liikenteeseen...........
 
Jos VFR kiinnostaa, niin minä voisin kohtuullista rahasummaa vastaan luopua omastani. Kaikkiaan OK pyörä vuodelta -95, ajettu 50000 km.

Lisätietoja mailista: hilsihot ät hotmail.com
 
Back
Ylös