Eri kuljetusfirmoja tuontipyörälle Saksasta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Capirex
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Capirex

New member
Olisin kiitollinen jos voisitte mainita jo käyttämiänne tai formoja joita tiedätte. Olen mahdollisesti importtaamassa pyörää saksasta ja etenkin Hampurin alueella toimivat Firmat kiinnostaa... Saa toki laittaa varoituksia, jos pyörä on kärsinyt matkalla yms.
 
Ainakin Oululaisesta Eximakesta on ollut niin paljon juttua että suosittelen välttämään.

ps. omakohtaista kokemusta löytyy
 
Kertokaa myös rahtihinnat. Sekin on eräs osa päätöksentekoprosessia.
Ja aika oleellinen.

Hinnoista ja firmoista on juttua eri topiikeissa ympäri foorumia. Kun saksan tuonti on monelle aika varteenotettava vaihtoehto, niin voisko joku modeista vääntää tälle asialle yhteisen topiikin??

Puuhis??

Kyselee eräs, jonka pitäis hoitaa eurolavallinen kamaa keskisaksasta suomeen.
 
Kähärin Muuttopalvelu on loistava! Sitä kautta sain oman pyöräni Suomeen ja vieläpä ihan ovelle saakka. Hintakaan ei päätä huimannut.

Puuhis voi vaikka laittaa numeroo kun ite sen hukkasin
smile_org.gif
 
Nostetaan sitten hieman hintoja esille.
Halvin tarjous, yksi kerta, minkä olen saanut pyöräkuljetukselle Dortmundista Iisalmeen, oli 180 euroa. Tällöin kontin perässä oli juuri pyörän kokoinen paikka vapaana. Tarjous ei sittemmin ole toistunut.

Olen maksanut pyörän rahdista 350 euroa sisältäen alvin. Tiedän, että normaali hinta mitä pyörästä pyydetään on 500 euron kantturoissa. Joku sisällyttää siihen paperityöt, joku ei. Itse olen maksanut yhdenmukaisuustodistuksesta 50 euroa suoraan saksalaiselle välittäjälle.

Eräs mielenkiintoinen rahtari on tanskalainen Merikiito. Esimerkiksi pyörän rahtaus lähes mistä päin EU-Eurooppaa tahansa maksaa heidän tekemänään noin 450 euroa. Lähettäjän on pakattava pyörä kahdelle tai kolmelle eurolavalle. Kaksi on halvempi kuin kolme. Heidän palvelunsa on ns. ovelta ovelle ja rahtaus esim. Itävallasta kestää noin viikon puolitoista. Kerhomme jäsenet ovat käyttäneet Merikiitoa esim. museopyörien kuljetuksessa.

Rahtauksessa kuten muussakin liiketoiminnassa hintoja sääntelee kysynnän ja tarjonnan suhde. Kun kapasiteettia on vapaana, ovat hinnat alhaalla, kun rekat täyttyvät, mukaan pääsee vain rahalla.

Eräs mahdollisuus ovat firmat jotka lupaavat tuoda pyörän lähimpään ulkomaanliikenteen satamaan. Saksan sisällä toimii yritys joka siirtää pyörän 150 eurolla lähes mihin tahansa mistä tahansa maan rajojen sisäpuolella. Tällöin tarvitaan vain menopaluu laivalippu ja paluumatkalla paikka myös pyörälle.
 
Toi yllämainittu Kähäri veloittaa pyörän rahdista 250,- jota olen pitänyt melkoisen kohtuullisena. Hyvänä puolena asiassa on vielä se että he ajavat pelkällä perälautanosturisella nupilla jolloin pyörän kyytiin ottaminen ja purkaminen onnistuu sopimuksen mukaan melkein missä tahansa.

Omista pyöristä ensimmäinen purettiin Karjaan Shellillä, toinen Vantaalla erään teollisuushallin pihalla ja viimeisin Hangossa sataman parkkipaikalla. Vielä kerran pinnat ko. yritykselle.
bowdown.gif
 
Tuolla hinnalla minäkin annan täydet pinnat Kähärille. Kun seuraavan kerran on jotain tulossa, niin soitanpa heille.

062802jumpie_prv.gif
 
Sen verran tosta hinnasta, että se on ollu nyt jo toista vuotta tuolla tasolla ja muuttumattomana, eli kysykää ja varmistakaa hinnat aina itse kuljetuksia sopiessanne. Ainakin itselle on selvää, että mitkään hinnat ei loputtomasti voi samana pysyä.
 
Täältä suositukset myös Heikki Seppälälle. Pyörä saatiin tällä kertaa kyytin viikon sisällä hakusoiton jälkeen. Tosin pienemmistä kylistä hakeminen saattaa kestää kauemmin. Mutta hyvä ja halpa liike on.
 
Miten maksuhommat itse pyörästä hoituu jos kuljetusfirma tuo pyörän?

Eli jos itse hakisin pyörän, taskussa olisi tukku käteistä pyörää varten. Mutta jos tuotan pyörän tuollasella kuljetusfirmalla, miten maksu tehdään... Jos esim. www.mobile.de:stä löydän firman tai yksityisen, joka myy haluamaani pyörää, kuinka hoidan maksun firmalle/yksityiselle turvallisesti ja ilman huijauksen vaaraa näin Suomesta käsin?

Ja kuinka olette ohjeistaneet kuljetusfirmat, meneekö se vain niin että "kaupungissa x kadulla x on herra x puhelinnro x joka päivänä x kello x odottaa kadun x varressa pyörän kanssa, heittäkää pyörä sieltä kyytiin ja tuokaa Suomeen paikkaan x"." ?
 
Onko kenelläkään kokemuksia Panthermann-nimisestä firmasta? Ovatko toimitusajat yms. olleet sellaisia kuin lupaavat? Rahdista veloittavat sivujen mukaan 500e + ALV.
wink.gif
 
Oma pyörä tuotiin englannista kähärin toimesta ja ei voi sanoa kuin että LOISTAVAA TOIMINTAA
062802jumpie_prv.gif
.500 ekua maksoi pyörän kuljettaminen jostain pohjoisenglannista kotiovelle.Suosittelen lämpimästi liikettä.

bowdown.gif
 
Oma mopo tuli Guidon kautta suomalaisella firmalla jonkan nimeä en varmaksi muista (Kuljetus Penttilä(?)).
Mopo kotiovelle(HKI) 250eur.
Hinnat vuosi sitten alkean 200eur, jolloin varmaankin nouto satamasta.

Varmistan tuon firman nimen, kun sen jostain papereista löydän.
 
Elikkäs keväällä/kesällä olisi tarkoitus hommata pyörä saksasta
smile_org.gif
. Ajattelin käyttää graulin kyseistä firmaa, kennelläkään kokemusta
062802jumpie_prv.gif
.
 
Back
Ylös