• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Eripari renkaat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja obsesson
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

obsesson

New member
Tilasin eilen Michelin Power Pure 190/55/17 nakin taakse, edessä on vähän ajettu Pilot Power 2CT 120/70/17.
Edellinen takarengas oli myös pilot power mutta syystä tai toisesta takanen tahtoi kulua loppuun ennen etusta...

Periaatteessahan eripari renkaita ei kannata käyttää?
Onko kellä mitään negatiivisiä kokemuksia eripari sarjan käytöstä?
Jos tuo pure toimii niinkun pitää, tulee koko sarja tilattua kun tuo takarengas on loppu.

Eikö toi Power Pure ole pehmeämpi kuin Power 2 CT? No sillä kait ei niin väliä.... Mutta omakohtaisia kokemusta löytyy sen verran että edessä olen piettänyt pehmeämpää kumiseosta kuin takana, en äinpäin. Silloin renkaat on myös kulunut suht samaan aikaan. Viisaammat vastatkoon paremmin.

niinkai se pitäisi olla, että eteen pehmeämpi jos käyttää eripari renkuloita.

Tuskin tulee mitään ongelmaa normaalissa ajossa. Pure on käsittääkseni pidoltaan ja profiililtaan hyvin lähellä tuota 2CT:tä. Jos eroa jompaan kumpaan suuntaan tulee, ilmennee se aikaisintaan sellaisessa reippaassa keskinopean kyydissä radalla.

Ei se etunen tiedä mikä takana seuraa ja sitten on niitä pyöriä/kuskeja joille jopa sopii eriparirenkaat esim vanhat K sarjan bemut!
062802moto_prv.gif

Jeps no ei varmaan sit kauheempia ongelma ole tulossa.
Radalla en oo vielä käyny mutta viime kesänä oli kauhee polte mut jäi sitten käymättä kuitenkin.
Toivottavasti tänä vuonna sekin lysti tulee koettua, hitaassa ryhmässä sitä varmaan tämä kesä mennään vaikka rata kärpänen purasis.

Tuosta seoksesta sen verran että pure on ilmeisesti samaa kovuutta kun pilot ct2,
siinä vaan alkaa se pehmyt seos aikaisemmin kun kallistamaan lähdetään.

2 kautta oon ajanut Michelin edessä ja Metzeler takana. Tähän saakka pysynyt hengissä.

2 kautta oon ajanut Michelin edessä ja Metzeler takana. Tähän saakka pysynyt hengissä.
Mulla on tuo pyörä nyt viidettä kesää, eikä siinä ole kertaakaan tainnut olla saman parin rinkuloita alla.
Seuraava eturengas on tarkoitus parittaa takapyörän kanssa, toivottavasti pysytään hengissä siihen asti.

Jep yksi kesä tuli ajeltua pilot power edessä ja M3 takana ja en luokkaantunut enkä menehtynyt..
wink.gif
Etkö?

Niinno, mun mopo lähti tehtaalta aikoinaan Lasertec etusessa ja Marathon 880 takasessa, enkä ole vielä kaatunut tai kuollut kertaakaan. Sittemmin tosin vaihdatin Marathonin eteenkin, eikä alkuperäinen eripari voinut tätä tietää.  
wink.gif

Jos edessä on pehmeämpi kuin takana, niin silloin ok. Liian kova etunen pehmeämmän takasen kanssa voi aiheuttaa vähintään ylimääräisiä kalsaripyykkejä, kun pyörän käytös erityisesti jarruissa ei ehkä ole sitä mitä oletit
wink.gif
.

Back