rimpjar
New member
Voisinpa tässä joutessani kerrata nämä meidän tie numerot.
Ruotsissahan on käytössä numeroinnin suhteen yksinkertainen järjestelmä on vain numeroinnin suhteen kaksi tieverkkoa valtiollinen tieverkko joka ilmaistaan numeroilla 1-99 elikkä riksvägen ja jos on e-kirjain edessä se on eurooppa tie elikkä europavägen yleensä hyväkuntoisia ja pidetään kunnossa tunnetuimmat E-4, E-6, E-18, E-20
E-22 sekä inlandsvägen E-45. Suurin osa noista on moottoriteitä sekä muuttuvia 2+1 teitä, nopeusrajoitus kyseillä teillä on älkää nyt naurako 30,50,60,70,80,90,110 sekä 120. Tuo 30 nopeusrajoitus on yleensä tarhojen sekä koulujen kohdilla Huom. usein tutkataan 50 on kylien keskusta muuten 70 sekä 50 jos on tien molemmilla puolilla taukopaikka kahvila leirintä alue yleensäkin enenpi hidastavaa liikennettä kuten kesäisin sakemanneja.
Jokaisesta kameratolpasta varoitetaan noin 300-400 metriä ennen tolppaa ja tolpasta tulevat sakot on Suomessa ulosottokelpoisia mutta aina kannattaa kiistää yleensä auttaa.
Sitten nämä läänien ylläpitämät tiet elikkä länsvägen numerointi 100-999 yleensä hyväkuntoisia ja niistä erkanevat
ns haaratiet elikkä grenväg niitä ei numeroida mutta ne ovat niitä motoristien unelmia kapeita mutkaisia yleensä hyväkuntoisia välillä, mennään maatalojen pihanpoikkikin.
Nopeus rajoitukset näillä on väliltä 30-100.
Ei muuta kuin tervetuloa tänne etelä-Ruotsiin pyöräilemään eikä aina tuota E nelosta kaasupohjassa kohti eurooppaa.
Ruotsissahan on käytössä numeroinnin suhteen yksinkertainen järjestelmä on vain numeroinnin suhteen kaksi tieverkkoa valtiollinen tieverkko joka ilmaistaan numeroilla 1-99 elikkä riksvägen ja jos on e-kirjain edessä se on eurooppa tie elikkä europavägen yleensä hyväkuntoisia ja pidetään kunnossa tunnetuimmat E-4, E-6, E-18, E-20
E-22 sekä inlandsvägen E-45. Suurin osa noista on moottoriteitä sekä muuttuvia 2+1 teitä, nopeusrajoitus kyseillä teillä on älkää nyt naurako 30,50,60,70,80,90,110 sekä 120. Tuo 30 nopeusrajoitus on yleensä tarhojen sekä koulujen kohdilla Huom. usein tutkataan 50 on kylien keskusta muuten 70 sekä 50 jos on tien molemmilla puolilla taukopaikka kahvila leirintä alue yleensäkin enenpi hidastavaa liikennettä kuten kesäisin sakemanneja.
Jokaisesta kameratolpasta varoitetaan noin 300-400 metriä ennen tolppaa ja tolpasta tulevat sakot on Suomessa ulosottokelpoisia mutta aina kannattaa kiistää yleensä auttaa.
Sitten nämä läänien ylläpitämät tiet elikkä länsvägen numerointi 100-999 yleensä hyväkuntoisia ja niistä erkanevat
ns haaratiet elikkä grenväg niitä ei numeroida mutta ne ovat niitä motoristien unelmia kapeita mutkaisia yleensä hyväkuntoisia välillä, mennään maatalojen pihanpoikkikin.
Nopeus rajoitukset näillä on väliltä 30-100.
Ei muuta kuin tervetuloa tänne etelä-Ruotsiin pyöräilemään eikä aina tuota E nelosta kaasupohjassa kohti eurooppaa.

