Etelkä-Kalifornia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jty
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jty

New member
Etelkä-Kalifornia

Käytiin vaimon kanssa viime kuun lopulla kahden viikon Etelä-Kalifornian turneella. >kliks< tuolla googlemaps reitti (kartassa kaksi sivua, vaihto alareunasta sivut 1 ja 2).
Jos ois oltu muutamaa viikkoo aiemmin liikkeellä niin vuorilla ei olis ollu lunta jolloin paluureitti Vegasista olis ollu pari päivää pitempi: Death Valley, Bishop, Yö Mammoth Lakella, Mono Lake, Tioga Pass, Yosemite, yö Yosemiten lähistöllä, Merced, Gilroy, ja paluu piilaaksoon pikkuteitä Almaden reservoirin kautta.

Toivottavasti kartasta apua USAn ajoreissua suunnitteleville, henk. koht. mielipiteenä pidän näitä reittejä noin tsiljoona kertaa parempina kuin "Route 66 kerran elämässä". Ja voihan tuolla Vegasin maisemissa koukata pätkän sitäkin. No offence, just my view.

Olen myös sitä mieltä että route66 tai mantereen läpiajo on vähän turhan hehkutettua, tietä riittää ja hienoja paikkoja kierrellä muuallakin. Ja vaikka useammalla eri reissulla, liian lyhyessä ajassa mantereen läpiajo on melko puuduttavaa suoritusta, enemmän saa irti kun ajelee erikseen esim. länsi ja itärannikon roadtripit

Olen myös sitä mieltä että route66 tai mantereen läpiajo on vähän turhan hehkutettua, tietä riittää ja hienoja paikkoja kierrellä muuallakin. Ja vaikka useammalla eri reissulla, liian lyhyessä ajassa mantereen läpiajo on melko puuduttavaa suoritusta, enemmän saa irti kun ajelee erikseen esim. länsi ja itärannikon roadtripit

Tuttua reittiä olette puotelleet. Länsirannikko on kyllä hieno. Ajettiin myös 2009 mantereen läpi route66 mukaillen sekä koko länsirannikko Losista Vancouveriin. Jos lyhkäsempi reissu tiedossa niin mantereen läpiajossa voi tulla kiire. Meidän reitti piti sisällään siis sekä puhdasta maisemareittiä sekä kulttuurista läpi leikkausta idästä länteen, ja mukava ja mielenkiintoinen reissu myös siltä osin. Tuosta länsirannikosta itse asiassa jopa vielä hienompia pätkiä löytyy varsinaisen ykköstien jälkeen Eurekan ja Oregonin Coos Bayn jälkeen. Eli länsirannikko on tutustumisen arvoinen koko pituudeltaan, ei pelkästään ykköstie. Sinänsä jos on pitkä reissu, yli kuukauden niin kuin meillä, niin pelkästääm varsinaisten maisemareittien ajaminen serpenttiini kieputuksineen voi myös alkaa puuduttamaan, ainakin minua. On mukava päästellä välillä myös aakeeta laakeeta. Eli mulle semmonen sopiva kombinaatio kumpaakin toimii parhaiten, varsinkin pidemmillä reissuilla.

Back