• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Etuiskareiden huolto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ansaharj
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ansaharj

New member
Eli ensi kertaa olen huoltamassa iskareita itse. Kertokaapa nyt viisaammat miten homma tarkalleen ottaen tapahtuu. Pyöräni on GSX 1100 EF vuodelta -84.

Anti-dive tarkoittaa haarukan alapäissä olevia venttiileitä, jotka jäykistävät sisäänjoustoa jarrutuksen aikana. Muistaakseni tuossa -84 mallissa on jarrunesteen paineella toimivat venttiilit. Vähän uudemmissa GSX-R:issä oli myös sähköventtiileitä, ennen kuin koko keksinnöstä luovuttiin kokonaan.

Tarkat ohjeet keulan huoltoon saat parhaiten, kun etsit käsiisi TEHTAAN korjaamomanuskan. Siinä on keulan huolto kuten kaikki muutkin huoltotoimenpiteet selitetty varsin perusteellisesti. Haynes tms. välttänee myös, mutta tuo tehdasmanuaali on kuitenkin selvästi perusteellisempi teos. Manuska pitäisi löytyä netistäkin pienellä penkomisella.

Jos ei meinaa löytyä, niin pistä viestiä tulemaan. Mulla on ko. teos pdf:nä ja voidaan koittaa siirellä se sulle jollain konstilla.

Löysin manuaalin netistä, tosin englanninkielisen. Pitää ruveta tutkimaan. Tämä antidivekeulajuttu oli kyllä ihan uusi tuttavuus. Mielestäni keula niiaa kyllä yllättävänkin syvään pelkällä etujarrulla jarruttaessa. Sillä juuri ajattelinkin ryhtyä etupään huoltoon.

Back