Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
varjele, mitä hintoja...teetin just saman homman, rmheinolla n.230euroo, +jos jarrut on kastunu ja pilalla, n.60euroo lisää, vaihettiin samalla etukumi , n.160euroo![]()
halpaa ku pensa!!!!
Mielestäni hinta on ihan kohtuullinen. Miksi tehdä itse, jos joku muu tekee sen puolestasi pientä korvausta vastaan?varjele, mitä hintoja...teetin just saman homman, rmheinolla n.230euroo, +jos jarrut on kastunu ja pilalla, n.60euroo lisää, vaihettiin samalla etukumi , n.160euroo![]()
halpaa ku pensa!!!!![]()
eipä ole vähään aikaan tullut käytyä korjaamolla...
...läheskään aina ei ole tarpeellista vaihtaa niitä stefoja, usein pelkällä puhdistuksella päästään vielä pitkälle eteenpäin. Kannattaa ensin kokeilla puhdistaa nuo tiivisteet mahdollisista vuotoa aiheuttavista roskista, esim. hyvin ohuella rakotulkilla... (huom. erityinen varovaisuus) Jos öljyä on vuotanut pidemmän aikaa/paljon kannattanee tarkistaa öljyn määrä (pumppujen toiminta). Parhaassa tapauksessa ajoissa tehtynä ei maksa mitään ja aikaa n.5 minkawasaki zzr 500 -90
Toinen etuiskari alkanut vuotaan öljyä. Minkälaisesta hommasta kyse ja mitä luokkaa tulisi maksamaan liikkeessä korjautus. Pystyykö ajamaan ollenkaan ennen korjautusta?
tässä varmaankin tarkoitetaan noita "liukuputkia" tai mikäHuomioi myös koska siinä mallissa varmaankin on suojaamattomat männät että käsin kokeilemalla niitä puhtaita putkia tunnet onko niihin tullut pieniä kiveniskuja eli kromaus karhea siinä kohtaa(Tuntuu vähän kuin hiekanjyvä).Ne kannattaa poistaa hienolla viilalla tai hioma jollakin varovasti.Stefat saa vaihdettua putkia pahemmin purkamatta jos ei halua putsata näin kesken ajokautta koko hommaa.Eli korkit löysään,putket irti,korkit irti,jousi pois,männät sisään,öljyt kaataa johonkin,pölysuoja ylös,lukitus irti,stefa sopivalla työkalulla(jonka jokainen keksii itse)ylös.Huomioi tässä vaiheessa kuinka tärkeää on että männän pinnät ovat todellakin puhtaat ja sileät koska joudut ne uudet stefat liuuttamaan takaisin sinne,tietysti stefa ja putket hyvin öljyttyinä.Suosittelen alkuperäisiä stefoja kokemuksesta laadun vuoksi,sopivuus on paljon tarkempi.
Itsellä vuotanut etuputket sekä viime että tämän kauden alussa. Asia korjaantunut ihan tavallisella filminpätkällä putsattaessa. Rakotulkki on kuitenkin metallia, joten naarmuttamisen vaara on olematon filmillä......läheskään aina ei ole tarpeellista vaihtaa niitä stefoja, usein pelkällä puhdistuksella päästään vielä pitkälle eteenpäin. Kannattaa ensin kokeilla puhdistaa nuo tiivisteet mahdollisista vuotoa aiheuttavista roskista, esim. hyvin ohuella rakotulkilla... (huom. erityinen varovaisuus) Jos öljyä on vuotanut pidemmän aikaa/paljon kannattanee tarkistaa öljyn määrä (pumppujen toiminta). Parhaassa tapauksessa ajoissa tehtynä ei maksa mitään ja aikaa n.5 minkawasaki zzr 500 -90
Toinen etuiskari alkanut vuotaan öljyä. Minkälaisesta hommasta kyse ja mitä luokkaa tulisi maksamaan liikkeessä korjautus. Pystyykö ajamaan ollenkaan ennen korjautusta?![]()
melkein jokaisessa ko: aiheessa ollut jonkin moinen "varoitus" noista90 euroa maksoi stefojen + öljyjen vaihto alusta loppuun kun vein pyörän huoltoon. Ihan tarpeeksi.
Nyt on kuukausi huollosta, ja oikeastaan koko ajan tuon jälkeen on putkesta voinut hieman nähdä öljyä ajon jälkeen, eli silleen että sormi ei liikaannu pyyhkäistessä, mutta kuitenkin selvästi näkyy jouston raja puhtaan ja "öljytyn" putken välillä. En tuosta ensin välittänyt, korjaaja nimittäin sanoi, että asennuksessa käytettyä rasvaa voi vähän esiintyä, mutta nyt alkaa tuntumaan että eiköhän tuo kuitenkin ole öljyä, tänään näkyi itse asiassa jo hieman enemmänkin. Eli pitäisikö tässä nyt huolestua ja vedota takuutyöhön vai onko pieni "kalvo" normaalia? Aiemmin en kyllä muista sellaistakaan nähneeni, mutta en toki kytännyt putkia jatkuvasti toisin kuin nyt.
Niin ja olisin halunnut laittaa alkuperäiset stefat, mutta seppä oli sitä mieltä että ei mitään järkeä, kun "samoilta valmistajilta ne molemmat tulevat". Luotin ammattimieheen, oliko virhe? Tällä perusteella voisi varmaan vaatia korjausta ilman uusia työkuluja ainakin?
No onha se melko kallista lystiä kun korjaamolaskutus on jotain 50 euroa tunti?? Tuommoseehan ite stefat ja öljyt ei hirveesti maksa tietääkseni..Mielestäni hinta on ihan kohtuullinen. Miksi tehdä itse, jos joku muu tekee sen puolestasi pientä korvausta vastaan?varjele, mitä hintoja...teetin just saman homman, rmheinolla n.230euroo, +jos jarrut on kastunu ja pilalla, n.60euroo lisää, vaihettiin samalla etukumi , n.160euroo![]()
halpaa ku pensa!!!!![]()
eipä ole vähään aikaan tullut käytyä korjaamolla...
Bike Forum JyväskyläTR-Pyörä Turku![]()
otin itse pumput pois
2h töitä
stefat
pölysuojat
öljyt
180€
jo tätä pidin kalliina olen tähän asti tehnyt itse mutta laiskuus yllätti
mutta en varmasti enää vie minnekään.