• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Etujarru levyt hakusessa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ksth2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ksth2

New member
Jep, pikku pulma etulevyjen kans.
Hakusessa olisi etulevyt ja kriteeri on koko.
Onko missään mopedissa 280-285mm etujarru levyä ?
Tarkoitus olisi kokeilla sovittaa mp jarruja autoon ja kattoo miten toimii...
Ehdotuksia ja mahdollisia roskis kuntoisia sovitus levyjä tarvittas....
 
Jep, pikku pulma etulevyjen kans.
Hakusessa olisi etulevyt ja kriteeri on koko.
Onko missään mopedissa 280-285mm etujarru levyä ?
Tarkoitus olisi kokeilla sovittaa mp jarruja autoon ja kattoo miten toimii...
Ehdotuksia ja mahdollisia roskis kuntoisia sovitus levyjä tarvittas....
Ekana tost tulee kyl mieleen se ett mopolevyt on ohkasempaa tavaraa joten ne kuumenee enemmän kun pistää raskaamman auton liike-energian niihin.
Toisekseen ne on autossa lokasuojan/vanteen "sisällä", joten jäähdytys on heikompaa, ja levyt kuumenee taas.

Kuskeineen 300kg mopo 100-0 3s = keskimääränen jarrutusteho 39kW vs 1500kg kotilo = 193kW. Eli aika paljon lämpöö niistä saa hukata.
 
Hmm.. auto painaa noin 960kg ja lyhyt tempoinen kisa, erät max 5 min ja takanakin on jarrut avittamassa.
Jäähdytys systeemit on hallussa ja muitakin juttuja on huomioitu.  Max nopeudet n.130 km/h ja arruja tarvitaa loppujen lopuksi tosi vähän, vois vaikka toimiakkin.

Laskisin näin 3x mopon Kw= n.120 Kw
Tästa 100Kw pois takajarrut noin 35%  jäis jäljelle 90 Kw.
Ei enää näyttäs pahalle....
 
Mitenhän kestää keskiöt ym jarrutusvoimat? Mopossa 2 levyä/rengas ja painoa jarrutuksessa max 300kg renkaalla. Autossa taas 1 levy/rengas ja jarrutuksessa painoa ehkä 400kg/etukulma. Kitkavoima aika paljon suurempi auton tapauksessa. Epäilen, että ratkeaa koko kelluva levy ja alumiinikeskiö kappaleiksi, jos puristimessa puhti piisaa.
 
-kliks- tuolta voit selailla levyjä, tuotetta klikkaamalla saat esiin pyörät joissa on k.o. kokoiset levyt.
Paksuutta tuo nettiluettelo ei näköjään kerro, mutta ulko- ja sisähalkaisijat kerrotaan.
 
Loisto vinkki, kiitokset siitä
cool.gif

Sopivat levyt löytyivät näppärästi, nyt homma nytkähti liikkeelle.

Niin tohon kestävyyteen sen verran ettei noi levyt ole niin herkkiä hajoomaan kun luullaan, sillä Busaakin on jarruteltu +250 km/h vauhdeista yhden jarrulevyn/satulan varassa ja mitään ongelmia ei ole kohdalle osunut.
Painoa jarrutettavalla paketilla on ollut n.330 kg (pyörä+ kuski)
 
Back
Ylös