Etujarrujen vonkuna

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HaveNoFear
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

HaveNoFear

New member
Honda CBR 600F4(-99)
Kertokaas nyt tyhmälle ku jarrut ruvennu vonkuu loppujarrutuksessa eli hiljasessa vauhdissa niin prklsti että oikein kyrsii olan takaa... Autoista on tuttua vaan kuparitahnakorjaus sinne liukulevyihin tai mitkäs niiden viralliset nimet nyt onkaan
smile_org.gif
Mutta kun tossa ne palat liukuu niissä tapeissa ja kovin vähän prätkien kanssa pelleilleenä tahtoisin tietää millä pyörissä on tapana poistaa turhat äänet?? Ja itse asiassa johtuuko ees paloista... Kannattaako sinne ees mitään tunkee jne jne...
withstupid.gif

Jeesiä please!!! Kiitos.

Pyörässä en ole käyttänyt, mutta autoihin on saatavana kitinänvaimennuslevyjä, toiminee pyörässäkin. Esim. Biltema myy sitä liimalevynä, josta voi leikata sopivat palat palojen ja satulan väliin.

Samaisen pyörän omistan ja talven jälkeen oli mulla pyörässä vastaavat oireet. Homma ei mennyt ohi tiukilla jarrutuksilla yms. tempuilla.

Kyselin huollosta mistä johtuu ja kertoivt viittaavan jarrupalojen lasittumiseen. Neuvoivat irottamaan jarrupalat ja hiomaan santapaperilla muutamalla vedolla pinnan karheaksi.

Homma onnistui jopa minulta naisihmisenä (joka ei ymmärrä pyöristä mitään) helposti ja loppui vonkuminen samantien!!
idea3.gif

Levyjen niitit jumissa joten levy ei pääse "elämään" ja siittä johtuen vonkuu. Voihan ne palatkin olla loppuunkuluneet, mutta itse putsaisin net niitit ensimmäiseksi jos paloissa on vielä pintaa. Ohjeita löytää kun käytät hakua.  
062802moto_prv.gif

Viime syksynä palat vaihdoin joten noi levyjen niitit kuulostais ainaki todennäkösemmältä, pitääpä laittaa kuntoon kuitenkin... Kiitos kovin!!
062802jumpie_prv.gif

Back