• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Etujarrulevyjen vaihto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jjari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jjari

New member
Huomenta,
minkälainen homma tuo on? Uudet levyt ja palat on jo. Millaisen nostimen tarvitsee? Riittääkö sellainen joka laitetaan etuhaarukkaan ja kammetaan etupää ylös? Voisi luulla että tarvitaan jotan järeämpää... Vienkö suosiolla ammattilaiselle?

Mopohan on siis Honda VFR750F -92.

Kiitos avusta,
Jari

Just vaihdettiin kumit eli rengas ei ainakaan jumissa ole
biggrin.gif

Vai mikä ongelma irrottamisessa vois olla?

Miksi ihmeessä järeämpää nostinta tarvitaan jos otat eturenkaan irti? Jos vaan saat etupään ilmaan ihan millä vaan niin irroitat eturenkaan ja ruuvaat levyt paikoilleen.

keskijalka ,maahan.. (siis prätkän keskiseisontatuki, jos sun VFR:ssä sellanen on, mulla oli) ja siitä se lähtee...ei se tuon kummempaa tarvitse.. ka levyjen ja satulan kanssa käyttäisin keskivahvaa kierrelukitinta...

keskijalka ,maahan.. (siis prätkän keskiseisontatuki, jos sun VFR:ssä sellanen on, mulla oli) ja siitä se lähtee...

Joo tää tuli mieleen itelläkin, en vaan muista nouseeko etu- vai takapää kun mopo ei oo hollilla. Oiskohan se peräti etupää...

ka levyjen ja satulan kanssa käyttäisin keskivahvaa kierrelukitinta...

Tyhmä kysyy että mikä se on?
ei tipu keula alas jos pistät keskiseisontatuelle ja otat etusen veke. jos pelkäät että nyökähtää ala niin aseta vaikka auton renkaat etuputkien alle...turhaan kyllä ressaat. Taitaa tuo VFR olla keula ilmassa jo sillon kun etunen on vielä paikoillaan.

loctiten 243=keskivahva lukitin. Lukitse jarrulevyn kiinnitysruuvit tuolla kierrelukittimella samoin jarrusatulan. Just 2 vko sitten näin tapauksen missä jarrusatula irtos kun lukitinta ei ollu käytetty. onneks vauhdit oli suht alhaset.

ei tipu keula alas jos pistät keskiseisontatuelle ja otat etusen veke. jos pelkäät että nyökähtää ala niin aseta vaikka auton renkaat etuputkien alle...turhaan kyllä ressaat. Taitaa tuo VFR olla keula ilmassa jo sillon kun etunen on vielä paikoillaan.
Onko tosiaan noin? Normistihan nousee takapää. Näinhän ne ketjutkin rasvataan jos sellaiset keskiseisontajalallisesta löytyy. Tietty voi käyttää jotain keinoa painaa se takanen maahan ni etunen nousee.

Onko tosiaan noin? Normistihan nousee takapää. Näinhän ne ketjutkin rasvataan jos sellaiset keskiseisontajalallisesta löytyy. Tietty voi käyttää jotain keinoa painaa se takanen maahan ni etunen nousee.
Ei ole niin kuten MINÄ tuosssa sönkkään takarenkaasta! koska dementia pukkaa niin asia on juuri kuten sanot.

Mikäköhän karvapörriäinen tai kirkkovene mulla on ollut mielessä kun moista p@skaa olen mennyt kirjoittamaan....

Mutta, muistelen kyllä, ehkä hieman harhaisesti kylläkin, että tuon eturenkaaan voi ottaa huoleti pois..ja jos pelkää niin sitten vaikka autonrenkaita kumolleen alle. tai tuo natiainen/termiitti istumaan. joo parempi olla neuvomatta yhtään mitään!

No mä aattelin kans et ei voi olla ku jonkin sortin erehdyksestä tai sekoilusta kyse..

Ja natiainen tai kaveri painona toi homma tosiaan rokkaa tonne etupäähän kans. Sit vaan jotain sinne pumppujen alle ku rengas on irti.

Back