Etujarrusta kysymys

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Michelle
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Michelle

New member
Tuo kawan etujarru ottaa tosi "ylhäällä" kiinni ja muutenkin jotenkin kovan tuntuinen. Palat ei oo loppu joten mitä vielä pitäis tarkistaa/huomioida?
En siis todellakaan ole mikään mekaanikko joten ihan suomeksi jos joku voisi asiaa valaista  
tounge.gif

Kiitos!
 
Hmm, musta toi kuulostaa vaan siltä, että sulla on jarrut hyvässä kunnossa. Olisin tyytyväinen jos voisin kuvailla omia jarruja noin.
biggrin.gif

Ikävä kyllä mun jarrukahva alkaa kuitenki painumaan ikävästi rasituksessa.
 
Jos se on kova ja ottaa äkkiä niin ei se ainaskaan minkään kulumisen seurauksena.. Ja hyvä merkki. Enemmän olisin huolissani jos se olisi pehmeä ja ottaisi vasta pohjassa
smile_org.gif


Mutta katso tosiaan onko kahvan juuressa rullaa mistä jarrua voi säätää mieleisekseen.
 
Kerro mullekin miten sen saa tollaseksi
wink.gif
Yleensä ongelma on löysä ja liian pohjaan painuva kahva. Kahvassa on kyllä joku säätö jolla sen saa alemmas.
 
No hitto, pitänee sitte olla vaan onnellinen eikä aina vaan valittaa joka-asiasta
biggrin.gif

On siellä joku säätöruuvi, en taida itekseen uskaltaa ruveta säätelemään.
 
No hitto, pitänee sitte olla vaan onnellinen eikä aina vaan valittaa joka-asiasta
biggrin.gif

On siellä joku säätöruuvi, en taida itekseen uskaltaa ruveta säätelemään.
Siis se säätö on "yleensä" sellanen, että työnnät sitä vipua eteenpäin ja samalla säädät sen etäisyyden siinä jarrukahvan juuressa olevalla rullalla, jossa on yleensä jonkinlainen numeroasteikko. Yamahassa ainakin on silleen, et mitä suurempi numero, sitä lähempänä se kahva on.
 
Yritän tutkia, vaikka pärjäähän tuolla noinkin.
Kiitos kaikille
smile_org.gif


Ohjekirja  
biggrin.gif
taitaa olla jo 1994 jäänyt johonkin saksan-pojan pöytälaatikkoon  
wink.gif
 
Kerro mullekin miten sen saa tollaseksi.
Männät alkaneet jumiutua, niin voipi olla kova ja ottaa ylhäällä.
Sama tuli mieleen eli ei palauta mäntiä normaalisti vaan palat jää iholle.
Tai kun osa männistä on jumissa, pienempi kahvan liike saa aikaan isomman liikkeen niissä liikkuvissa männissä. Tällöin tuntuma on pintakova, mutta purenta on huonompi.
 
Hyvin kyllä jarruttaa, jollei suorastaan äkäisesti.
Muistin juurikin, et sinne vaihdettiin uusi vaijeri viime kesänä enkä pahemmin ehtiny sen jälkeen ajella. Jos tuo siksi tuntuisi aiempaa "oudommalle".
En mä mitään tiedä, kunhan ajelen
sport05.gif
 
Eikös se vaan toimi hydraulisella periaatteella jarrunesteen välityksellä
omg.gif
ja se vaihdettu "vaijeri" lienee jarruletku;eikös siinä kahvan juuressa yläpuolella vas. ole pieni boxi jossa ikkuna kyljessä, josta se neste näkyy..??
wink.gif
 
No mikä hitto se sitten on jollei vaijeri  
biggrin.gif

Kawa ZXR750 -94
Jos sulla on tuolla ohjaustangossa kiinni molemminpuolin (niinkuin pitäis olla -94 Kawassa) pienet säiliöt missä nestettä, niin sulla on jarruletkut etujarruihin ja hydraulinen kytkin letkulla, ehkä teräspunosletkut ,ne voivat muistuttaa ehkä vaijeria jonkun mielestä. Kyllä sä opit vielä. Muuten hieno pyörä tuollainen ZXR 750 -94. Siis katteilla
thumbs-up.gif
 
Back
Ylös