Etupään stefojen vaihto, paljon maksaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja loordi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

loordi

New member
confused_orig.gif
Niin tähän saa varmasti vastauksen soittamallakin... Mut jos joku viittis kertoo mitä se on tullut maksamaan suzuki gsx-r:n??

Näyttäis etupumpun stefa vuotavan, ja johonkin alan liikkeeseen tarttis viedä laitettavaks.

confused_orig.gif
Niin tähän saa varmasti vastauksen soittamallakin... Mut jos joku viittis kertoo mitä se on tullut maksamaan suzuki gsx-r:n??

Näyttäis etupumpun stefa vuotavan, ja johonkin alan liikkeeseen tarttis viedä laitettavaks.
Veikkaus että 2h työtä ja osat (stefat) ja tarvikkeet (öljyt) päälle, pauttiarallaa 2*55 + 2*10 + 2* 10 eeroa?

Jari

Vuoden vanha kuitti kertoo että reilu 200e (03 1000 gsx-r)
3 tuntia työtä.
Taas vuotaa...Tarvii koittaa putsata filminpätkällä jos auttais.

Vuoden vanha kuitti kertoo että reilu 200e (03 1000 gsx-r)
3 tuntia työtä.
Taas vuotaa...Tarvii koittaa putsata filminpätkällä jos auttais.
Hitto se on muuten vähän periaatteessa tuo kolme tuntiakin jos koko keulan purkaa atomeiksi. Mutta sitten kun tosiaan ruvetaan katsomaan, mikä on tuntilaskutus, niin sieltähän se 200€ sitten napsahtaa.

Huollossa värkkäävät ihan saletissa täys/puoli(keula)katetun kanssa pidempään kuin 3 tuntia. Joku pultti sattuu vittuileen kunnolla tai vastaavaa. Sitten hinnoitellaankin se tunti varmuuden vuoksi siten, että katteet on kohdillaan vaikka meniskin vähän pidempään.. saati sitten jos meneekin 3 tunnin hommassa yksi tunti. Sitten voi jo aloittaa toista, josta laskutetaan 4 tuntia ja tämäkin meni 2 tunnissa.. sitten kahville
biggrin.gif

- P

Vaikkei Suzuki olekaan kyseessä, mutta ceebrastani kun vein keulaputket putiikkiin missä vaihdettiin stefat + öljyt, niin hinta oli 150€.

Tuli kaikkea muuta huollossa samalla korjailtua, mutta hinta oli sen 150-200€ stefojen kohdalla. Muodostuu stefat+stafojen suojakumit+öljyt+työ... tuurissaan miten halvalla pääsee kun keulaa joutuu kumminkin suhteellisen paljon purkamaan.

Huollossa värkkäävät ihan saletissa täys/puoli(keula)katetun kanssa pidempään kuin 3 tuntia. Joku pultti sattuu vittuileen kunnolla tai vastaavaa. Sitten hinnoitellaankin se tunti varmuuden vuoksi siten, että katteet on kohdillaan vaikka meniskin vähän pidempään.. saati sitten jos meneekin 3 tunnin hommassa yksi tunti. Sitten voi jo aloittaa toista, josta laskutetaan 4 tuntia ja tämäkin meni 2 tunnissa.. sitten kahville
biggrin.gif
Riippuu varmaan huoltopaikasta. MJL-huolto viime syksyltä, Futuran keulahuolto:
-stefat 16,50
-öljy 2,09
-työ 87,00 (1,5h)
-pientarvikkeet 2,18
En pitäisi kauhean kalliina.

ennen oli ennen, mutta halpaa tai kallista siis silloin, maksoi 90€ vaihto. nyt taitaa olla lähempänä 200€ inflaatio on kovaa kuudessa vuodessa.

Jos ei ihan täysin oo peukalo keskellä kämmentä niin ota itse ne pumput irit ja vie pajalle! Muutaman kympin homma + osat kun itse purkaa.

Kanaattaa kysellä siitä takuusta. Itsellä vaihdettu molemmat takuuseen. Viimeisin pari viikkoa sitten, oli muuten menny takuu jo sillon umpeen. Ja pyörä on Yamaha.

200e oli mulla sumekolla kun kaivoin itse pumput irti ja vein sellaisenaan. Työ n.1.5h.. osat makso reilusti kun oli alkuperäis osia, mutta muuallekkaan en saanu niitä vietyä niin sen takia vein sinne

Niin. Varmaan yksi niistä töistä, joista kannattaa maksaa se mitä maksaa. Kun joku tekee sen kerralla kunnolla.
On kokemusta kertynyt siitä, että kun joku poropeukalo räpeltelee aikansa tee-se-itse tyyliin, niin hommasta tulee loputon riesa. Lopulta sitten on niin, että johonkin se pitää viedä jotta pääsee asiasta eroon.
On käynyt itsellenikin niin, että kun käytettynä ostettuun pyörään alkaa vaihtaa keulaöljyjä....niin ensin tulee ulos yksi pitkä paksu musta räkä....sitten huomaa, että jousikin on ollut väärin päin....sitten huomaa että osia puuttuu....sitten lopuksi voi todeta sen, että ei se toinen putkikaan ole sen paremmassa kunnossa.
Uudet tiivisteet ei paljoa maksa. Mutta eikö olisi kivempaa kun homma olisi kerta heitolla ohi ja kaikki jousituksen sisuskalut paikallaan eikä kenenkään autotallin lattialla, tai pihanurmikolla tai unohtunut haalarin taskuun.
confused_orig.gif

puolentoista tunnin homma, purkutyöt ja puoli tuntia/pumppu. riippuen yrityksen huoltotaksoista jotka on siinä 75-95€/h ja tähän tarvikkeet ja öljyt työtaksan lisäksi. nuista hyper USD-keuloista en osaa sanoa mitään... mutta perus pumppukeula menee jotakuinkin noin.

taidan hankkia springerin niin säästyy toltakin vaivalta
cool.gif

Niin. Varmaan yksi niistä töistä, joista kannattaa maksaa se mitä maksaa. Kun joku tekee sen kerralla kunnolla.
On kokemusta kertynyt siitä, että kun joku poropeukalo räpeltelee aikansa tee-se-itse tyyliin, niin hommasta tulee loputon riesa. Lopulta sitten on niin, että johonkin se pitää viedä jotta pääsee asiasta eroon.
On käynyt itsellenikin niin, että kun käytettynä ostettuun pyörään alkaa vaihtaa keulaöljyjä....niin ensin tulee ulos yksi pitkä paksu musta räkä....sitten huomaa, että jousikin on ollut väärin päin....sitten huomaa että osia puuttuu....sitten lopuksi voi todeta sen, että ei se toinen putkikaan ole sen paremmassa kunnossa.
Uudet tiivisteet ei paljoa maksa. Mutta eikö olisi kivempaa kun homma olisi kerta heitolla ohi ja kaikki jousituksen sisuskalut paikallaan eikä kenenkään autotallin lattialla, tai pihanurmikolla tai unohtunut haalarin taskuun.
confused_orig.gif
Niin tai juuri päinvastoin.Takuun vuoksi viety valtuutettuun korjattavaksi ja saanut itse korjata sen jälkeen väärin kasatun kotona uudestaan.Eli ei koskaan noin yksinkertaista työtä ns.ammattikorjaamolle jonkun poropeukalon korjattavaksi/huollettavaksi.

Vaihdettu allamainittuun pyörään keulan stefat ja öljyt:

Osat: 39e
Litkut: 27,80
Työ: 110e

confused_orig.gif
Niin tai juuri päinvastoin.Takuun vuoksi viety valtuutettuun korjattavaksi ja saanut itse korjata sen jälkeen väärin kasatun kotona uudestaan.Eli ei koskaan noin yksinkertaista työtä ns.ammattikorjaamolle jonkun poropeukalon korjattavaksi/huollettavaksi.
+1

Nimimerkillä: rahat meni, ja ite sai korjata...
033102ass_1_prv.gif

Kyllä se näin on, että kun itelleen tekee, niin jälki on vallan toista kun niinsanotussa ammattihuollossa.
veryangry.gif

Back