-DaZuissi-
New member
Millä tempuilla mutteri irtoaisi? On niin pirun tiukassa.
Kumpikätiset kierteet?
Kaikkea on kokeiltu ja ihmetelty mutta ei irtoa.
Kumpikätiset kierteet?
Kaikkea on kokeiltu ja ihmetelty mutta ei irtoa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On kokeiltu kaikki räikät ja pulttipysyyt mitä hallilta löydättiin mutta ei nöyrtynyt vielä.tossa yksi korjaamo varotteli mua että on tiukassa. pullti pyssyllä lähtee kuulemma...
Kyllä sulla ihan toimiva maalaisjärki on; nimenomaan sitä mutteria kannattaa lämmittää, toki samalla myös akseli lämpenee, mutta (toivottavasti) vähemmän. Kyllä se siitä irtoaa!sanoi:Ja vielä: kumpaako pitäisi kuumentaa: akselin päätä vai mutteria? Oma maalais(tollo)järki sanoo että mutteria akselin ymprillä, ja se laajetessaan enemmän kuin akseli aukeaisi helpommin samalla kun liimat sulavat.
"Rengas" kuuluu kiinteästi mutteriin, ei muuta kuin auki vaanonko kuvissa näkyvä, mutterin "sisässä", kierreakselia vasten oleva "rengas" ja sen sisällä näkyvät kielekkeet kiinteä osa mutteria
Kyllä mun puusilmä on sen peltiprikan ton mutskun ympäriltä hahmottavinansa, sitä ei vaan ole mutteria vasten käännetty. Näyttääpä jopa niin siistiltä että lieneekö ikunansa ollut "käytössä".Mun Zukissa lukitus on hoidettu mutterin alle tuleva isolla rikalla, josta yksi reuna väännetään mutterin kanttia vasten, sulla sitä ei näytä olevan.
Hiukka epäilen tuota lukitteen tarvetta, koskapa on itsessään lukkomutteri ja vielä varmistuksena lukkopultti. Toisaalta eipä se lukite siellä muuten haittaa, paitsi kun irrotat seuraavan kerran...Nyt on mutteri irti ja pääsee uutta ratasta lukitteella liimaileen momenttiinsa.
Alla näkyvä isompi "lautasmainen" on juuri se mikä manuskan mukaan pitäisi taittaa mutteria vasten kahdelta puolelta.