EU ehdottaa 100hp:n rajaa prätkiin

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Attitude
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tästä samasta uutisesta on jo keskustelu..

Ookko 7.skalla töissä? Lue nyt ihan ajatuksella toi juttu. EU haluaa harmonisoida lain yhtenäiseksi ja yhdessä maassa on 100hp raja niin meinaat että kaikki laitetaan ranskan perässä tolle linjalle?

Vai poistetaan ranskalta rajoitus
idea3.gif


Tämä MCN tuntuu muutenkin osaavan nää raflaavat otsikot mikä saa lukeen noita juttuja vaikka asiasisältö on eri..


“On the other hand, it emerged from dedicated studies that the link between engine power and increase of safety cannot be demonstrated. Based on this, the Commission intends to propose an harmonisation of the EC legislation on that matter.”
 
Kyllähän tuolla 100 hepalla pärjää erittäin mainiosti. Kulkua on enemmän kuin tarpeeksi, siviililiikenteeseen siis.
062802jumpie_prv.gif
 
Muahaha

Ei pitäisi nauraa koska tästä joku suomalainen meppi ottaa täkyn ja alkaa ajamaan Suomeenkin 100hv tehorajoitusta moottoripyöriin EU:n sisämarkkinoiden ja tavaroiden vapaan liikkumisen edistämiseksi.
 
Onko toi lupaus? Joka hanulle järjestyy harmonisoinnin myötä 100 hp takapyörälle?
 
Nyt vihdoinkin tajuan ketkä noita hömppälehtiä suomessa ostaa kun porukka näköjään osaa lukea vaan otsikoita..

Tai sit ei lontoo oikein taivu?

Tai sitten on vaan kiva vääntää aiheesta
biggrin.gif
 
juu, ja samalla autoihin kans se sama rajotus 100 heppaa kele ettei köyhät pääse liian kovaa ...joku tolkku siinäkin....
ja mopoihin takasin se 1,5 hv nyt pärryyttävät ihan liian kovasti...niin ja koirille kusemiskielto, ainakin meidän kadulla kele...niin ja alkoon prosenttikatto 15% niin ja takseille vähin mahdollinen hinta, ja alkoholille kans 7,00e vähittäispullon hinta. kaikki pitää säännellä ja ja rajoittaa KAIKKI.
Pahuksen markkinatalous kun yrittää pilata kaikkien pisnekset, saatana, ei mitään suojaa enää kilpailulta, ei edes moottoripyörien renkaissa , vakuutuksissa tai penssiinissä, leipä tässä mylläkässä ohenee.
 
Onneks toi on kuitenki vain ajatus. Parempi jäädä ajatukseksi. Mahtaa Ranskalaisia vituttaa, itse en tälläistä suvaitsisi. Jokainen ostakoon senverta tehokkaan pyörän, kuin näkee tarpeelliseksi.
 
juu, ja samalla autoihin kans se sama rajotus 100 heppaa kele ettei köyhät pääse liian kovaa ...joku tolkku siinäkin....
ja mopoihin takasin se 1,5 hv nyt pärryyttävät ihan liian kovasti...niin ja koirille kusemiskielto, ainakin meidän kadulla kele...niin ja alkoon  prosenttikatto 15% niin ja takseille vähin mahdollinen hinta, ja alkoholille kans 7,00e vähittäispullon hinta. kaikki pitää säännellä ja ja rajoittaa KAIKKI.
Pahuksen markkinatalous kun yrittää pilata kaikkien pisnekset, saatana, ei mitään suojaa enää kilpailulta, ei edes moottoripyörien renkaissa , vakuutuksissa tai penssiinissä, leipä tässä mylläkässä ohenee.
Itse asiassa meillä miltei näitä kaikia noudatetaankin, autossa vähänvaan lipsutaan.
Taksimatkaan täytyy aina aintaa tippiä, hyvät viinit ovat aina alle 15% ja maksavat yli 7e/pullo....kannattaa kokeilla poronkusen sijaan
 
Esimerkiksi Saksassa ja Ranskassa on jo pitkään ollut tehoihin sidottuja vakuutusmaksuja, ja tehorajat näissä Saksassa 100hv, ja Ranskassa 106hv. Muitakin tehorajoja varmaan löytyy, mutta nämä lienee isoissa pyörissä merkittävimmät.

Täystehoisenkin siis saa näissä maissa kyllä vakuutettua, mutta hinta vaan pompsahtaa.

Ettei vaan tuossa ehdotuksessa olisikin tosiasiassa kyse juuri tämän käytännön laajentamisesta koko EU:n alueelle?
 
kyllä noista jutuista sellanen fiilis tuli että sitä 100hp rajaa haluttais alkaa viemään koko EU alueelle..

Tuskin se kuitenkaan koskaan toteutuu.. Eihän siinä oikeesti olis mitään logiikkaa rajata mp tehot 100hp. Kuka siitä hyötyy?

En vielä menetä yöuniani tän takia. Tosin pyöräkin mahtuu vielä jopa rajojen sisälle eli nou hätä silläkin rintamalla.  
smile_org.gif
 
No toi tehorajahan pitäis sit siirtyä myös autoisin ja miten musta tuntuu, että esim. Saksa ei halua teho-bemareitaan ja -mersujaan kuristettuina.
 
No toi tehorajahan pitäis sit siirtyä myös autoisin ja miten musta tuntuu, että esim. Saksa ei halua teho-bemareitaan ja -mersujaan kuristettuina.
Jos sama teho/paino suhde pidettäisiin autoissa niin se tehoraja olisi jotain 500hv... pelkkä teho johtaa harhaan, pyörä liikahtaa 100 hepalla jo paremmin kun varmaan 99% autoista.
 
Juu, siis 250kg pyörä, jossa on 100hv olis 0.4 hv kilolta. Eli 1500kg auto samalla kaavalla voisi rajoittaa 600hv. Kait tolla pärjäis...
biggrin.gif
 
Mikseivät samantien rajoittaisi huippuja sataankahteenkymppiin ja kiihtyvyys voisi olla enintään 10 sek nollasta sataan..
062802jumpie_prv.gif
 
Mitenkähän mahtaa käydä....

Visio 100hv eurooppa:
Tarkoittaa et kyykkyjen osalta ehkä tärkein yksittäinen markkina-alue - eurooppa - olis max 100hv aluetta.

Elikkä kaikkien sporttipyörien ja tehonakujen valmistajia vähän ku potkastas kasseille...

tai ainakin tuotekehitys tulis muuttuun max vääntöön max alueella - isoista moottoreista tulis kuin sähkömoottoreita, vääntöä kaikkialla. Ja sit vääntöä/kierroksia rajoittamalla pidetään teho kurissa.

Mut loppu tulos olis kai et kaikissa täällä myytävissä kyykyissa yms olis 99hv ja reilusti vääntöä kaikkialla. ei tarttis joka vuosi tuoda uutta mallia lisääntyneen tehon takia. Alustaa, runkoa ja ulkonäköä tietty kehitettäis yms mut epäilen et kehitys sykli hidastuis, tulis enemmän malleja saman moottorin ympärille, enemmän ihan visuaalisia malleja joissa muu olis sivu seikka (kuten chopper/custom pyörissä)

Kilpa moottoripyöräilyn kenttä vois olla aika jännän muutoksen kourissa-- ekat olis et alkuun tulis varmaan rinnakkais sarja WSB/supersport sarjoille- max100sport

IMO. kyllähän 100hvlla kulkee kohtuudella mut mielumin ottaisin edes 130-150hv. 200 en tartte vaikka ei sylettäs vaikka sen verran oliskin..    
062802moto_prv.gif
 
Back
Ylös