• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Euroopan turnee 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dago
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

dago

New member
Elikkä pistetääs vähän linkkiä matka blogista jonka tyttöystäväni kirjoitti. Huomaa että on käsikirjoittaja kun saa n.20 sivua tavaraa kirjoitettua kun ite kirjoittaisin 2xA4 verran. Blogi alkaa sitten 3 sivulta joten alhaalla täytyy klikata edellinen painiketta päästäkseen kertomuksessa eteenpäin.

Matkakertomus

Kuvia reissusta
(eivät ole vielä missään järjestyksessä)

Mukavaa tarinaa, varsinkin kohta "En vain osaa päättää mitä tarvitsen mukaan ja mitä en, otan siis kaiken.."
biggrin.gif
Just ton takia mä en voi lähtee pelkällä mopolla reissuun.

Mietin että onko tää tyyli yleistymässä, että herra matkustaa pyörällä ja rouva autolla
biggrin.gif

Mietin että onko tää tyyli yleistymässä, että herra matkustaa pyörällä ja rouva autolla  
biggrin.gif
Kyllä tuo meillä ainakin toimi tänä kesänä sen verran hyvin, että ensi kesän reissua Espanjaan jo alettu sunnittelemaan... ja tällä keinollahan sitä A-luokan lomaakin saa, muuten menisi kaikki aika perheen kanssa mökkeillessä...

Kiitos paremmalle puoliskolle tarinasta.
Hyvä että olette saaneet tällaisen auto-mopo-systeemin järjestettyä, jos ei pelkkä mopo riitä.

Itseäni vähän jäi hirvittämään kustannukset, joita tuollaisesta kahden ajoneuvon taktiikasta helposti tulee.
Kannattaisi varmaan hankkia paku, niin saisi sen pyörän vietyä ainakin laivamatkan ajan halvemmalla.  
wink.gif

Hyvä että olette saaneet tällaisen auto-mopo-systeemin järjestettyä, jos ei pelkkä mopo riitä.

Itseäni vähän jäi hirvittämään kustannukset, joita tuollaisesta kahden ajoneuvon taktiikasta helposti tulee.
Kannattaisi varmaan hankkia paku, niin saisi sen pyörän vietyä ainakin laivamatkan ajan halvemmalla.
wink.gif
Eipä siinä nyt mitkään kauheet lisäkustannukset tuu bensoihin 350 lisää ja laiva ilmanen mopedille. + kumien kuluminen mut kuluishan ne muutenki.

Tarina oli mukavaa luettavaa ja olitte näemmä samoissa hippaloissa kuin tyttäreni kavereineen. Minäkin kyllä hiukan ihmettelin tätä matkustustapaa auto ja mp, mikä siinä mahtaa olla se idea, tietty tavaraa saa huomattavasti enemmän mukaan ja karttuuhan siinä ajokokemus (molemmilla) ja vaikka lisäkustannuksetkaan ei olisi kovat niin silti.
No jokainenhan matkustaa niin kuin haluaa ja hyvä niin.

Tossa olisikin ideaa... Pyörää pakuun ja juuroopaa kiertämään. Vois vuorotelle päristellä menemään ja jos vettä tulis kuin ästäristä, niin molemmat vois taivaltaa sateen suojassa
biggrin.gif

Ensinäkin autoon saa tavaraa enemmän, eikä tarvii ostella 400e laukkuja pyörään joiden kanssa on pirun paska ajaa alppiteitä 2 päällä, siitä myös säästöä. Pyörässä kun on autocom joten pystyy juttelee hyvin pyörän ja auton välillä ja kuinka mukavaa se onkaan ajella alppiteitä ilman painolastia. Pelkällä autolla taasen ei oo kauheen mukavaa ajella ylityksiä. Autoon saa teltan mahtumaan josta tulee pitkä säästö verrattuna hotelli majotuksiin, leirintä alueilla oli muutenkin mukavampaa kuin hotellissa.
Tossa nyt muutamia hyviä syitä miksi auto ja pyörä.
Toi paku homma olis vielä parempi.

wink.gif
Halvemmaksi kait auto+pyörä tulee kuin 2 pyörää. Mutta kuka viitsii pilata lomaansa autossa istumalla tai sitä ajamalla. Meillä on 2 autoa ja 2 pyörää, mutta ei puhettakaan, että autolla Alpeille. Autolla voi mennä töihin tai anoppia moikkaamaan jouluna.

Elikkä pistetääs vähän linkkiä matka blogista jonka tyttöystäväni kirjoitti. Huomaa että on käsikirjoittaja kun saa n.20 sivua tavaraa kirjoitettua kun ite kirjoittaisin 2xA4 verran. Blogi alkaa sitten 3 sivulta joten alhaalla täytyy klikata edellinen painiketta päästäkseen kertomuksessa eteenpäin.

Matkakertomus

Kuvia reissusta
(eivät ole vielä missään järjestyksessä)
Silver Star on huippu ja kokemisen arvoinen vaikka Kimi Ferrilla onkin. Oli pakko käydä kolmasti sen kyydissä.

Taidat olla parempi kuvamaan kuin Elli, koska kuvat missä on Elli ovat parempia
tounge.gif

Tossa olisikin ideaa... Pyörää pakuun ja juuroopaa kiertämään. Vois vuorotelle päristellä menemään ja jos vettä tulis kuin ästäristä, niin molemmat vois taivaltaa sateen suojassa  
biggrin.gif
Eikö kannata myydä pyörä pois, jos pelkää sadetta.
Hoh-hoi. Ei kai sadetta kukaan pelkää. Se ei vain kaikkien mielestä ole niin mieltäylentävää, sitä kuuminta hottia, ajella sateessa. Sitäpaitsi vituttaa kun pyörä kuraantuu.

No meillä kun ei ole kuin auto ja yksi pyörä, pirun kalliiks ois tullu jos oltais vuokrattu toinen pyörä 3 viikoksi.
Vuorotellen oli tarkoitus ajaa mut ei Elli sit halunnu.

No sanonpa sitten itsekin tähän muutaman sanasen...

Miksi olimme liikkeellä autolla ja pyörällä?
1. Meillä ei ole kuin yksi pyörä ja kuten Dago sanoi, toisen vuokraaminen olisi tullut liian kalliiksi.

2. Mun tavarat ei ois mitenkään mahtunu pyörän kyytiin. Autokin oli melkein liian pieni niille
tounge.gif

3. Yhdellä pyörällä lähteminen ei käynyt edes mielessä monestakin syystä. Mulla ei esim. kestä selkä istua kyydissä niin pitkiä matkoja ja niin päin ei voida ajaa, et mä ajan ja Matti on kyydissä, koska mulla ei yllä jalat maahan niin hyvin et saisin pidettyä pyörän pystyssä sellaisen painolastin kanssa...

4. Me oltiin 24/7 yhdessä yli kolme viikkoa. Jos ei ois välillä saanu olla omassa rauhassa autossa, niin ois ehkä menny hermot. (Tästä huolimatta radiopuhelinkin meinas lentää pari kertaa ikkunasta
confused_orig.gif
)

5. Mä olen ajanut pyörää suht. vähän ja en siksi ajanut sitä nytkään ollenkaan, koska en halunnut ajaa Alpeilla, enkä motareilla, enkä isoissa kaupungeissa... No eipä siellä paljon sitten ollut paikkoja, joissa oisin halunnut ajaa. Muutaman kerran koitin nätisti sanoa, et mä voisin(=haluaisin) ajaa, mut vastaus oli et ei tarttee
sad_orig.gif

6. Mun mielestä oli ihan jees ajaa autolla: ilmastointi ja radio
biggrin.gif

7. Mulle oli ihan sama miten kalliiksi se tuli, koska isäntä halusi välttämättä prätkän mukaan, joten hän myös maksoi molempien menopelien bensat.
smile_org.gif

Eli prätkä olis ollu jees ylityksillä, mutta ajaessamme melkein 900 km motaria Saksan läpi yhtenä päivänä, veikkaan et autossa oli kivempaa... Molemmissa oli siis varmasti puolensa. Ensi kesänä kokeillaan sit jotain muuta matkustustapaa.

Autolla Alpeille?
No sehän nyt oli ihan perseestä kuten arvata saattaa. Maisemat oli ylityksillä hienoja, mutta muuten se oli ihan yhtä helvettiä. Toiset vaan painelee prätkillä ohi ja mä hikoilen saadakseni sen kopperon huipulle. Sen jälkeen koitan saada sen alas, kun toinen karjuu radiopuhelimeen: "Muista moottorijarrutus". Kiitos, tämä kerta riitti. Sanoin jo puolessa välissä matkaa, etten aja enää yhtään ylitystä. Piste.

Mut siis oli kyllä todella hieno reissu!
Ei silti olla menossa uudestaan, vaan ensi
kerralla(=ensi kesänä?) halutaan tehdä ja
nähdä taas jotain uutta
biggrin.gif

T. Se tyttöystävä

biggrin.gif
Jos sadetta pelkää, niin mp-tourinkia ei kannata harrastaa. Parasta vaan ajaa rataa ympäriämpäri!
biggrin.gif
Kaupasta saa varusteita keliin kuin keliin. Kahteen sivulaukkuun ja tankkilaukkuun saa 1-2 hengen välttämättömät kamat mukaan. Tukankuivaajia, piikkareita, bikineitä, kosmetiikkaa ym. kamojen tarvitsijat pysykööt poissa mp-matkailun piiristä. Siellä tarvitaan vain puhtaita alusvaatteita ja yksiä päällysvaatteita. Ajokamojen lisäksi. Minullakin jäi jopa muutamia kalsareita käyttämättä kahden viikon reissulla. Kevyellä virutuksella gasthausin lavuaarissa kalsareista ja t-paidoista tulee kuin vasta pestyt.
tounge.gif
Mp-matkailu ei ole hienohelma hommaa. Snobit matkustelkoot lento- ym härveleillä.
biggrin.gif

biggrin.gif
Eikö kannata myydä pyörä pois, jos pelkää sadetta.
Hoh-hoi. Ei kai sadetta kukaan pelkää. Se ei vain kaikkien mielestä ole niin mieltäylentävää, sitä kuuminta hottia, ajella sateessa. Sitäpaitsi vituttaa kun pyörä kuraantuu.
Niin mitä sitten ? Jos pelkää vettä tai pyörän likaantumista voi ajaa lähellä kotia max 10km lenkkejä. Suurin osa ns. nyky motoristeista tekee niin. Tärkeintä on se mp pihalla.

No sanonpa sitten itsekin tähän muutaman sanasen...

Miksi olimme liikkeellä autolla ja pyörällä?
1. Meillä ei ole kuin yksi pyörä ja kuten Dago sanoi, toisen vuokraaminen olisi tullut liian kalliiksi.

2. Mun tavarat ei ois mitenkään mahtunu pyörän kyytiin. Autokin oli melkein liian pieni niille
tounge.gif

3. Yhdellä pyörällä lähteminen ei käynyt edes mielessä monestakin syystä. Mulla ei esim. kestä selkä istua kyydissä niin pitkiä matkoja ja niin päin ei voida ajaa, et mä ajan ja Matti on kyydissä, koska mulla ei yllä jalat maahan niin hyvin et saisin pidettyä pyörän pystyssä sellaisen painolastin kanssa...

4. Me oltiin 24/7 yhdessä yli kolme viikkoa. Jos ei ois välillä saanu olla omassa rauhassa autossa, niin ois ehkä menny hermot. (Tästä huolimatta radiopuhelinkin meinas lentää pari kertaa ikkunasta  
confused_orig.gif
)

5. Mä olen ajanut pyörää suht. vähän ja en siksi ajanut sitä nytkään ollenkaan, koska en halunnut ajaa Alpeilla, enkä motareilla, enkä isoissa kaupungeissa... No eipä siellä paljon sitten ollut paikkoja, joissa oisin halunnut ajaa. Muutaman kerran koitin nätisti sanoa, et mä voisin(=haluaisin) ajaa, mut vastaus oli et ei tarttee
sad_orig.gif

6. Mun mielestä oli ihan jees ajaa autolla: ilmastointi ja radio
biggrin.gif

7. Mulle oli ihan sama miten kalliiksi se tuli, koska isäntä halusi välttämättä prätkän mukaan, joten hän myös maksoi molempien menopelien bensat.
smile_org.gif

Eli prätkä olis ollu jees ylityksillä, mutta ajaessamme melkein 900 km motaria Saksan läpi yhtenä päivänä, veikkaan et autossa oli kivempaa... Molemmissa oli siis varmasti puolensa. Ensi kesänä kokeillaan sit jotain muuta matkustustapaa.  

Autolla Alpeille?
No sehän nyt oli ihan perseestä kuten arvata saattaa. Maisemat oli ylityksillä hienoja, mutta muuten se oli ihan yhtä helvettiä. Toiset vaan painelee prätkillä ohi ja mä hikoilen saadakseni sen kopperon huipulle. Sen jälkeen koitan saada sen alas, kun toinen karjuu radiopuhelimeen: "Muista moottorijarrutus". Kiitos, tämä kerta riitti. Sanoin jo puolessa välissä matkaa, etten aja enää yhtään ylitystä. Piste.

Mut siis oli kyllä todella hieno reissu!
Ei silti olla menossa uudestaan, vaan ensi
kerralla(=ensi kesänä?) halutaan tehdä ja
nähdä taas jotain uutta  
biggrin.gif

T. Se tyttöystävä
No nyt tuli ihan hyviä perusteluja. Asiat ei ole mustavalkoisia. Ihan kokeilemisen arvoinen asia varmaan joillekin ja ihan OK jos molemmat on tyytyväisiä. Itseä varten näitä matkoja tehdään ja pääasia että itse viihtyy. Se mitä toiset ajattelee on toisarvoinen seikka.
sport05.gif

Back