No sanonpa sitten itsekin tähän muutaman sanasen...
Miksi olimme liikkeellä autolla ja pyörällä?
1. Meillä ei ole kuin yksi pyörä ja kuten Dago sanoi, toisen vuokraaminen olisi tullut liian kalliiksi.
2. Mun tavarat ei ois mitenkään mahtunu pyörän kyytiin. Autokin oli melkein liian pieni niille
3. Yhdellä pyörällä lähteminen ei käynyt edes mielessä monestakin syystä. Mulla ei esim. kestä selkä istua kyydissä niin pitkiä matkoja ja niin päin ei voida ajaa, et mä ajan ja Matti on kyydissä, koska mulla ei yllä jalat maahan niin hyvin et saisin pidettyä pyörän pystyssä sellaisen painolastin kanssa...
4. Me oltiin 24/7 yhdessä yli kolme viikkoa. Jos ei ois välillä saanu olla omassa rauhassa autossa, niin ois ehkä menny hermot. (Tästä huolimatta radiopuhelinkin meinas lentää pari kertaa ikkunasta
)
5. Mä olen ajanut pyörää suht. vähän ja en siksi ajanut sitä nytkään ollenkaan, koska en halunnut ajaa Alpeilla, enkä motareilla, enkä isoissa kaupungeissa... No eipä siellä paljon sitten ollut paikkoja, joissa oisin halunnut ajaa. Muutaman kerran koitin nätisti sanoa, et mä voisin(=haluaisin) ajaa, mut vastaus oli et ei tarttee
6. Mun mielestä oli ihan jees ajaa autolla: ilmastointi ja radio
7. Mulle oli ihan sama miten kalliiksi se tuli, koska isäntä halusi välttämättä prätkän mukaan, joten hän myös maksoi molempien menopelien bensat.
Eli prätkä olis ollu jees ylityksillä, mutta ajaessamme melkein 900 km motaria Saksan läpi yhtenä päivänä, veikkaan et autossa oli kivempaa... Molemmissa oli siis varmasti puolensa. Ensi kesänä kokeillaan sit jotain muuta matkustustapaa.
Autolla Alpeille?
No sehän nyt oli ihan perseestä kuten arvata saattaa. Maisemat oli ylityksillä hienoja, mutta muuten se oli ihan yhtä helvettiä. Toiset vaan painelee prätkillä ohi ja mä hikoilen saadakseni sen kopperon huipulle. Sen jälkeen koitan saada sen alas, kun toinen karjuu radiopuhelimeen: "Muista moottorijarrutus". Kiitos, tämä kerta riitti. Sanoin jo puolessa välissä matkaa, etten aja enää yhtään ylitystä. Piste.
Mut siis oli kyllä todella hieno reissu!
Ei silti olla menossa uudestaan, vaan ensi
kerralla(=ensi kesänä?) halutaan tehdä ja
nähdä taas jotain uutta
T. Se tyttöystävä