F 650 GS ja F 800 GS vm.07-09

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sammy76
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

sammy76

New member
Onkos BMW lähestynyt kyseisten mallien osalta omistajia kirjeitse koskien takaisinkutsua?

lainaus ulkomaiselta sivustolta

BMW Recalls

BMW has recalled F650/800 GS models and G 650 X models due to possible rear-wheel lockup that could result in a crash. The statement was released on June 15, 2010.

On F 650 GS and F 800 GS models built from Sept. 27, 2007 through March 30, 2009, the drive chains may not have been produced to specification. As a result, the drive chain may break, causing it to become trapped between the rear wheel and frame, causing rear-wheel lock.
 
ainakin 800GS ketjujen katkeamisista on kuulunut jo aikaisemmin, ei tosin vissiin recallin muodossa.

Mikähän (minkä valmistajan?) ketju näissä nyt sitten on ensiasennuksena, lienee joku purukumista vai olisiko peräti juustosta tehty???

Yli kaksi kertaa tehokkaammissakin pyörissä kestää ketjut tänä päivänä ihan ongelmitta.
 
vahvimmat saatavilla olevat RK:t, DID:it tai Reginat sinne, niin ongelma poistuu.
 
vahvimmat saatavilla olevat RK:t, DID:it tai Reginat sinne, niin ongelma poistuu.
Tuos 800 geeässsäs on näköjään maailmalla ollut kaksi takaisinkutsua, toinen johtui jarruista ja toinen on akselivika.
Ehkä sittenkään vahvemmat ketjut ei ole se paras lääke?

Saksan, amerikan ja itävallan autoliittojen sivuilta löytyy hyvin tietoja noista takaisinkutsuista, mutta suomeksi ei oikein tahdo löytyä mitään. Kuinka ne meillä hoidetaan?
 
vahvimmat saatavilla olevat RK:t, DID:it tai Reginat sinne, niin ongelma poistuu.
Tuos 800 geeässsäs on näköjään maailmalla ollut kaksi takaisinkutsua, toinen johtui jarruista ja toinen on akselivika.
Ehkä sittenkään vahvemmat ketjut ei ole se paras lääke?

Saksan, amerikan ja itävallan autoliittojen sivuilta löytyy hyvin tietoja noista takaisinkutsuista, mutta suomeksi ei oikein tahdo löytyä mitään. Kuinka ne meillä hoidetaan?
Itse heittäisin nuo juustosta tehdyt uutena mäjelle ja vaihtaisin sinne kunnon kettingit. On noiden katkeilemisista kyllä ollut monessa paikassa juttua jo tätä ennen.
 
Itse heittäisin nuo juustosta tehdyt uutena mäjelle ja vaihtaisin sinne kunnon kettingit. On noiden katkeilemisista kyllä ollut monessa paikassa juttua jo tätä ennen.
Ehkä noiden juustoketjujen onkin tarkoitus suojella moottoria silloin kun takapyörä lukkiintuu yllättäen laakerivian takia?

No huumori sikseen ja takas topikin aiheeseen: yllättävän vähän näyttää herättävän kotimaisilla mopopalstoilla vipinää nuo bemarin takaisinkutsut. Kyllä luulis ainakin käytetyn ostajalle olevan iloa siitä että voi käydä kriittiset pisteet vähän tarkemmin läpi.

Onhan se tietysti merkin kestävyysimagolle karvasta jos viimeisestä kahdestakymmenestä kutsusta vain neljä on koskenut autoja. Ei siis oo mennyt ihan nappiin tämä massiivinen uusien mallien markkinoille tuonti.
 
No huumori sikseen ja takas topikin aiheeseen: yllättävän vähän näyttää herättävän kotimaisilla mopopalstoilla vipinää nuo bemarin takaisinkutsut. Kyllä luulis ainakin käytetyn ostajalle olevan iloa siitä että voi käydä kriittiset pisteet vähän tarkemmin läpi.
Taitaa noita (juusto)ketjullisia Bemareita kuitenkin aika rajallisesti...
 
Saksan, amerikan ja itävallan autoliittojen sivuilta löytyy hyvin tietoja noista takaisinkutsuista, mutta suomeksi ei oikein tahdo löytyä mitään. Kuinka ne meillä hoidetaan?
ainakin vaaralliseen jarruvikaan(GS1200 ja jotain muita) suomen maahantuoja ei reagoinut vasta kun tällä palstalla keskusteltiin asiasta ja olisiko ollut nostalgia joka asiasta otti yhteyttä AKE:een jonka jälkeen alkoi tapahtua
033102beer_1_prv.gif


tuossa toisessa keskustelussa jossa keskustellaan laadusta eräs 800gs oli olut huollossa ja siihiin kaikessa "hiljaisuudessa" vaihdettiin "takuuseen" ketjut ja rattaat
lookaround_orig.gif


eli ei ainakaan tällä päivämäärällä suomessa ole virallista takaisinkutsua saatu, ilmeisesti sitämukaan kuin nuo ns. vialliset yksilöt saapuvat huoltoon niin ne korjataan.
 
takaisinkutsuja on, minun 800 GS '09 huollon (10tkm) yhteydessä vaihdetaan ketju + ratas.

--BoTZo--
 
Taitaa noita (juusto)ketjullisia Bemareita kuitenkin aika rajallisesti...
Juu, minä en tiedä noista juustoketjumopeteista mitään.
Mutta tuolla isossa maailamssa näyttää olevan 122-140 tuhatta mopoa joita on bemarin lähimenneisyydessä kutsuttu syystä jos toisestakin takaisin. Itse en ole maahantuojalta koskaan kirjettä saanut ja siksi rimpuuttelinkin sinnepäin. Sain kuulla jälkimarkkinoinnin puolelta, että viime viikolla on lähtenyt kutsut koskien kolmea eri mallia 1200 kuutioisissa. Eipä näytä tänne palstoille montaa riviä tekstiä aiheesta ainakaan minun silmiini osuneen.
 
No huumori sikseen ja takas topikin aiheeseen: yllättävän vähän näyttää herättävän kotimaisilla mopopalstoilla vipinää nuo bemarin takaisinkutsut. Kyllä luulis ainakin käytetyn ostajalle olevan iloa siitä että voi käydä kriittiset pisteet vähän tarkemmin läpi.
Taitaa noita (juusto)ketjullisia Bemareita kuitenkin aika rajallisesti...
Olisi mielenkiintoista tietää, onko ketjujen katkeamistapausten syynä virhe jossain tietyssä valmistuserässä kyseistä tuotetta, vai onko ketju itsessään ok, mutta vain alimitoitettu tarkoitustaan varten?

Ensinmainitussa tapauksessa riittää, kun vialliset vaihdetaan ehjiin, jälkimmäisessä taasen ainoa keino päästä ongelmasta kokonaan eroon olisi uusia ketjut kaikkiin pyöriin, missä kyseinen ketju on käytössä.
 
takaisinkutsuja on, minun 800 GS '09 huollon (10tkm) yhteydessä vaihdetaan ketju + ratas.

--BoTZo--
Pitikö tuo asia erikseen mainita huollossa vai kertoivatko itse tämän? Itsellä tulossa 20000km huolto seuraavana ja täytyy myös yrittää saada nuo vaihtoon.

Huoltoon vietäessä kyselin takaisinkutsuista, johon he vastasivat, että minun pyörää koskee yksi takaisinkutsu. Uskon, että ei tarvitse kysellä erikseen.

--BoTZo--
 
Tarvinnee iteki kysellä takaisinkutsuista, onk jotai mitä tarttis tehä. Ainakaa viel ei kukaa oo ottanu yhteytttä.

nm. F 650 GS -09
 
Hyvin näyttävät nuo ketjut kestävän tuossa filmissä.
tounge.gif


Ketkä ovat tuohon takaisinkutsuun menneet, niin onko sinne vaihdettu eri valmistajan ketjut? Jotenkin on uskomatonta, että ketjut voisivat katketa noin vaan. Ilmeisesti kuitenkin tapahtuu, jos kerran on takaisinkutsukin olemassa.
 
Mites noiden bemujen takaisinkutsut toimii ja mitä kutsuja pikku-gessuihin on tullut? Netistä olen löytänyt mainintaa esim. ketjut, pa-anturi, jäähdyttimen letku jne.
Eikös nuo kutsut pitäisi hoitaa vaikka takuukin on ummessa, jos ei vielä ole korjattu?
 
Back
Ylös