• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Factory CRBS 7210 suutinsarja ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ikonevei
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ikonevei

New member
Edellisen omistajan mukaan pyörääni GSX-R1100W on asennettu Factoryn CRBS 7210 suutinsatsi, mitä tuohon satsiin kuuluu? Kaasarit olivat juuri pajalla laitettavana, ja A-P epäili että niissä ei ole mitään muuta kuin Factoryn neulat, muissa osissa oli Suzukin numerot. Onko edellistä omistajaa huijattu, pyörä on ollut laitettavana Viaberilla ja laskun mukaan tuosta suutinsatsista on laskutettu 190€. Kyselin asiaa All Right liikkeestä ja siellä sanottiin että todennäkösesti asiakasta on huijattu, mutta tieto mitä tuohon satsiin kuuluu on maksullinen. Eli onko joku itse nähnyt mitä tuohon satsiin kuuluu  
bowdown.gif
bowdown.gif

Itse ostin aikoinaan 1100W -94:seen tuon Factoryn suutinsatsin, ja muistaakseni siihen kuului neulat sekä muutamat pääsuuttimet. Pääsuutinkokoja en muista kun ovat mennet jo sekaisin suutinlaatikossani aikoja sitten. Factory käyttää mikunin alkuperäisiä pääsuuttimia, niinkuin myös Suzuki, joten leimat niissä ovat samanlaiset (sellaiset neliönmuotoiset). Selville saat ainakin sen että jos pääsuuttimien kokojen suhteen on eroja alkuperäisiin niin todennäköisesti siellä se sarja ihan kokonaisuudessaan on sisällä. Voihan myös olla ettei isompia pääsuuttimia edes tarvittukkaan asentaa.. -Onko sulla alkuperäiset palikat tallessa?

Ainoa Factoryn sarja johon olen törmännyt(vanhempaan Suzukiin kuuluva), mihin kuului myös jäykemmät sliideien jouset oli GSX-R 750 88-89-mallin sarja.

Ei ole alkuperäisiä jäljellä, sain eilen kaasarit pajalta ja niihin tuli uudet neulaputket, edelliset oli kuluneet soikeiksi. Itse en nähnyt paikallaan olevien suutinte kokoja, mutta toivottavasti toimii noilla putkilla paremmin kuin viime kesänä. Tänään otin savut koneesta kun sain kaasarit paikalleen, tuntu ainakin sisätiloissa toimivan hyvin. En tiedä oliko syy sen että laitoin iridium tulpat, mutta käynnisty jä kävi paremmin kuin viime kesänä. Sitten kun lämpenee niin tietää paremmin, polttoainetta kului viime kesänä 9l/100km, ja kasteli aika herkästi tulpat käynnistettäessä.  
veryangry.gif

sanoi:
Factoryn neulat syö ne putket herkemmin kuin originaalit...

Tuo pitää paikkansa, ja siksi laitoinkin alkuperäiset heebelit takaisin ja möin suutinsarjan & neulat pois. Factoryltä oli kyllä saatavissa kovempaa matskua olevia suutinputkia joita käyttämällä tuota ilmiötä ei esiintyisi, mutta enpähän viitsinyt nähdä vaivaa.. Suutinputket ovat sitten ihanan kalliita
biggrin.gif

Nykyään en enää edes harkitse suutinsarjan tms hankintaa, kun olen omalla kohdallani alkuperäistä neulaa säätelemällä ja pääsuutinta vaihtamalla saanut vastaavan hyödyn..

Niin 104€ pelkkien putkien hinta  
veryangry.gif
. Saan nyt nähdä miten pitkään sitten kestävät. Aika kinkkinen homma irroittaa kaasarit sieltä välistä  
crazy.gif

Ei se kaasarien irroitus kyllä mikään paha rasti minusta ollut.
Tuossa viikko sitten tein sen operaation että käytin ne pois ja puhdistin, vaikka ei siellä kyllä mitään juurikaan ollut...
Tankin irroitus varmaan tympein homma...

Ei ole alkuperäisiä jäljellä, sain eilen kaasarit pajalta ja niihin tuli uudet neulaputket, edelliset oli kuluneet soikeiksi. Itse en nähnyt paikallaan olevien suutinte kokoja, mutta toivottavasti toimii noilla putkilla paremmin kuin viime kesänä. Tänään otin savut koneesta kun sain kaasarit paikalleen, tuntu ainakin sisätiloissa toimivan hyvin. En tiedä oliko syy sen että laitoin iridium tulpat, mutta käynnisty jä kävi paremmin kuin viime kesänä. Sitten kun lämpenee niin tietää paremmin, polttoainetta kului viime kesänä 9l/100km, ja kasteli aika herkästi tulpat käynnistettäessä.  
veryangry.gif
Oliko muita oireita? Ihmettelin jo viimme kesänä n. 100km/h vauhdissa tasakaasulla putkista kuuluvaa pientä röpötystä, joka voisi olla juuri liian rikkaan seoksen aiheuttamaa ja vastaavasta suutinputkien ja neulojen kulumisesta. Nyt kun on tullut jonkin verran taas päristeltyä, niin oireet tuntuu olevan tallella. Pieni kaasun lisäys, niin röpötystä ei kuulu. Tehokäyrässä ei 5000km sitten mitattuna ole ainakaan mitään notkahduksia? Tietenkin voisi pudottaa yhden pykälän neuloja ennenkuin alkaa kokonaan kaasareita paloittelemaan.

Täälläkin röpöttelee -94 mallinen 1100 giksu. 3000-4000 kierroksen välillä ajaminen tuntuu olevan todellista tervan juontia, ja sitten kun antaa koneelle jengaa niin savupilvi on aika muhkea.
Neulaputket on kuluneet soikeiksi, eli huomenna uudet tilaukseen.
Onko joku laitellut hiljattain factoryn sarjaa vastaavaan pyörään? Kiinnostaisi tietää onko siinä tuleva neula yläpäästään 3mm paksu, kun tuollaiset neulat tuli mopon mukana. Nyt paikoillaan ilmeisesti dynojetin neula, joka on 2.5 mm paksu ja melkein sentin lyhyempi kuin edellä mainittu

No niin nyt on konetta käsketty oikein kunnolla
062802jumpie_prv.gif
Toimii kuin enkeli, polttoaineen syönti tippui sellaiseksi että radalla kunnolla käskettynä vei 7,1 l/ 100 km, ja liikenteessä jossa ei sielläkään liiemmälti löysäilty niin 5,4 l/100 km. Tehot tuntuu olemaan tallessa, ei yski eikä köhi. Motoparkissa Vapunpäivän laskin menemään minkä sielu sieti, ja itte olen ainakin tosi tyytyväinen koneen toimintaan.  
062802moto_prv.gif

Nostampa tämän vanhan aiheen ylös kun olisi kysyttävää. Itselläni olisi tarkoitus vaihtaa neulaputket kun ovat silmin nähden kuluneet soikeiksi, varsinkin neloskaasarissa. Voisi melkein metrimitalla mittailla putken, niin kulunut. Ja kulutus on samaa luokkaa kuin ikonevei mainitsi, vaikka mitenpäin näppäilisi noita kaasareita.
Mistä noita neulanputkia saisin? Pystyykö niitä itse vaihtamaan kun näyttävät kauhean kiinteältä osaa kaasaria? Pyöräni on gsxr600-97. Kiire kiire!
062802jumpie_prv.gif

Kyllä ne putket oli ainakin minun koneessa irralliset, ne oli  orginaalit vaikka siellä onkin factoryn suutinsatsi. Kysele vaikka All Rightista vois olla hyllyssä, jos kertovat, ja Stormmistakin kannatta kysyä. Minulle tilas ja laitto Two Wheel Centerin A-P, en kysynyt mistä tilasi mutta talvella ainakin meni paljon aikaa että ne tulivat.

Jees, pitää käydä torstaina kyselemässä. Nopeasti pitäisi löytyä taikka ehin taas kuluttaa palkan ja jään nuolemaan näppejäni.

Näin ikään. Kävin sitten stormissa eikä sieltä löytynyt neulanputkia. Panin kuitenkin hanakorjaus sarjan tilaukseen. Uuden kalvonkin ostin luistiin kun on vanha aika rytyssä.
Seuraavaksi suuntasin Pyörä ja Mopo oy kauppaan. Ei löytynyt sieltäkään ja loppujen lopuksi selvisi että mokomat osat ovat tässä mallissa kiinteät, eli ei pysty vaihtamaan. Huoltomieskin kutsuttiin takahuoneesta neuvottelemaan. Ihmetteli hänkin kilometrejä ja kerrottua putkien kuntoa. Vitutti niin paljon että suostuin suositukseen laittaa uudet kaasarit tilaukseen. 640e!
kynttila.gif

Kalliit ovat putket joo! Vitutuksen ja helpotuksen sekaiset ovat tunnelmat. En suosittele kenellekkään factoryn neuloja, ainakaan vakio putkeen! Ovat vaan niin karheita että kuluttavat kaiken mihin osuvat alta aikayksikön! Pyörällä ajettu noin 80tkm ja kaasarit ihan loppu!

Mitkä kaasarit tuossa pyörässä on, jos siinä on kiinteät neulaputket? Niin minun pyörässä on Mikuni BST40SS kaasarit.

Tulipa tässä mieleen semmonenkin juttu että pyörän ostaessani siihen oli jo asennettuna factoryn neulat joista en tiennyt ostaessani uuden factory satsin. Vanhnoista neuloista karhea pinta osittain oli jo kulunut kiiltäväksi ja vaihdoin uudet neulat tilalle. Ehkä nämä uudet karkeapintaiset neulat vielä vauhdittivat putkien kulumista. Teoriaa teoriaa. Nyt hakemaan uudet kaasarit!
062802jumpie_prv.gif

No olihan se tilaus tullut Suomeen asti. Taisi kyseessä olla pieni väärinkäsitys kun kauppa tarjosi mulle yhtä kaasaria hintaan 640e. Kaikki neljähän minä haluaisin mutta en hintaan 2560e. Kullastako ne on tehty? Satasen neulaputkista maksaisin anytime jos olisivat vaihdettavia mutta toi menee jo pikkasen yli hilseen. Vitutus jatkuu, joskin hieman vahvempana.

kun kauppa tarjosi mulle yhtä kaasaria hintaan 640e.
takavuosina elättelin ajatusta vaihtaa dr:ään ydymmän kaasarin ja tästä sivusta muistin valikoiman: (noin esimerkis ei tainut just tuota olla siellä mut kuvan mukaan "tupla" eli 169x2=koko kaasari satsi(ko) http://www.hahne-power.de/verg.htm
Mikuni-Doppel-Vergaser, Neu!!
BDST 38 -B 148 und auch B-111 nur 169€
Mittenabstand 98,5 mm, Flachschiebe

tuollaiset kertakäyttö kaasarit
confused_orig.gif

Back