• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

fazerin kaasarihuolia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aimos
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

aimos

New member
Elikkäs 600 fazeri -00 on kyseessä, 34 000 ajettu ja siitä seuraavaa: tyhjäkäynti on vähän seilaavaa,vaikea kuvailla mutta epätasaista kuitenkin.Siihen ilmeisesti kaasareitten synkronointi? No kone myös tavallaan hyytyy tai miettii ennenkuin ottaa kunnolla kierroksia,ei siis rauhallisesti kahvaa kääntäessä vaan jos vähänkin rivakammin vääntää. Ei väliä onko tyhjäkäynnillä vai kovemmilla kierroksilla niin aina se sama "miettimistauko".
Lisäksi vielä koneen lämmettyä tulee kevyttä savutusta niin tyhjäkäynnillä kuin kierroksia antaessakin.Savu ei ole mustaa,valkoista vaan harmaata siis pakokaasun väristä.
Tässä voipi olla jotain melkokin tyhmää kysymystä,mutta näin vasta-alkajana sitä vaan on jotenkin niinku yliherkkänä kaikkeen mahdolliseen...
 
Synkronointi ei tasoita seilaavaa tyhjäkäyntiä. Se tasoittaa erot eri sylinterien välillä.
Seilaus voi johtua erilaisista vuodoista tai tukoksista. Pikku-fazussa tyypillinen vuotokohde on ykkösen ja nelosen haurastunut ja halkeillut imuputki kaasarin ja kannen välissä. Näkyy helposti molemmilta puolilta. Uimurikammiossa oleva paska voi aiheuttaa seilausta kun bensapinnat heittelee miten sattuu.

Kumiset imuputket irti ja tarkistukseen ja kaasarit auki ja putsaukseen.

Hitaus ranneliikkeeseen reagointiin vaikuttaa siltä, että neulat nousee liian hitaasti ja bensan saanti myöhästyy. Voi olla niinkin yksinkertainen juttu, että bensansuodatin on tukossa ja ahistaa bensansaantia. jos neulat nousee nopeesti niin bensaa tulee heti kun ilmamäärä lisääntyy.

Ilmanputsari uusiks, bensansuodatin uusiks... jne.
 
jep,noissa kumeissa näkyy kyllä halkeamia,mutta ei vaikuttais olevan läpi asti,täytynee kuitenkin tarkastaa.Näytti löytyvän hyviä vinkkejä siihenkin hommaan täältä.
Pitää sitten katsoa nuo suodattimetkin ja muut...
 
Back
Ylös