• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

FC-moton toimituksista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mopedman
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mopedman

New member
Tavara on ilm. Helsingissä (UPS). mutta toimitusta 'jarrutellaan', kun pitää saada rahat ennen luovutusta ...
nixweiss.gif
häh?
"Uusi toimituspäivämäärä: 28-Maaliskuu-2007
Poikkeustilanteen syy: A HOLD HAS BEEN REQUESTED. PAYMENT MUST BE MADE PRIOR TO RELEASE"
Cash on delivery piti olla, ja kaikki vahvistuksetkin tuli. Nyt sitten tämä, onko tietoa mitä tuo meinaa käytännössä? Jos mun tarvitsee mukamas lähteä tästä jonnekin makselemaan, niin pitäköön tunkkinsa..
mad.gif

Vai mikä on homman nimi, onko kokemusta?
wink.gif

Mulle tuli sama ilmoitus ja toimitusaika piteni parilla päivällä, mutta paketti tuli perille ja kuskille maksettiin. En tiedä miksi niitä jarrutellaan, mutta kokonaisuutena mulla ei olisi ilman omaa sähläystä (oma osoite toimitusosoitteeksi vaikka päivisin olenkin töissä ja sitten toimitusosoitteen vaihtoa...) mennyt edes viikkoa tilauksen tekemisestä tavaran saapumiseen. Ehdin itsekin jo hätäillä, mutta homma sujui varsin mallikkaasti! Näin siis ainakin mulla, toivottavasti sullakin...
thumbs-up.gif

Kiitti! Sunnuntaina tilattu tavara näyttäis olevan Hgissä, niin mokoma viivytys tuntuis vaan olevan
033102ass_1_prv.gif
sta. No ootellaan ja katsellaan, ei tässä nyt vielä hengenhätä olekaan.
smile_org.gif

Mitäs lähettelevät mokomia viestejä asiakkaiden hämäämiseksi, pitäisivät byrokratiansa omana tietonaan.

Kun viimeksi tilasin Saksasta tavaraa COD, niin sain saman ilmoituksen. Parin päivän jälkeen sain heiltä kirjeen, että hinta on maksettava heidän tililleen ennen kuin päästävät paketin lähtemään. Kuulemma kuskille ei voinut maksaa suoraan rahat käteen menetelmällä. En tiedä mistä johtui, mutta näin oli...
nixweiss.gif

Mulla tuli myös sama ilmoitus, mutta kotiovelle tavaran kuitenkin toimittivat. Kannattaa muistaa pitää tasarahaa kukkarossa, saattavat suhtautua nihkeästi vaihtorahan antamiseen/eivät suostu maksua ottamaan vastaan jos ei ole tasarahaa.
smile_org.gif

Kyllä mulla hynät on valmiina sentilleen.
smile_org.gif

Saa nyt sitten nähdä kuinka herrat suvaitsevat toimittaa, vai suvaitsevatko.
shaun.gif

Jep,

saman ilmon mäkin sain. Taitaa kuule olla UPS tapa kertoa sulle, että niitä on pyydetty rahastamaan tavarasta, ennenkuin luovuttavat sen sinulle. Ei se tarkoita, että mitään jarrutellaan, ota rauhallisesti.

Myöhemmin seurannasta näkyy "Out for delivery", ja UPS:n kaveri tod.näk. soittaa sulle, että täällä olis paketti tulossa, ootko paikalla, ja olisko toi summa rahaa. Kannattaa varata tasaraha, koska UPS:n kaverit ei todellakaan kanniskele mitään korttikoneita/kassoja mukanaan. Kertovat tästä varmaan samalla puhelimessa, jolloin kannattaa tarkistaa se summa, mulla meni 4.90 käteismaksun perimisestä, mutta sekin oli jo mainittu FC-Moton tilauksen tiedoissa.

Näin se meni ainakin Helsingissä.

cool.gif

No niin, nysse putkahti sieltä. Ovelle toi kuski ja raha kelpasi. Hölmöjä nuo heidän hämäysviestit, kun asia on hoidossa..
tounge.gif

Kiitän kommentaattoreita.
smile_org.gif

Tuleeko tuo UPS viesti automaagisesti emailiin? Millä aika viiveellä tilauksesta se sinne tupsahtaa?

Tähän malliin:

HELSINKI,
FI 23/03/2007 10:34 DELIVERY
23/03/2007 7:53 OUT FOR DELIVERY
23/03/2007 7:52 IMPORT SCAN
HELSINKI,
FI 21/03/2007 11:24 A HOLD HAS BEEN REQUESTED. PAYMENT MUST BE MADE PRIOR TO RELEASE
HERNE-BOERNIG,
DE 21/03/2007 0:09 EXPORT SCAN
HERNE-BOERNIG,
DE 20/03/2007 23:07 ARRIVAL SCAN
ESCHWEILER-WEISWEILE,
DE 20/03/2007 21:45 DEPARTURE SCAN
20/03/2007 19:50 ORIGIN SCAN
DE 20/03/2007 11:13 BILLING INFORMATION RECEIVED

Tuolta kannattaa tiiraa, minkälaisia tapahtumia UPS:n seuranta ilmoittaa:

http://www.ups.com/content/fi/en/tracking/help/tracking/faq.html

Jos pukkaa "Exception" tai "Rescheduled", niin silloin taitaa olla komplikaatiotia
biggrin.gif

En voi muuta kuin hattua nostaa UPS:n toiminnalle, mulle ei oo sattunut vielä mitään ongelmia. Ihan toista värkkää suomen posti, käyvät oven takana paketin kanssa, eivätkä soita, vaikka niiille on tungettu mun puhelinnumero. Aina vähintään vuorokauden myöhässä saa hakea sitten pakettinsa "lähimmästä postista". Pah. Niin viime vuosituhatta tommone homma.
033102bebe_1_prv.gif

jepjep. Sinänsä myös jännä että Postin kautta joskus tuntuu paketit matkaavan yhtä kauan Suomen sisällä, kuin UPS:n yms kautta Saksasta
biggrin.gif

Niin laittaako FC Moto tuon tracking koodin spostiin automaattisesti vai pitääkö sitä erikseen pyytää? Millaisilla aikaviiveillä nämä tapahtuvat? Kypärästä tilaus sisään viime keskiviikkona, tässä joutuu nyt kärsimättömänä odotteleen.

Kypärä oli vielä viime vuoden Shoei malli, jota ei esim. Mlol:sta saanut vaikka sivuilla olikin alennuksessa. Sama juttu Suomessa, 3:sta liikkeestä kysyin mistään tuota viime vuoden mallia ei enään saanut. Olisi nyt mukava tietää saako tuota ylipäätään FC Moton kautta vai pitää alkaa katselemaan vuoden 07 malleja.

Muistaakseni laitoin emailin asiaankuuluvalle paikalle. FC Moton tilausseuranta sanoo että "Order status: In Process".

Back