• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

FI valo

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja samppazx6r
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

samppazx6r

New member
onkos muilla ollu ongelmia kyseisen valon kanssa??? itellä -05 636.
kuukausi sitten syttyi palamaan, huollossa saivat vaivan kuitattua jotain oli pakoservossa. tänään kävin mutkapätkiä ajelemassa ja rupes valo palamaan aina kun kiekat nous yli 5000. pysähyin röökille ja sammutin virrat ja kun lähdin taas ajamaan niin vaiva oli poissa.
 
Kiristä se servomoottorin päällä oleva ruuvi. Sliparin mukana tullut peltilevy, joka on niiden vaijereiden tilalla, on nyt päässyt löysälle.
 
Kannattaa muistaa pitää kiinni kiristyksen aikana siitä "vastakappaleesta" jossa ne vaijerit alunperin olivat kiinni. Muuten hajoaa se servon sisällä oleva muoviratas. Ja oikea asentohan sille servolle (nollakohta) löytyy service manualista. Jos laittaa väärin, niin se FI-valo jatkaa vilkuttelemistaan...
 
kunpa ois itsekin päässy noin helpolla viimekesänä... kiihdytyksessä hävis tehot ja valo syttyi, lopputuloksena koko ruiskutusyksikkö uusiks. kyllä otti nuppiin ku pyörä oli vasta kuukauden vanha 636, nyttemmin toiminu loistavasti eikä valo vilahtele vaik yoshinkin asensin!
thumbs-up.gif
 
Olen toki.

Ja tiedoksi muillekin Kawan pakoservo-ongelmien kanssa painiville: servon sisällä olevan muovirattaan hampaiden rikkouduttua ei tarvitse heti heittää kirvestä (ja isoa kasaa rahaa) kaivoon. Servo on mahdollista korjata ilman varaosia...
 
Eikös muuten 10 r:ssäkin ole jonkinlainen servo kun vaijerit tulee putkeen (hiukka sen jälkeen missä tulee 4-1:een)
confused_orig.gif


Sliparia vaihdettaessa tähän palikkaan ei tavinnut koskea. Ihan vastaisuuden varalle jos valo alkaa vilkkumaan, niin hyvä olis tietää mitä sitten tekee, jos omia konsteja löytyy...muutakin kuin hoitaa pyörä huoltoon??

Ja miten tarpeellinen koko härpätin pyörässä on??
 
Tarpeellinen tai ei, mutta Kawasakin insinöörit ovat päättäneet, että sen servon on oltava kiinni pyörässä. Sitä ei voi vaan yksinkertaisesti poistaa, sillä jos johdot ovat irti, niin FI-valo palaa. Eikä auta minkään johtojen yhdistäminen, ehkä sopivien vastuksien kanssa joo, mutta sellainen vaatii jo melkein yhtä paljon komponentteja kuin koko servossa on...

Ainut tapa ohittaa se on tuo slipareiden (ZX-6R) ja kokoputkistojen (ZX-6R ja ZX-10R) mukana tulevat pellinpalat, joilla simuloidaan vaijereiden toimintaa. Siis siihen servon päälle tuleva rauta.

Se joillakin jenkkifoorumeilla oleva neuvo, missä katkaistaan johtosarjasta yksi johto, on typerä. Siinä vaan poistetaan käytöstä koko FI-valo. Eli jos tulee jokin oikea vika, niin eipä saa siitä mitään indikaatiota kun ei ole valoa kytkettynä.

Ja vielä yksi neuvo: kun siihen ´05-´06 6R:ään haluaa ne vaijerit asentaa takaisin paikalleen, kannattaa lukea ohjeet esim 2006 ZX-10R:n service manualista. Siinä 6R:n alkuperäisessä manualissa kun ei ole ohjeita, mihin kireyteen ne vaijerit tulee laittaa... Ja servo on molemmissa sama!
 
Back
Ylös