Finnlinesin aikataulut muuttuneet taas

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cbftonni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

cbftonni

New member
Aikataulut muuttuvat taas kesäkuun alusta. Meillä jo toinen paluuajan vaihto.
Mikä mukavinta, niin kesäkuussa (ainakin vielä) näkyy kahdenlaista aikataulua. Yleisaikataulu (ilm. voimassa oleva) on erilainen kuin online-varausjärjestelmän antama (vanha) aikataulu.
Kannattaa suhtautua varauksella annettuihin lähtö- ja paluuaikoihin sekä luvattuihin ylimääräisiin yöpymisiin.
Ilmoittelevat varmaan asiakkkaille muutoksista ja korjaavat aikataulut kunhan ehtivät.
Mutta jos vaikka unohtavat jonkun, niin eipä paljon naarata (ei naarattu anoppiakaan), jos olet jo satamassa ja laivasta ei ole tietoakaan.
'Pientä' sekoilua  
crazy.gif

Kannattaisi ehkä laittaa jonkinlaista näkyvää tiedotusta nettisivullekin.

Mulla ainakin kusahti hermo Finnlinesin touhuun sillä seurauksella, että juhannuksen jälkeen hypätään Superfastiin ja rantaudutaan Rostockiin. Finnlines kun ei vaivaudu edes vastaamaan tiedusteluihin. Pari viikkoa sitten luvattiin auliisti yöpyminen laivassa Travemundessa, mutta kun tällä foorumilla tuli ilmi, että käytäntö on voimassa vain toukokuun loppuun, niin Finnlinespä ei vaivaudu edes vastaamaan sähköpostikyselyyn. Peruessani varauksen vastaus oli lyhyt ja ytimekäs "okay" eli en tainnut olla ainoa samalla asialla ollut. Sitäpaitsi Tallinkin Superfast tuli vielä noin satasen halvemmaksikin!  
062802jumpie_prv.gif

Hmm.. meillä lipussa lukee näin (tuo 14.6. on sunnuntai):

Lähtö 14.6.2009 15:00 Helsinki, Hansaterminaali M/S Nordlink
 Saapuminen 16.6.2009 07:00 Travemünde, Skandinavienkai

Nettisivuilla aikataulu-osiossa taas näin (Hki-Travemünde):

Departure Sun 15:00 Arrival Mon 20:00

Ota tästä sit selvää ollaanko perillä illalla vai aamulla?!
biggrin.gif

Samoin täällä, lipussa lukee saapuminen 16.6 klo 07 Travemunde. Soitin juuri Finnlinesille ja aikataulu on muuttunut, eli paatti on perillä Maanantai-iltana klo 20 ja laivassa ei ole mahdollista yöpyä, koska lähtee aamuyöllä takaisin. Tarjosivat tilalle Lauantai-illan lähtöä (klo 20.30) joka on perillä Maanantai aamuna klo 08
Meneepä taas säätämiseksi  
mad.gif

Departure Sun 15:00              Arrival Mon 20:00

biggrin.gif
Olipa hyvä että tuli luettua,nyt on myös vaihdettu lähtö päivää aikaisemmaksi eli 13.6 klo.20.30 Nordlinkillä.
Travessa Maanantaiaamuna kello 08.00
Oli onneksi tilaa vaihtaa..

Mulla ainakin kusahti hermo Finnlinesin touhuun sillä seurauksella, että juhannuksen jälkeen hypätään Superfastiin ja rantaudutaan Rostockiin. Finnlines kun ei vaivaudu edes vastaamaan tiedusteluihin. Pari viikkoa sitten luvattiin auliisti yöpyminen laivassa Travemundessa, mutta kun tällä foorumilla tuli ilmi, että käytäntö on voimassa vain toukokuun loppuun, niin Finnlinespä ei vaivaudu edes vastaamaan sähköpostikyselyyn. Peruessani varauksen vastaus oli lyhyt ja ytimekäs "okay" eli en tainnut olla ainoa samalla asialla ollut. Sitäpaitsi Tallinkin Superfast tuli vielä noin satasen halvemmaksikin!  
062802jumpie_prv.gif
Finnlinesin osake-enemmistö on jo italialaisen Grimaldi nimisen porukan omistuksessa ja se tietenkin näkyy. Samoin kuin ferrareissa. Itse olin yli 30 vuotta finnlinesin laivoisssa töissä ja kyllä harmittaa että näin on päässyt käymään. finnlines oli aikanaan huippuvarustamo, mutta ei ole enää.
nixweiss.gif
nixweiss.gif

Eli sitä pääseekin ajelemaan autobahn:aa yötä myöten. Tuntuupahan vauhti kovemmalta pimmeessä.. uuh..
tounge.gif

Ei pysty vaihtamaan lauantaille kun edellisenä yönä Jukola Mikkelissä rajoittaa vaihtoehtoja.

062802jumpie_prv.gif
Finnlinesin osake-enemmistö on jo italialaisen Grimaldi nimisen porukan omistuksessa ja se tietenkin näkyy. Samoin kuin ferrareissa. Itse olin yli 30 vuotta finnlinesin laivoisssa töissä ja kyllä harmittaa että näin on päässyt käymään. finnlines oli aikanaan huippuvarustamo, mutta ei ole enää.
nixweiss.gif
nixweiss.gif
Totta joka sana. Italiassa ehkä osataan tehdä pizzaa, mutta muuta ei. 2006 kuulin vasta satamassa että meno-paluu onkin vain meno ja kyseltiin mille tilille palautetaan rahat.

Departure Sun 15:00              Arrival Mon 20:00

biggrin.gif
Ollaan perillä maanantaina 15.6. klo 20.00. Soittivat juuri Finnlinesiltä ja kertoivat aikataulumuutoksesta.

Kysyin mahdollisuutta yöpyä lautassa tiistai aamuun asti, mutta se ei ole mahdollista. Laiva kuulemma lähtee takaisin heti/yöllä.

Ei auta muu kuin etsiä majapaikka Traven lähistöltä...

Niinhän ne lähdöt muuttuu kesäkuun alusta ja minulle luvattu toinen yöpyminenkin meinas mennä kiville saman tien. Vaan sovimme, että lähtöä siirretään päivällä eteenpäin ja laiva koukkaa Gdanskin kautta ja on perillä Trawessa aamukahdeksalta.
Minua palvelivat ainakin asiallisesti, viestiini vastattiin heti ja lopputulos kannaltani ihan ok.

Tämmöinen paikka löytyi pikaisella haulla Travemunden lähistöltä:
http://www.a1-zur-linde.de/
Ei pahan hintainen, doppelzimmer aamiaisella 43 egeä.

Todella edullinen, kun Einzelzimmerkin on aamiaisella vain 27€!  
thumbs-up.gif

Ehdin kuitenkin jo varata huoneen Hampurin laidalta, kun noin halpaa ei lähempää löytynyt. Lisäksi ajan Hampurin ohi kuitenkin.

Nyt kun seuraavalle päivälle on ~80km vähemmän ajoa, vois päivän aloittaa Louisin Giga Storessa vierailemalla.  
tounge.gif

Itse ajoin viime la-su valisena yona saksan halki, aamulla aikaisin on helposti munchenissa eika tarvii ihmetella ruuhkia eika tietoita, joita tuntui aika paljon olevan Lyypekki-Munchen-valilla.

Back