• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Fireblade 900ff ei käynnisty!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Uri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Uri

New member
Eli ostin talvella Hondan Fireblade 900rr vm 92. Talvella toimi hyvin paikallaan, kierrätin paljon jne. Nyt kun tuli kevät, niin kävin pienen lenkin ennen vakuutusta---> toimi. Silloin tosin sammu yksinään, mutta laitoin sen bensan piikkiin. Vaidoin varatankille ja matka jatkui.

Eilen sit ajoin 3 kertaa noin 50 m matkan. Viimeinen matka oli pakettiautosta kotiovelle. Menin vaihtamaan ajokamat, tulin alas ja pärrä ei enää käynnistynyt. Aikaa meni noin 5 min.

Tänään ostin uuden akun, tsekattiin tulpat jne. Ainut tulos on, että bensa räjähtää putkessa julmetun pamauksen kera. Eli bensaa menee sylintereille ja joku sen sytyttää. Tulppia ei ole vaihdettu, mutta hyvässä hapessa ne oli.

Onko vika sähköpuolella vai missä. Onko ehdotuksia mistä kannatas lähtee liikkeelle? Korjaamolle ei kiinnosta viedä, jos ei ole pakko.

tarkista kuitenkin ne tulpat...ja se sammutusnappi siin oikealla puolella toiseen asentoon
cool.gif

Ei se voi iso vika olla

Yhden tulpan tarkistin, se oli ainakin kunnossa, mutta märkä. Eihän ne kaikki tulpat voi kerralla muutenkaan mennä rikki. Käynnistyshän mopo vaikka kolmella pytyllä jos yksi olis pimeenä...

Yhden tulpan tarkistin, se oli ainakin kunnossa, mutta märkä. Eihän ne kaikki tulpat voi kerralla muutenkaan mennä rikki. Käynnistyshän mopo vaikka kolmella pytyllä jos yksi olis pimeenä...
Kyllä valitettavasti voi, jos on kovin kylmä niin olen ollut todistamassa kun kerran Kawasta meni yhdellä starttauksella kaikki 4 tulppaa vaihtokuntoon!!!

Mutta saatkos testtua millään että antaa kipinää?

Entä onko akun jännite varmasti riittävä, saattaa nimittäin olla että jaksaa pyörittää mutta ei ole tarpeeksi virtaa että lähtisi käymään. Niin ja uudet bensat kannattaa kokeilla ellet jo sitä tehnyt...

-C9B5R4-

Akku on uusi, mitattiin vielä mittarilla, että virtaa riittää...

Mun mielestä mopo saa jostain kipinän kerta bensa räjähtää pakoputkessa.. Joten itse mietin sitä vikaa sähköpuolelta. Olisiko syttypyörässä tai muualla sähköissä vikaa?

Akku on uusi, mitattiin vielä mittarilla, että virtaa riittää...

Mun mielestä mopo saa jostain kipinän kerta bensa räjähtää pakoputkessa.. Joten itse mietin sitä vikaa sähköpuolelta. Olisiko syttypyörässä tai muualla sähköissä vikaa?
Joo sen bensan saa räjähtämään siellä putkes vaikka 1:llä tulpalla kun muut päästää läpi bensaa kipinän puuttees.

No vielä vänkään hiukan vastaan, kun ne tulpat on niin ilkee irroittaa. Koska pärrä käynnistyi 5 min aikaisemmin, niin tuskin ne tulpat yksinään hajoaa. Tai siis useampi tulppa...

Pakko kai ne on sit tarkistaa/vaihtaa jos ei muita ehdotuksia löydy. Sähköpuoli on pakko viedä ammattilaisen tarkistettavaksi jos vika ei ole tulpissa..

Tarkista vaan ihan suosiolla,mulla meni kolmet tulpat "12kpl" talven aikaa ku kusi aina bensaa liikaa ni kasteli ne.Ei se tollanen vakio tulppa kestä ku yhesti kunnolla kastua nii lakkaa pelittämästä kunnolla.Iridiumit tulee kyllä seuraavaksi,ne kun pitäs kestää vähä enemmä kastuu...Ja gixerissähän ne kastuu
baaa.gif

joo, voin vannoo, et tulppas o porsinu! itellä vähä tuoreempi saman moine! kerran kastu tulpay ja siihe kukistu!! paukutteli putkes ja lupaili, mut ei kyl käymää lähteny! vaikka putsailin nii kynttilöit! uusilla tulpilla laakista tulille!!!
biggrin.gif

Lisätääs vielä kysymys, että mitä kautta helpoin päästä tulppiin käsiksi.

Lauantain irrotin tankin ja koetin sitä kautta tulppia tutkia, mutta kovin ahdasta oli... Pääsisikö sivuilta helpommin tulppin kiinni?
withstupid.gif

Itse pääsin hyvin tulppiin käsiksi jäähdyttäjän kautta. Tuolla alempana on juttua miten 600rr:n tulppiin pääsee käsiksi. Varaa vain myös jäähdytin nestettä. Sitä jonkin verran tuolla konstilla valuu lattialle...

Itsellä sama homma Ceparin kanssa ja homma hoitui vaihtamalla uudet tulpat... lähti kuin palmupuun alta.. Vaihtoon menneet tulpat antoivat kyllä kaikki kipinää, mutta olivat silti entiset.. Eli ei muuta kun uusia tulppia ostamaan.
buttrock.gif

Voi niihin tulppiin yrittää ns. "köyhän miehen" konstia.
Kuumenna tulpat esim. kuumailmapistoolilla tosi kuumaksi (ei tarvi sulattaa).
Auttaa jonkin aikaa, mutta uudet tulpat ovat kyllä parempi vaihtoehto
thumbs-up.gif

Samaa vikaa täälläkin, jokakeväinen ilmiö omassa pyörässä. Korjaantunut aina uusilla tulpilla.

Samaa vikaa munki Hondassa, tulpat näytti terveiltä mut kokeilin vaihtaa iridiumit tilalle ja ongelma katos kokonaan.

Mul oli edellinen pyörä samanlainen bleidi ja teki samanlaiset temput yks kevät ja todellakin tulppien vaihto auttoi. Ja jos et omista gynekologin käsiä niin pikkasen on ahtaat paikat
biggrin.gif
.

Kyl se vaan perkale oli niistä tulpista kiinni. Nyt kulkee lujaa Bleidi
062802moto_prv.gif

Kiitos kaikille neuvoista
bowdown.gif

Back