• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Fireblade ei lataa...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 280372
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

280372

New member
Moi, saattaa olla et samanmoisia keskusteluja on ollu jo muitakin mut en jaksanut alkaa hakemaan. Eli pyöränä -03 954, ja mittasin akun navoista latauksen niin näyttää lataavan vaan 12.4 v onko noissa ollut muutakin kuin jännitteensäädin vikoja ja jos niin mitä ? ja missä tommonen mötikkä sijaitsee :paikallatuulee: entä kytkinvikoja kun musta tuntuu et tuommonen naputtava ääni ei kuulu kyseiseen mopottimeen liikkeelle lähdettäessä ?
 
Yleismittari käteen ja mittaamaan.

Laturilta tulee kolme piuhaa.

1. Mittaat että yksikään niistä ei mene runkoon.

2. Mittaat vastukset joka piuhan väliltä, katsot että kaikissa on suunnilleen sama.

3. Kone käyntiin ja mittaat vaihtovirta jännitteen jokaisen piuhan väliltä. Pitäisi vaihdella noin tyhjäkäynnin ~30V -> 5krpm ~80V (ihan hatusta mutta suunnilleen

Jos yllä olevat testit on OK niin jännitteen säädin/requ paskana. Senkin voi mitata mutta se on turhaa. Jos taas yllä olevat eivät natsaa niin staattorista on käämi oikarissa/maattunut tjs. -> vaihtoon sekä staattori että requ.
 
Moi, saattaa olla et samanmoisia keskusteluja on ollu jo muitakin mut en jaksanut alkaa hakemaan. Eli pyöränä -03 954, ja mittasin akun navoista latauksen niin näyttää lataavan vaan 12.4 v onko noissa ollut muutakin kuin jännitteensäädin vikoja ja jos niin mitä ? ja missä tommonen mötikkä sijaitsee :paikallatuulee: entä kytkinvikoja kun musta tuntuu et tuommonen naputtava ääni ei kuulu kyseiseen mopottimeen liikkeelle lähdettäessä ?

No Staattorihan siitä paskana oli :kääk: Uusi on jo tilattu ebay:sta reilu 130€ posteineen saa nähä tuleeko ikinä kotiin asti? En tiiä onko paljon mut kuulin pelottavia juttuja et jos merkkiliikkeestä sen ostais nii lähemmäs 1000€ joutuis maksaan ? Toivottavasti on sopiva :thumbup:
 
Yritin toissapäivänä lähteä mopoilemaan niin eipä käynnistynyt pyörä! Latailin sitten akun ja aloin mittailemaan niin lataushan se on loppunut täälläkin. Kylmäkäynnistyksen jälkeen lataa ehkä minuutin ja sen jälkeen ainoastaan välillä 2000-2500rpm vastukset staattorilla tasaiset n.2,4ohm/vaihe mutta haynesin mukaan pitäisi olla 0,1-1ohm. jännitteen mittausessa kävi ilmi että 1 vaihe putoaa pelistä pois aina kun kierrokset on jotain muuta kun tuo aikaisemmin mainittu. Kannattaisikohan tähän nyt vaihtaa magneettokin kun eikös sen tehoa ole pudotettu uudemmissa varaosa erissä. Säätimen pyörään on jo joku vaihtanut aikaisemmin joten sen taidan passata tällä kertaa.
 
tuli ehkä suoritettua pieni kämmi mittauksessa kun mittasin ensin säätimen ollessa kiinni tuota ac.tä mutta kun mittasin säädin irrallaan niin antaa semmosen 20-50v joka vaiheelta riippuen kierroksista sitten kun säätimen laittaa siihen perään niin pätkii sen yhden vaiheen jännitettä. Kai se sit kuitenkin on säätimessä vika vai mitä sanoo raati.
 
requ vaihtoon. Jännitettä säädetään maattamalla niitä käämejä mutta oikein toimiessa sitä ei yleismittarilla noin huomaa. Reguraattori puoli rikki siitä tasasuuntaaja / jännitteensäätimestä. Ohmit on ok.
 
No itse asiassa vähän kalliimmalla kun katsot tarkemmin niin tuokin tulee michiganista ja lähtö hinta vähän tyyriimpi ja ei lähetä suomeen. on vaan saksan sivuille käännetty englannista saksaksi.

Versand nach Deutschlad, eli joo....Olet oikeassa. Olis pitänyt lukea versand aus Deutschlad niin paketti oli lähetetty germaaniasta.
 
Kun kytkee nuo rekut ja staattorit kiinni niin kannattaa katsoa että liittimet on hyvässä tikissä. Ei hapettumia, puhtaat ja hyvät kontaktit, muuten voi sulaa paikat. Siinä menee aika isot virrat...

Ja mitä enemmän pitää sähköhärpäkkeitä päällä niin sitä vähemmän se rekku rasittuu, vaikkakin nuo uudet mosfet- tyyppiset kyllä kestää hyvin sitä lämpöä.
 
Toivottavasti on sopiva :thumbup:
http://www.ebay.com/itm/370870767258?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Elikkäs tämmönen :jpstyle: Pitäis vielä alkaa laittaan paikoilleen...[/QUOTE]

Elikkä joo passas härpäke ja alkoi lataamaan mut 1 vaihe on edelleen pimeenä, tai lataa sen saman mitä vanhallakin staattorilla ?? Staattorilta tulevilta piuhoilta sama johto näyttää vaan sen reilu 1v tyhjäkäynnillä ja muut 2 lataa 9,5v eikä johtojen paikkaa vaihtamalla ollu mitään vaikutusta.. Mutta kun vaihdoin johtojen paikkaa liittimen jälkeen josta virta jatkaa jännitteensäätimelle nii tuo 1v lataus muuttui eri johtoon. Olikohan tarpeeksi vaikeesti selitetty :) kierroksilla mitattuna akun navoista lataa kuitenkin 13,6v mut sit alkoi johdot kuumeta turhan paljon ja staattorin koppakin oli tulikuuma joten sammutin koko paskan, ja ny on vissiin pakko uskoa et jännitteensäädin on paskana ? :kääk: Nii ja jännitteensäädinkin oli todella kuuma... http://www.ebay.co.uk/itm/New-Motor...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item43be40eaa8 tällanen ois kiinassa uskaltaakohan tilata ? Jaaha... tää konekin heittelee sanoja sinne tänne ???
 
Viimeksi muokattu:
omaan uusin staattorin kesäkuussa ja taas honda lopetti lataamisen,saas kattoo onko nyt sitten regu pox,kovin tarkasti vain 14.6v latasi kun viimeksi mittasi.
 

Elikkä joo passas härpäke ja alkoi lataamaan mut 1 vaihe on edelleen pimeenä, tai lataa sen saman mitä vanhallakin staattorilla ?? Staattorilta tulevilta piuhoilta sama johto näyttää vaan sen reilu 1v tyhjäkäynnillä ja muut 2 lataa 9,5v eikä johtojen paikkaa vaihtamalla ollu mitään vaikutusta.. Mutta kun vaihdoin johtojen paikkaa liittimen jälkeen josta virta jatkaa jännitteensäätimelle nii tuo 1v lataus muuttui eri johtoon. Olikohan tarpeeksi vaikeesti selitetty :) kierroksilla mitattuna akun navoista lataa kuitenkin 13,6v mut sit alkoi johdot kuumeta turhan paljon ja staattorin koppakin oli tulikuuma joten sammutin koko paskan, ja ny on vissiin pakko uskoa et jännitteensäädin on paskana ? :kääk: Nii ja jännitteensäädinkin oli todella kuuma... http://www.ebay.co.uk/itm/New-Motor...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item43be40eaa8 tällanen ois kiinassa uskaltaakohan tilata ? Jaaha... tää konekin heittelee sanoja sinne tänne ???


Nyt sulla menee tossa mittauksessa joku käteen.

Tuolta staattorista tulee siis VAIHTO jännitettä. Eli yleismittari vaihtojännite alueelle ja sitten mittaamaan noiden kaikkien kolmen johdon väliltä. Pitää olla kierroksista riippuen ~30 - ~80Volttia.

Rekku ja ne staattorilta tulevat johdot kuumenee kyllä hyvinkin lämpimiksi, se on normaalia.

Nyt mittaat tuon staattorin uudelleen oikein ja sitten voidaan todeta että sun rekku on rikki....
 
Ei noissa käämeissä mitään eri piirejä ole, ne on joko tähti tai kolmio kytkettyjä. Kaikki kolme ulostulevaa karvaa ovat toisiinsa kytkettyjä.
 
Back
Ylös